Kwaliteit of koopjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vuurwerkplanet en vuurwerktoppers zijn online gegaan. Het blijkt dat er over de gehele linie een significante verhoging is doorgevoerd. Wat betekent dit voor jou?

Ga je nog steeds voor die specifieke producten die je wilt hebben, ondanks dat die een stuk duurder zijn geworden of ga je voor de koopjes (openingsaanbiedingen) met het risico op een mindere kwaliteit/miskoop.

Een groot deel van de hobby bestond voor mij altijd uit het uitzoeken van de pareltjes voor relatief weinig geld. Het budget was nooit heel groot. Inmiddels is dat budget wat groter geworden. Nu alle producten duurder worden zal kwaliteit voor mij nog altijd het belangrijkste punt zijn in de afweging of ik een product wil kopen of niet. Daarnaast valt me voorlopig op dat de prijsstijging bij cakes relatief wat kleiner is dan bij compounds en boxen. Ik kies met de combinatie van beide aspecten waarschijnlijk voor redelijk veel cakes van hoge kwaliteit dit jaar! Dat vul ik dan aan met een paar mooie compounds die wat duurder zijn.

Prijs/kwaliteit is voor mij altijd leidend geweest. Zoveel mogelijk best goed vuurwerk voor het geld. Ik ga dus zeker voor de koopjes, mits de prijs/kwaliteit verhouding in orde is. Ik ga ook voor kwaliteit, als ik er niet teveel voor betaal. Mijn lijst bestaat dus uit heel veel verschillende merken. Qua kleinspul let ik wel iets minder op de kwaliteit, en is het vooral dat ik dingen koop om eens een keer gehad te hebben.

Gelukkig heb ik geen moeite om vuurwerkplanet en vuurwerktoppers links te laten liggen. Het wordt snel genoeg duidelijk welke importeurs kwaliteit voor een betaalbare prijs leveren.

Ik ga voor de compounds puur voor de kwaliteit, het stookvoer voor in de vooravond let ik iets meer op prijs kwaliteit.

Voor de compounds die ik aanschaf hanteer ik wel een maximum die ik er voor wil neertellen. Zo is de Triple X nog geen zekerheid voor mij dit jaar. Dat prijzen stijgen heb ik alle begrip voor maar boven de 225 euro haak ik toch af

Ik ga ook voor kwaliteit dit jaar. Qua kwantiteit zit ik wel goed na 2 jaar.

Toch maak ik wat betreft kwaliteit wel altijd een berekening, hoeveel euro je per shot kwijt bent en qua geweicht. Op die manier weeg ik ook weleens wat af. Genoeg keus in Nederland.

Kwaliteit!
Liever een tientje meer voor een cake dan een teleurstelling achteraf.
Met de openingsacties van diverse importeurs en winkels ben ik al een eind gekomen,
Laat ik het zo zeggen 700 voor aanbiedingen die me bekoren en 300 voor een dikke kwaliteitbox zoals de shots of anarchy is in mijn optiek the way to go dit jaar.

100% kwaliteit voor een zo goed mogelijke prijs. Ik koop echter nooit een artikel alleen omdat het een koopje is. Ik moet het mooi vinden, het moet iets unieks hebben en de prijs staat daarbij op de tweede plaats. Dan liever wat minder waar ik echt van geniet dan dat ik aan de lopende band voordelige lontjes aansteek.

Altijd wel kwaliteit echter dit jaar zal het vooral uitkijken zijn naar enkele koopjes, ik word helemaal naar van mn energie rekening en vattenfal gaat nog doodleuk verhogen met 50%, dus pure noodzaak. Het is niet anders.

Koopjes en daarbij let ik uiteraard wel op de reviews. Het is dit jaar even niet anders. Extra geld wat ik normaal apart kon leggen voor vuurwerk gaat nu op aan brandstof, energie en boodschappen. Winkels zullen flink hun best dit jaar moeten gaan doen voor de klanten.

Vroeger ging ik voor kwantiteit, want mijn budget was (erg) beperkt.
Later toen ik ging studeren en werken is het verschoven naar kwaliteit.

Nu in mijn stad niets afgestoken mag worden, leek het weer terug te lopen naar kwantiteit qua CAT 1. Nu is het een mix van kwantiteit en kwaliteit; Teveel CAT 1 krijg je niet op; gaat gauw vervelen, ik heb mijn lesje geleerd. Te weinig CAT 1, en je weet niet wat voor kwaliteit je in handen hebt, dus je moet wel ergens op terug kunnen vallen.

Uiteraard gaan we graag voor kwaliteit al is een beetje volume ook wel fijn om te hebben. Ik denk echter dat er dit jaar een flinke groep zal zijn (ook onder de liefhebbers) die de concessie moet gaan doen naar een middenkwaliteit oid ivm de prijzen. Niet iedereen kan en/of wil even 200 euro neerleggen voor een 100sh Funke doos. Als je dan 'maar' 250 te besteden hebt denk ik dat er veel zijn die liever nu dan voor 3 cakes gaan net als in 2019 nog kon dan voor 1 cake en wat klein spul.

Ik doe van beide wat. Ik merk wel dat ik geneigd ben om iedere openingsactie te benutten maar laat ze nu ook links liggen, meer is niet altijd beter. Heb liever 1 willow mayhem bijv dan 2 van die nieuwe 140 shots 1kg kruit boxjes die ze nu allemaal uitbrengen.

Vroeger was het voor mij altijd meer = beter. Tegenwoordig ga ik voor kwaliteit maar let ik wel sterk op de prijs/kwaliteit verhouding.

De tijden dat ik de hele dag stond te stoken om een karton kanonsslagen weg te krijgen is toch wel voorbij. Ik geniet net zo hard van het kleine spul als het grote maar het hoeft gewoon niet meer in die extreme hoeveelheden.

Hoe het dit jaar gaat lopen met de huidige prijsstijgingen overal weet ik nog niet. Er zal waarschijnlijk altijd wel een collectie komen waarin ik nu nog strenger ga kijken voor mezelf naar de prijs/kwaliteit verhoudingen.

Ik kijk alleen maar naar kwaliteit en ja, dat houdt in dat er, gezien de prijsstijgingen die onherroepelijk zijn doorgevoerd, een stuk minder de lucht in gaat dit jaar. Het is de kunst (en sport) om binnen het budget een zo mooi en gevarieerd mogelijke collectie bij elkaar te zoeken. Slechts een klein gedeelte zal ik aan klein stookspul besteden, verder alleen maar vuurwerk in de straat dat indruk maakt. Ik kan me nog goed herinneren dat ik vroeger wat meer ging voor kwantiteit en finaal werd weggeblazen door dikke blokken en me erg nietig voelde. Sindsdien ben ik om. Ga me wel vrijwel uitsluitend op losse cakes richten en niet op compounds om toch het magische moment van aansteken wat vaker te beleven... dat verveelt nooit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan