Koop jij al producten voor volgend jaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Ik vroeg me laatst af..kopen jullie producten voor volgend jaar of wellicht ook nog de jaren erna?
Vorig jaar was er een storm op de single shots, die zijn dit jaar helaas niet meer te koop.

Hoe zit dit bij jullie?

Ik koop elk jaar wel van wat dingen iets meer dan 'nodig' zodat ik wat extra heb voor evt het jaar erop. Het is niet zo dat ik bewust een lijstje maak met wat cakes en die specifiek koop voor volgend jaar. Meer kartons volmaken zeg maar. Of als een product in dat jaar retegoed is en je jezelf zeker wil stellen dat je daar nog jaren van gaat genieten.

Als er producten uit gaan dan wil ik wel wat bewust inslaan voor de aankomende jaren. Beetje gedaan met de vuurpijlen en single shots.
Voor de gewone bestelling is het meer dat ik te veel bestel voor de 8 uur die we kunnen stoken.
Dat is ook de reden dat ik nog steeds 5 verhuisdozen vol in de opslag heb staan de laatste 2 jaar

Niet meer bewust en gericht, vroeger had ik nog hele voorraden omdat ik dan bij acties extra kocht, het gewoon niet op kreeg, of wist dat iets later verboden of niet meer te krijgen werd. Klein spul altijd te veel van gekocht, zo heb ik nu weer een doos cat1 over, hopeloos, maar dat kennen de meeste pyro's wel. En dan elk jaar weer hetzelfde doen hè, qua teveel klein meuk inkopen :frusty:

Het is niet zo dat dit ieder jaar gebeurd. Maar af en toe zijn er artikelen die eruit gaan maar zo gaaf vind dat ik er wel wat extra van koop. Twee jaar geleden 3 Red Maroons extra gekocht zodat ik die de jaarwisseling erop kon stoken.

Soms wel. Als je twijfelt of een product nog eens terug komt het jaar erop en ik hem erg ver vind dan kan ie wel eens een keertje extra besteld worden. Maar is niet heel vaak zo.

De meeste producten zijn ook terug te vinden bij onze buurlanden. Soms niet helemaal met dezelfde nostalgie maar het is er wel. Pijlen, romijnse kaarsen, baby pijltjes, rotjes single shots het is allemaal te krijgen in Duitsland en niet duur. Enkel de 50mm single shots van bv funke zijn wel uitzonderingen.dus extra inslaan hoeft voor mij niet en specifieke producten vind je vaak een kopie van of iets beters danwel niet vergelijkbaar.

nee en zeker niet gezien het huidige politieke klimaat. Ik steek altijd alles af en dan weer op mijn vingers bijten tot het jaar erna

Voornamelijk gedaan bij de Single Shots. Verder blijft er altijd wat over, maar dat is niet bewust extra ingekocht.

Niet gedaan. Tot grote spijt met het single shot verbod. Had daar graag nog een aantal van hebben liggen.
Ik koop ook nu niet in voor volgend jaar, mocht er iets over blijven is dat zo.

In principe maak ik alles op. Maar het is bij mij wel product afhanklijk, zo heb ik de afgelopen jaren een product als de wicket whistle bewust steeds per karton ingekocht om zeker te zijn dat ik het jaar erna ook kan genieten.

Ik doe dit eigenlijk nooit. Maar met de verwachtte stijging in container prijzen, moet ik zeggen dat ik het wel overweeg.

Een paar dikke cakes, of producten welke nu extra goedkoop staan, vast kopen en bewaren....

Anderzijds, wil ik volgend jaar gaan inzetten op kwaliteit over kwantiteit. En als een box dan 2 tientjes meer kost.... Tsja.

Normaal gesproken stook ik alles wat ik koop op, al blijft er wel eens iets (kleins) liggen. Behalve met de single shots, daar heb toen wel wat van bewaard, helaas lukte dat niet met de pijlen. Zit er dit jaar voor het eerst aan te denken om wat extra's in te kopen, je weet het maar nooit met Den Haag. De stijgende prijzen komend jaar is ook wel een ding idd, maar dan wordt het wel wat prijzig als je los gaat :p

Met vuurpijlen en singleshots wel gedaan, was ik afgelopen jaar heel blij mee!
Alleen nu weer wat minder blij omdat die voorraad eigenlijk wat langer mee had moeten gaan :D

Er zijn wel dingen die ik koop met het idee "daar bewaar ik er dan wel een paar van" bijvoorbeeld als het dingen zijn die je niet zo makkelijk nog een keer koopt of een set van meerdere vergelijkbare items voor een leuke prijs.

Soms wel en soms niet.
Als ik weet dat er producten zijn die uitloop zijn, dan wil ik best wel eens 1 of 2 extra bestellen zodat ik er het jaar erop er ook nog van kan gaan genieten.

Maar meestal zijn er zoveel nieuwe en mooiere producten weer, dat het eigenlijk niet nodig is :wink:

Absoluut! De beste raad is voorraad.. Met name als je weet dat er (mogelijk) artikelen uitgaan door een verbod of uitloop.

Je zou bijna inslaan voor volgend jaar, als er geen verbod is zijn de prijzen wel een stuk hoger....als je maar zeker wist dat er dit jaar uitgeleverd mag gaan worden :frusty:

Je zou bijna inslaan voor volgend jaar, als er geen verbod is zijn de prijzen wel een stuk hoger....als je maar zeker wist dat er dit jaar uitgeleverd mag gaan worden :frusty:

Wat extra inkopen ivm de verwachte prijsstijgingen spoken ook al door mijn hoofd ja. Dat kan je volgend jaar best veel geld besparen dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan