Meld je aan voor opiniepanel 1Vandaag

Kweenie heho, het lijkt er af en toe toch wel erg op dat over een breed front wordt geprobeerd om de publieke opinie te manipuleren.

En de nieuwe ook ingevuld. 5 keer dezelfde vraag: wilt u het verbieden.

Verder doen ze ook alsof een verbod op consumentenvuurwerk geen algeheel verbod van vuurwerk betreft, dat schiet mij in het verkeerde keelgat. Die opties zijn wat mij betreft gelijk.

Ik denk dat dat komt omdat we zelf natuurlijk verre van neutraal zijn en ons (terecht !!) aangevallen voelen. Heb ik bijvoorbeeld ook altijd met scheidsrechters die Feyenoord onrecht aan doen ... :D
De grote meute geeft zijn mening natuurlijk helemaal niet. Wat is 50.000 op 17 miljoen ? Ze kunnen wel zeggen dat dit een goede afspiegeling is van het volk, maar het zijn natuurlijk alleen mensen die moeite doen om hun mening te geven. Probleem is inderdaad wel dat een kleine groep veel lawaai kan maken, zie hiervoor ook de zwarte pieten discussie. Het is dus zeker goed om zoveel mogelijk tegengas te geven vind ik.

Wat betreft deze enquête: wat is licht siervuurwerk en licht knalvuurwerk ? Noem het legaal en illegaal !! Het gebrek aan kennis van de journalisten is wel stuitend ....

zo heb ik het ook vermeld, dat ik tegen zwaar illegaal vuurwerk ben, maar tegen een verbod op nederlands sier en knalvuurwerk, ook alcohol moeten ze maar gaan verbieden dan want daar komen de meeste problemen van en dat samen met de drugs gebruikers, zie ze bij ons op de spoed eisende hulp dagelijks.

Belangrijk dus dat zo veel mogelijk verschillende mensen mee doen. Kortom: schakel iedereen in die je kent. Volgens mij is dit de belangrijkste enquete tot nu toe.

Laatst bewerkt:
Ik geloof echt niet dat ze bij 1 vandaag er baat bij hebben om een vuurwerkverbod te stimuleren. Je bent natuurlijk nooit helemaal neutraal (kan beide kanten zijn), maar een beetje journalist neemt zijn werk wel serieus mag ik hopen ...
Wishfull thinking..... hele zwarte pieten discussie wordt zwaar ondersteund vanuit bijv. de Vara thijs van Nieuwkerk. Is een journalist, maar niet neutraal.

Uiteraard ook ingevuld. Begin toch wel het vermoeden te krijgen dat ze de uitslag van het opiniepanel alleen niet goed vonden.
Ook die vraag: bent u voor een verbod op zwaar knalvuurwerk, alsof dat in nederland legaal is :bonk:

Ook ingevuld. Vroeg mij af wat ze bedoelen met licht siervuurwerk: licht als in legaal en zwaar als illegaal, of sterretjes vs. 500-grammers. Ze kunnen dit als ze willen flink verdraaien

Back
Bovenaan