Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

Politieke besluitvorming in een notendop, elke beslissing op elke niveau wordt op exact deze wijze genomen.

Jean-Claude Juncker wist het treffend te omschrijven:

Bekijk bijlage 19700

En dan te bedenken dat deze man de nieuwe voorzitter van de Europese Commissie wordt.

Dictatuur in optima forma. Maar volgens mij dreig ik een beetje off-topic te gaan.

En dat is net waarom we een keer in opstand moeten komen,maar er word weer net zo lang gewacht tot er geen weg meer terug is.Mijn post van hier boven waarin ik vraag aan de form mannen iets te doen word niet eens op gereageerd zegt al genoeg,we wachten gewoon totdat het afgelopen is,hebben weer wat om over te zeiken,en kunnen we posten lezen van hadden we maar.............

Politieke besluitvorming in een notendop, elke beslissing op elke niveau wordt op exact deze wijze genomen.

Jean-Claude Juncker wist het treffend te omschrijven:

Bekijk bijlage 19700

En dan te bedenken dat deze man de nieuwe voorzitter van de Europese Commissie wordt.

Dictatuur in optima forma. Maar volgens mij dreig ik een beetje off-topic te gaan.

jezus christus wat een arrogantie :bonk: :mad:
nou kunnen we wel in actie willen komen maar waar begint het dan .
wat voor stappen moet het volk onder nemen om actie te gaan voeren .
als er actie word gevoerd is er altijd een organisatie bij betrokken geweest om het manifest in goede banen te lijden .

Dat ís het officieelste. Als je nog iets officiëlers wil moet je maar bevestiging bij het Ministerie voor Binnenlandse Zaken gaan vragen. Of Ministerie van Justitie, één van hen. Wat op die site staat, is definitief. Of misschien dat je een bericht in de Staatscourant kunt vinden. Als je het dan nog niet gelooft...

Ik neem zo maar eens aan, dat gaat blijken dat de overlast hier niet minder om gaat worden. Maar goed, ik ben ook geen politicus ...

Is dit besluit dan niet op het landelijke nieuws geweest?
Ik kan me zomaar voorstellen dat niet iedereen maandelijks op de site van de rijksoverheid kijkt.
Zullen dus vele onwetenden zijn, zoniet bijna iedereen die gewoon om 10 uur zijn gangetje zal gaan.

Ik neem zo maar eens aan, dat gaat blijken dat de overlast hier niet minder om gaat worden. Maar goed, ik ben ook geen politicus ...

De overlast in het algemeen zal door deze regel zeker niet minder worden.
Diegenen die zich eerder niet aan die regel hielden, zullen dat nu ineens wel doen? ECHT NIET!
Hoe ze het ook zullen beperken diegenen die zich er niet aan houden zullen dat nu niet doen, en nooit niet doen.
Bovendien denk ik dat in veel gemeenten waar niet of nauwelijks overlast is, zoals op het platteland de politie echt niet iedereen zal bekeuren die overdag toch wat afsteekt. Dat is gewoon niet te handhaven.
Enkel in de grote steden en dan m.n. in de winkelcentra kan er overdag wat strenger worden opgetreden.
Daar kan de overlast misschien wat minder worden. Maar dat betwijfel ik.

Bovendien hoeft het niet allemaal illegaal(naar woord, lees niet Nederlands vuurwerk (bijv. Belgisch of zelfs Duits), dat niet is gekocht in reguliere winkels in Nederland, die een vergunning hebben daarvoor)maar ook gewoon legaal Nederlands vuurwerk wat nog over is van de vorige jaarwisseling.
Waarom moet dat altijd speciaal Niet-Nederlands vuurwerk zijn.
Je mag immers het niet gebruikte vuurwerk(dat legaal Nederlands vuurwerk is uiteraard!) thuis opslaan tot de volgende jaarwisseling, mits het niet >25kg is.
Iets wat voor een paar jaar terug niet mocht, toen moest je officieel alles opstoken. Wat dat betreft zijn de regels vergeleken met een aantal jaren terug weldegelijk versoepeld!
Bijv. siercakes van 200g naar 500g, en voor een paar jaar terug 15g/shot naar 25g/shot, en je ziet niet ook steeds meer cakeboxen, hoewel doorlonten (nog) niet mag. Maar dat zijn wel positieve veranderingen.
Afsteektijden verkorten zou nu het enige negatieve zijn.
Maar bedenk dat toen ik een jaar of 10 was, dat was begin jaren '80, toen waren er maar 2(!)verkoopdagen en mocht het vuurwerk officieel pas om 22:00u(!) op Oudejaarsdag afgestoken worden tot 02:00u(!) op Nieuwjaarsdag. Toen had je maar 4uur de tijd om je vuurwerk af te steken, officieel. Uiteraard hield ook hier niemand zich aan. Pas in 1993 zijn de afsteektijden gewijzigd naar 10:00u op 31dec tot 02:00u op 1jan.

Is dit besluit dan niet op het landelijke nieuws geweest?
Ik kan me zomaar voorstellen dat niet iedereen maandelijks op de site van de rijksoverheid kijkt.
Zullen dus vele onwetenden zijn, zoniet bijna iedereen die gewoon om 10 uur zijn gangetje zal gaan.

Ja,eigenlijk een aantal maanden geleden al. Toen had men al min of meer besloten dat de stooktijden ingekort zouden worden van 10:00 tot 02:00 naar 18:00 tot 02:00 wat helaas inmiddels wel definitief is. In de media werd er toen ook al vanuit gegaan dat deze nieuwe wijziging er door was.
Maar er zal de komende tijd nog wel iets van bekend gemaakt worden lijkt mij.

Helaas, als je op de juiste pagina gaat kijken kan je zien dat het officieel is.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk/vuurwerk-afsteken

ja lekker rommelig van die Roverheid, want als je hier kijkt:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/Hoofdstuk2/3/Artikel236/geldigheidsdatum_25-09-2014

of hier:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/Hoofdstuk2/3/Artikel232/geldigheidsdatum_25-09-2014

dan zou je denken dat er nog helemaal niks doorgedrukt is. of die lui maken er met het up to date houden van hun pagina's een lekker potje van..

ja lekker rommelig van die Roverheid, want als je hier kijkt:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/Hoofdstuk2/3/Artikel236/geldigheidsdatum_25-09-2014

of hier:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/Hoofdstuk2/3/Artikel232/geldigheidsdatum_25-09-2014

dan zou je denken dat er nog helemaal niks doorgedrukt is. of die lui maken er met het up to date houden van hun pagina's een lekker potje van..

Je zou het bijna uitprinten en in je zak steken en overdags bijna gaan stoken :D

Je zou het bijna uitprinten en in je zak steken en overdags bijna gaan stoken :D

Moet je vooral doen, maar denk er wel even aan dat je het op 30-12 uitprint en niet nu al. Want in december zal het toch echt wel aangepast zijn en als je dan met een papiertje van september loopt te zwaaien heb je daar niets aan en krijg je gewoon een bon. Die website(s) gaan echt nog wel aangepast worden hoor. Het is nog lang geen 31-12...

Heb afgelopen weekend vernomen dat er nog niks is veranderd qua afsteektijden omdat het nog niet in de Staatscourant heeft gestaan. Zodat men binnen zoveel weken een X aantal handtekeningen moet verzamelen.

Heb afgelopen weekend vernomen dat er nog niks is veranderd qua afsteektijden omdat het nog niet in de Staatscourant heeft gestaan. Zodat men binnen zoveel weken een X aantal handtekeningen moet verzamelen.

Kun je jouw reactie a.u.b. even toelichten want ik snap niet zo goed wat je probeert te zeggen? Dat er formeel nog niets is veranderd omdat het nog niet in de Staatscourant heeft gestaan, klopt. Maar het is dan ook nog lang geen 31-12. De overheid moet min. ca. 1 maand van tevoren officieel kenbaar hebben gemaakt dat de wet is aangepast dus ze hebben nog even.

Dat de wet wordt aangepast en daarmee de afsteektijden veranderen naar 18.00 - 02.00u is inmiddels besloten door onze Volksvertegenwoordigers, namelijk de Tweede Kamer. Vervolgens is het naar de Eerste Kamer gegaan die op hun beurt de Tweede Kamer controleert en indien nodig corrigeert door wetsvoorstellen tegen te hoduen. Er is wat onduidelijkheid of het daar ook al langs is, maar de Tweede Kamer was met zo'n grote meerderheid voor dat de Eerste Kamer hier naar verwachting niet voor zal of is gaan liggen.

Dus ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met die handtekeningen?

Kun je jouw reactie a.u.b. even toelichten want ik snap niet zo goed wat je probeert te zeggen? Dat er formeel nog niets is veranderd omdat het nog niet in de Staatscourant heeft gestaan, klopt. Maar het is dan ook nog lang geen 31-12. De overheid moet min. ca. 1 maand van tevoren officieel kenbaar hebben gemaakt dat de wet is aangepast dus ze hebben nog even.

Dat de wet wordt aangepast en daarmee de afsteektijden veranderen naar 18.00 - 02.00u is inmiddels besloten door onze Volksvertegenwoordigers, namelijk de Tweede Kamer. Vervolgens is het naar de Eerste Kamer gegaan die op hun beurt de Tweede Kamer controleert en indien nodig corrigeert door wetsvoorstellen tegen te hoduen. Er is wat onduidelijkheid of het daar ook al langs is, maar de Tweede Kamer was met zo'n grote meerderheid voor dat de Eerste Kamer hier naar verwachting niet voor zal of is gaan liggen.

Dus ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met die handtekeningen?

Heb gehoord dat je dan binnen 6 weken 30.000 handtekeningen moet verzamelen, dan word het weer uitgesteld en krijgt men weer zoveel weken de kans om 300.000 handtekeningen te verzamelen en dan zou het van de baan geschoven worden.

(weet niet precies hoe dit zit, heb daar totaal geen verstand van. Misschien iemand op het forum die hier meer vanaf weet ?

Heb gehoord dat je dan binnen 6 weken 30.000 handtekeningen moet verzamelen, dan word het weer uitgesteld en krijgt men weer zoveel weken de kans om 300.000 handtekeningen te verzamelen en dan zou het van de baan geschoven worden.

(weet niet precies hoe dit zit, heb daar totaal geen verstand van. Misschien iemand op het forum die hier meer vanaf weet ?

Jij bedoelt een Burgerinitiatief waar je 40.000 handtekeningen moet verzamelen (met complete persoonsgegevens) om iets in de Tweede Kamer op de agenda te krijgen. Ook daar zitten meerdere regels aan vast en al bij regel 1 gaat het helaas mis:

1. Uw voorstel is nieuw; de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest.

Dit onderwerp is 2 maanden geleden nog in de Tweede Kamer aan de orde geweest...

Bron: http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het/uw_mening_telt/burgerinitiatief

Back
Bovenaan