Komende jaarwisseling vuurwerkverbod in heel Rotterdam

Net alsof de burgemeester van Rotterdam niet weet dat het om een twee cobra's ging. Hij is zelfs bij dat gewonde jochie geweest en voorafgaand is hij natuurlijk bijgepraat.

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBROT:2015:1714&showbutton=true&
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBROT:2015:1712&showbutton=true&

Zou de branche niet eens een proefballonnetje kunnen oplaten, met een proces tegen Aboutaleb wegens smaad en laster? Hij verzwijgt dus doelbewust dat er illegaal en al verboden vuurwerk gebruikt is om het legale vuurwerk in een kwaad daglicht te stellen.

Lijkt me een mooi signaal in de trant van 'genoeg is genoeg'.

Zou de branche niet eens een proefballonnetje kunnen oplaten, met een proces tegen Aboutaleb wegens smaad en laster? Hij verzwijgt dus doelbewust dat er illegaal en al verboden vuurwerk gebruikt is om het legale vuurwerk in een kwaad daglicht te stellen.

Lijkt me een mooi signaal in de trant van 'genoeg is genoeg'.

bizar dat zulke voor de hand liggende leugens als geldig argument worden gezien. dit is inderdaad gewoon smaad en laster

Ik zag Aboutaleb gister ook weer op tv... wat een verschrikkelijke man! Ik hoop werkelijk dat heel rotterdam zo hard losgaat dat ze zien dat het alleen maar eger wordt! Dan wil ik het nog wel eens zien!

Mooi kromme situatie zal straks in Rotterdam ontstaan. Zoals Ahmed Aboutaleb gister bij Jinek heeft aangegeven heeft men niet de juridische mogelijkheid om op gemeentelijk niveau de verkoop en het bezit van consumentenvuurwerk te verbieden.

Dus verkoop en bezit blijft mogelijk, maar gebruik zou straks plots strafbaar zijn? Denk dat hier nog wel wat haken en ogen aan zitten.

Pff..... erg geirriteerd ben ik sinds gister niet geweest na jaren..... neigingen om mensen wat aan te doen :thumbsdown: normaal hou ik altijd rekening met iedereen mensen en dieren en toch zomaar een tradtie iets wat ik sinds mij geboorte meemaak en hoe dan ook zal voortzetten om knallend het jaar uit te gaan!

helaas wordt dit altijd weer verpest door vele amateurs die geen verstand hebben hoe en/of gebruik van vuurwerk en drugs/alcohol speelt vaak een grote rol waardoor mensen niet meer helder zijn en weer gewonden veroorzaakt... verbieden is geen optie krijgen we meer schade etc. kijk naar Parijs een paar jaar terug soortgelijke situatie kan opeens voorkomen hier in Rottterdam dan gaat de overheid waarschijnlijk weer anders denken.. het beste is gewoon ons die paar uurtjes per jaar gunnen het is al zo kort 8 uur en weer een paar idioten die het voor ons zitten te verzieken :angry:

ik hoop dat er een aantal partijen/overheidslieden/liefhebbers hiermee met een verweer kunnen komen zoals die John Berends die wie verstand van zaken heeft en de rest ook want dit willen we niet oud&nieuw zonder vuurwerk? nooit meegemaakt en hoop dat dit ook niet gaat gebeuren!

Vrijdag wordt er gestemd in de 2e kamer over een verbod op knalvuurwerk en vuurwpijlen. Als dat wordt aangenomen gaat de vvd niet mee.

Back
Bovenaan