Letterbord

-Ghost-

VWC lid
Goede avond mensen, ik ben nu al weer een tijd bezig met het maken van projectjes voor aankomende jaarwisseling. Dit jaar wil ik de o&n show opdragen aan mijn vrouwtje.

Ik wil namelijk op een houten frame een groot hart maken en dan op de lijnen van dat hart fonteinen of candles bevestigen en dit rek dan richting het publiek zetten onder een hoek van 90 graden, zodat het publiek (en m'n vrouwtje dus ook) dan dat hart kunnen zien.

Nu heb ik julie hulp nodig, ik ben niet echt meer thuis in nederlands consumentenvuurwerk dus ik hoopte stiekum dat iemand op het forum mij tips kon geven over welke fonteinen ik het beste kan kopen.

Het moeten in ieder geval (het liefst rode) fonteinen zijn, die niet te hoog komen, maar wel een beetje lange brandtijd hebben.

Een maatje van mij zei dat ik dat mischien wel met van die kleine flitsdingetjes kan doen, wat mij opzicht wel een goed iedee leek aangezien ik de show begin met 11 mines verdeeld over 10 meter grond (_|_|_|_ op quickmatch) En die mines zijn glitter mines, het hart project wou ik na de opening doen dus die glittermines en flitsertjes zouden dan mooi op elkaar aansluiten.

Dan heb ik dus nog een vraag, aangezien het viscolont op die flitsdingetjes niet echt hoge kwaliteit is, ben ik bang dat deze niet zullen ontsteken als ik ze doorlont op quickmatch of tapematch. Kan iemand mij daar meer over zeggen?

Als er mensen zijn die tips hebben laat het me dan weten, als ik updates heb over hoe het ervoor staat met dit projectje plaats ik wel fototjes als er interesse voor is.

Gr.
Spookje:bye:

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou ook gebruik kunnen maken van rode fakkels, alleen die zijn wat lastiger in een bord in te bouwen. Ik weet dat loots ook een WECO bengalfeuer verkoopt, dat is niet zo'n groot potje.

De flitsdingen zijn inderdaad denk ik de beste oplossing, tapematch en quikmatch is wat lastiger, maar een wasag rood of dat roze lont van zena moet in principe ook wel snel genoeg zijn.

Je zou hier professionele lansjes voor kunnen gebruiken. Deze worden ook gebruikt bij letterborden in prof shows. Ze zijn alleen niet makkelijk te koop.

Een simpelere oplossing zijn gewoon ijsfonteinen van bijvoorbeeld de action.

Qua doorlonten is het het handigst om de strengen uit de quickmatch te halen. Nu heb je dus blackmatch draadjes. 2 of 3 naast elkaar over alle staafjes en het moet goed gaan.

Succes! :)

bedankt voor de tips, ik heb even gekeken en ik kan wel display lances vinden geloof ik, gaat goedkomen. Ik zal wel fotos online gooien als mensen interesse hebben.

letterbord (huwelijksaanzoek)

letterbord (huwelijksaanzoek)

hallo mede forumleden ik ga mijn vriendin op 31dec om 00.00 ten huwelijk vragen.
en ga een letterbord maken met ijsfontijnen.
momenteel heb ik 140ijsfontijnen liggen en 15meter taspematch.

wie heeft al eens zo iets gemaakt en zou mij kunnen helpen met wat tips?
de letters worden 60cm hoog en een hart van 80cm hoog.

R---->HART<-----M

zal ik dubbele lijnen gebruiken?
net zoals de dag van royal fireworks,of gewoon 1 rij?

en zo heb ik nog wel meerdere dingen waar ik over twijfel..
letters uitzagen of gew een letter patroon boren van gaten in een plaat...

wie heeft wat tips?
ga dinsdag hiermee beginnen.

groetjes

Of je huurt Royal Fireworks even in :) Leuk idee :) Ik zou de letters wat groter maken en als je kan krijgen de leters wit maken en het hartje rood?

Alvast gefelicteerd, origneel idee.
Tip vanmijn kant uit is dat je de letters groter moet maken, doordag er veel vuur en licht bij komt kijken zijn de letters niet te lezen als deze afmetingen hebben.
Ik zou ze zeker 1 meter maken en dan enkele rij. Succes er mee, maar volgens mij is er genoeg info te vinden.

Het mooiste zou zijn als je met kleuren kan werken rood/wit bijvoorbeeld. Misschien dat je ergens een doosje vandaan kan krijgen,die dingen lijken me nou niet echt illigaal.:p

hallo mede forumleden ik ga mijn vriendin op 31dec om 00.00 ten huwelijk vragen.
en ga een letterbord maken met ijsfontijnen.
momenteel heb ik 140ijsfontijnen liggen en 15meter taspematch.

wie heeft al eens zo iets gemaakt en zou mij kunnen helpen met wat tips?
de letters worden 60cm hoog en een hart van 80cm hoog.

R---->HART<-----M

zal ik dubbele lijnen gebruiken?
net zoals de dag van royal fireworks,of gewoon 1 rij?

en zo heb ik nog wel meerdere dingen waar ik over twijfel..
letters uitzagen of gew een letter patroon boren van gaten in een plaat...

wie heeft wat tips?
ga dinsdag hiermee beginnen.

groetjes

Hoi,

Ik heb oa meegeholpen aan diverse letterborden. Dingen om rekening mee te houden zijn:

-Vochtigheid en dauw, dit zorgt ervoor dat een letterbord moeilijker wordt onstoken.
- Dubbele lijnen ijsfonteinen of een enkele maakt inprincipe weinig uit, uiteraard kan je beter dubbele rijen gebruiken als de aanstaande bruid op een wat grotere afstand staat. Je kan dit beter zelf even inschatten!
- Verder zou ik de letters uitzagen , dit is wel het mooiste naar mijn mening.
- Tip: gooi er nog wat extra fonteinen bij, mooi effect geeft dit.

Nog meer vragen, stel ze gerust.

Mvg

Als je het doet doe het dan goed! Ik zou er nog een paar pakken bij doen haha. Gefeliciteerd man, wel laten weten als je ja zegt natuurlijk!

@ Robert v Dijk

Bij de makro verkopen ze ijsfonteinen in diverse kleuren.
Ook in het rood voor het hard!
Hoop dat je een Makro pas hebt of dat je er een kan lenen,

Ik heb geen tip voor je maar wil je wel alvast heel vel succes wensen en ook al vast felicteren met jullie aanstaande huwelijk.

Zijn wij trouwens welkom op jullie receptie ? :wink::wink:

Hopelijk gaat het projectje lukken. Tevens wil ik je alvast succes wensen met de voorbereidingen voor het grote moment zelf. Geniet ervan en alvast een voorspoedig 2012 en huwelijksaanzoek gewenst :bye:

Misschien is er wel een leuke importeur die een voorstel doet voor wat vuurwerk te doneren. Dat ze een leuke show hebben
:p

Worden wij ook genodigd haha

Back
Bovenaan