Loud and Clear (Salute cake 2)

Toch echt duidelijk mindere klappen hoor. Dit is een "normale" knalcake, de Salute 1 is gruwelijk qua knallen. Die doet echt van BOEM, jonguh! In deze zitten ook meer schoten.

Ik vraag me af hoe deze cake presteerd. Misschien concurreerd deze nog goed met de andere knalcake's.

Pyroclock, niet om je niet te geloven maar de salute 1 knalde gewoon duidelijk harder dan de andere consumenten cake's. Logisch, want dat is 6 gram flash tegen maximum 2gram. Ik vraag me alleen af hoe deze cake dan ook beter dan andere knalcake's presteerd. Ik vond persoonlijk de duo burst cake's ( goed gedroogd ) niet heel veel onder doen voor de salute 1. Vandaar dat ik me dit afvraag. Wanneer dit het geval is, mogen winkels best deze cake verkopen!

Afgelopen jaarwisseling ook de salute cake 2 voorbij horen komen (cadeautje van de Pyro Outlet Store) en ging toch wel erg lekker hoor. Hij knalde de overige knalcakes die we hadden er allemaal uit, behalve de salute cake 1.
De salute cake 2 klonk harder en doffer dan de Dutch Thunder (Hardix), terwijl de bombettes van de salute cake ook nog eens hoger gingen. De Dutch Thunder is al een erg lekkere knalcakje dus de salute cake 2 is ook zeker een van de hardste knalcakes op de Nederlandse markt.

Laatst bewerkt:
Dan weet je direct dat je in NL flink genaait word. Bijna de helft goedkoper en is precies dezelfde cake en nog een mooier label zelfs.

dit las ik op die duitse site:

Vulcan - Loud and Clear - 36Schuss Salut Batterie
Color tails (red, green, blue, yellow) to silver cascade and report, last 3-4 shot fired together. Lauter geht es nicht!!

Kategorie: 2
Brenndauer: ca. 35 sek
Steighöhe: ca. 25 m
Kaliber: 19 mm
NEM: ca. 198 g
Gewicht: ca. 1350 g
Gefahrgutklasse: 1.3G
1VE: 6 Stk
Identifikation: BAM-F2-0000

sinds wanneer mag de consument in duitsland 1.3G kopen?

volgens mij is het zo dat wanneer het in een karton zit, het karton gevarenklasse 1.3G kan hebben. losse artikelen zijn geklasseerd als 1.4G

volgens mij is het zo dat wanneer het in een karton zit, het karton gevarenklasse 1.3G kan hebben. losse artikelen zijn geklasseerd als 1.4G

Precies andersom, los zijn ze 1.3G, in een doos met kooi erom, is de classificatie 1.4G.

In Duitsland mag dit, iets kan Kl4 zijn en wel 1.3g
Die zal je niet vinden bij de Aldi of Lidl, maar bijv topp feuerwerk verkocht de Nico flashbangs en die zijn ook 1.3g. Mogen dan ook niet via de post worden verstuurd, wat ze met het andere spul wel mogen. (binnen duitsland)

Helaas hebben ze die salute in shock niet in DE voor klasse F2 valt onder F3 daar, dus niet voor de consument te krijgen maar met een speciaal cursusje wel weer. Die loud en clear ga ik zeker in DE halen. Deze knalt alsnog de rest van de andere salute cakes er makkelijk uit. Is daar gewoon klasse 2 1.3G. dus vanaf 18 jaar gewoon te krijgen.:D

Klasse 2 heeft voor de consument ook 1.3G alleen moet je dan 18 jaar zijn ipv 16 volgens de regels.

Klasse 3/4 zul je nooit al consument kunnen kopen ook al is het 1.4G

Dat straat pakketje van Rubro heeft ook klasse 2 en 1.3G

Back
Bovenaan