Lidl - Categorie 1 vuurwerk

Kon het toch niet laten. De 4 pakjes die ik laatst bij de Lidl heb gekocht liggen bij de verwarming te drogen en stiekem weeg ik ze toch :p

Nou uhh... Mijn knetterlinten (2022 batch - 2022SL1145-01) waren dit jaar compleet kansloos. In het bijzonder die van GBV bij Lidl gehaald want die van Lesli/Aldi schenen het erg slecht te doen. Helaas waren mijn linten minstens net zo ruk, ondanks dat ik ze netjes heb laten drogen (niet dat het veel in gewicht scheelde uiteindelijk). Het hele pak tegelijk was zelfs nog niks aan, een hoop vuur maar bijna geen geluid.

Zonde van m’n centen, volgend jaar zal ik ze maar meteen na aankoop testen, dan kunnen ze nog terug als de kwaliteit tegenvalt.

Trouwens, ik ben eens gaan knutselen/wegen en de NEM klopt ook van geen kant. De 60 linten wegen samen 161 gram, waarvan minstens 30 gram niet-explosieve massa is (papier vooral). Er moet volgens het etiket 168 gram kruit in zitten. Neemt men de +/- 20% marge die bij de keuring ook wordt gehandhaafd in acht, dan zou hier toch minstens 134,4 gram aan lading in moeten zitten. Al met al nogal balen dat ik precies pech heb – hopelijk waren de linten van anderen een stuk meer zoals die in de video’s langs zijn gekomen.

Tot slot nog een cynische observatie van mijn perspectief dat het cat. 1 maar een paar jaren heeft kunnen pieken, zo tussen 2014–2017. Goede kwaliteit producten en pakketten voor prima prijzen zijn geleidelijk ingewisseld voor minder, duurder, en vooral slechtere kwaliteit. De zakjes verdwenen uit de knetterballen. Pili-crackers worden thans in wat karton gerold en verkocht als “knetterrotje” à 4x de prijs. Dit jaar was bijna geen enkele fontein meer de moeite waard. Bij veel artikelen moeten we de verpakking afstruinen voor een voordelig batchnummer (wat dus alsnog een blinde gok blijkt) ... voor mij begint de lol ervan een beetje te slijten.

Hoe bedoelje? Het blijft kinderspul.
Ik zal niet voor hem spreken, maar voor mezelf.

Het werd vorig jaar duidelijk dat cat1 minder zou worden in dit jaar en daarom heb ik extra van het oude spul gekocht. Het oude cat1 is goed stookvoer en je krijgt goed waar voor je geld.
Dan kun je lekker al in de middag beginnen.

Nu zoals voorspeld is alles zachter, kleiner, minder, heb je niet meer grondbloemen cat 1.
Het is kinderspul, maar de cat 1 van voorheen is veel beter dan alles wat er nu is en nog komt.

Je hebt bijvoorbeeld de Bonsai fonteinen, de cat1 van funke fonteinen die erg hoog gingen, crackling balls en linten die veel beter knetteren dan wat je nu allemaal ziet.
Vaak zelfs beter dan de goedkope cat2 knetter, grondbloemen en kleinere fonteinen.

Ik zal niet voor hem spreken, maar voor mezelf.

Het werd vorig jaar duidelijk dat cat1 minder zou worden in dit jaar en daarom heb ik extra van het oude spul gekocht. Het oude cat1 is goed stookvoer en je krijgt goed waar voor je geld.
Dan kun je lekker al in de middag beginnen.

Nu zoals voorspeld is alles zachter, kleiner, minder, heb je niet meer grondbloemen cat 1.
Het is kinderspul, maar de cat 1 van voorheen is veel beter dan alles wat er nu is en nog komt.

Je hebt bijvoorbeeld de Bonsai fonteinen, de cat1 van funke fonteinen die erg hoog gingen, crackling balls en linten die veel beter knetteren dan wat je nu allemaal ziet.
Vaak zelfs beter dan de goedkope cat2 knetter, grondbloemen en kleinere fonteinen.
Dat klopt moet nu ook binnen de 1 meter blijven daarom is er niet veel meer over.

Back
Bovenaan