Man had 450 kilo vuurwerk in schuurtje

Haarlem - Een 39-jarige Haarlemmer heeft gisteren van de economisch politierechter 180 uur werkstraf gekregen voor de opslag en het bezit van 450 kilo levensgevaarlijk illegaal vuurwerk. De man bleek strijkers, romeinse kaarsen, Chinese rollen, vlinders en flowerbeds te hebben opgeslagen in een schuurtje achter zijn woning. Volgens de rechter een zeer risicovolle situatie aangezien de verdachte een groot gezin met kleine kinderen heeft. "Met illegaal vuurwerk rn slecht gemaakt vuurwerk loop je gemakkelijk en gehoorbeschadiging en oogletsel op. Als je zo'n strijker afstrijkt kan hij al exploderen voordat je hem weggooit. Dat kan je je vingers wel kosten." De verdachte gaf bij de rechter onmiddelijk toe dat hij fout zat.

Zoo weer iemand gepakt....:shocked: toch altijd wel typisch dat die journalisten altijd denken dat die strijkers meteen afgaan... .. dit neemt niet weg dat die man ongelofelijk fout zat met die kleine kinderen ze zouden maar in de schuur gaan spelen...:sad::frusty:

Groetjes Rutger

Als die strijkers meteen af zouden gaan zou niemand ze meer kopen toch? :bonk:

Maar goed.. je ziet wel steeds meer dat er weer mensen worden opgepakt.

Zal wel vorig jaar opgepakt zijn, dit soort zaken komt meestal maanden nadat de verdachte aangehouden is voor de rechter. Meestal ook in het "seizoen" om meteen even te laten zien dat het menens is.

180 uur is een forse straf voor vuurwerk. Staat niet in verhouding met de milde straffen die handelaren soms krijgen. Of misschien is dit wel een handelaar, dan zou dit wel een milde straf zijn geweest.

Weinig genuanceerd bericht helaas.

Ja jongens, zo is Nederland.
Alles wat slecht of illigaal is word altijd vele malen verergerd.

We kennen allemaal de benamingen van sommige stukken vuurwerk die de pers altijd gebruikt.
En we hebben ons er maar bij neer te leggen denk ik, dit zal altijd zo blijven, zowel niet erger.

Huh? is 180 uur werkstraf meer dan een handelaar meestal krijgt?! Mogen ze de straffen wel eens omhoog schroeven. Ik zat al te zoeken naar de enorme boete, of mss zelfs de voorwaardelijke celstraf van een paar week of maand. Maar alleen maar 180uur werken? Dan is dat het risico dus best waard!

Bedankt voor het posten, staat er ook wanneer dit was gebeurd; dit jaar of vorig jaar? Kan ik niet uit het bericht halen.

Het bericht moet wel genuanceerd worden, 10KG legaal vuurwerk is ook levengevaarlijk als het afgaat, net zoals illigaal vuurwerk.

dit stond in onze IJmuider Courant meer weet ik ook niet ik denk toch dat dit erg recent is..:bye:

Back
Bovenaan