• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Jorge] FP3 Small

Status
Niet open voor verdere reacties.
1,3 gram lijkt mij toch onwaarschijnlijk. In Polen hebben ze nooit echt goede kwaliteit flash, en in vergelijking met de knal zou hier toch zeker 2 gram in moeten zitten lijkt mij. Of stond het op de verpakking (kan zijn dat ik me natuurlijk vergis).

Geen goede flash kwaliteit? Ik vond dat er in de Fenix toch echt wel goede flash kwaliteit zat. Waarom zou het dan niet in ze kleine broertje/zusje zitten?

En het geval speed-fajerwerki:

http://www.tctubantia.nl/regio/8410411/Extreem-gevaarlijk-vuurwerk-onderschept.ece

Overigens niet de eerste keer dat dit gebeurd. Ik ontving afgelopen november een partij autoradio's via de GLS en na een beetje praten vertelde deze meneer dat er uit het oostblok steeds vaker paketjes worden onderschept met o.a. parfum, sigaretten, drank en ook vuurwerk :bonk:

Groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Sinds begin november is GLS ook meer gaan scannen van de paketten. En paketten vanuit het buitenland staan vrijwel altijd afzenders op. Zouden ze nog een valse op kunnen geven maar ik bestel wel bij mijn handelaar ipv de post.
:bye:

Knaller valt me een beetje tegen zo oordelend op het filmpje, @hardcore, zou jij ons kunnen vertellen hoe jij hem vind klinken tegenover andere knallers?

Oh en of je nu met je gezicht in beeld bent of niet, als ze je willen vinden, komen ze wel achter je adres.

tsjaa vergelijken, ik heb niet veel belgische knallers gehad moet ik zeggen.
Maar ze gaan harder dan de big spanish cracker 808, meer druk en fellere klap.
hij gaat wel iets zachter dan supero en bombero

Sommige mensen zijn gewoon te bijdehand, en als ze bezoek krijgen mag Joost weten hoe dat komt! Tsja niet mijn probleem.

Ontopic: Van verschillende kennissen heb ik gehoord dat deze echt NET wat zachter gaan dan een La Bomba, maar wel met MEER druk! Dus mocht je deze tegenkomen en de La Bomba niet, is dit een prima vervanger.

Ik zou ook niet posten dat je een half karton afneemt :P Ik neem niks af, ik hoef geen illegaal meer.. na vorig jaar..;)

Hmm,lijken met leuke dingentjes. Van de week heb ik er eentje gehoord van een vriend van me. Als er binnekort nog een ontstoken gaat worden zal ik hier een filmpje van proberen te maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
iemand die nou effe kan vertellen waar dit mee te vergelijken valt?
iets zachter als labomba klinkt aantrekkelijk. dus ik denk dan knal alla mammoth?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan