Italiaanse Vuurwerkshows Video's Topic

Nee, stijle berg. En streng kwa opbouw kijken altijd.

Thanx,duidelijk. Op basis van die filmpjes sta je op 150-200 meter ofzo. Maar goed ze schieten ook wel grotere kalibers..Maar die shows staan zo breed over die hele weg dat ze telkens verder weg staan ofzo.

Vind dit toch wel interessant om eens te checken voor de toekomst...
En ben mijn Italiaans stukje bij beetje op aant pakken, hoop dat ik dat volgend jaar beetje onder de knie ga krijgen. Hopelijk opent dat ook deurtjes;)

Update: heb de video's van Portale Staff Pirotecnico even toegevoegd: deze hebben een iets betere beeldkwaliteit en geen schreeuwende drukke Italianen op de achtergrond! :D

Hele berg staat in de fik en gewoon doorschieten haha. En hier lopen ze te zeiken als er vanaf pontons in het water een show geschoten wordt...

Dikke showtjes verder, niks mis mee :thumbsup:
Bij de showtjes in Villafranca en Calamonaci waar ik was, wordt gewoon even tussendoor geblust. Of het een goede insteek is laat ik in het midden, maar wel mooi om de twee uitersten te zien (afblazen en tussendoor blussen).

Hele berg staat in de fik en gewoon doorschieten haha. En hier lopen ze te zeiken als er vanaf pontons in het water een show geschoten wordt...

Dikke showtjes verder, niks mis mee :thumbsup:

Tradities en geloof staan boven regeltjes en wetten in Italië, mooi om te zien!
Het zijn vaak ook bosjes en boompjes enzo die de fik in gaan bij een show.

Echt grote branden zie je toch niet snel voorbij komen, want zo dichtbegroeid is het meestal niet op die velden waar ze schieten. Rondom dorpjes en steden liggen vaak olijfgaarden en wijnvelden/landbouwgrond. Daar valt gewoon minder schade aan te richten dan in een bosrijke omgeving...

Daarbuiten: de brandweer staat eigenlijk altijd klaar om meteen na of desnoods tijdens de show te blussen!

Bij de showtjes in Villafranca en Calamonaci waar ik was, wordt gewoon even tussendoor geblust. Of het een goede insteek is laat ik in het midden, maar wel mooi om de twee uitersten te zien (afblazen en tussendoor blussen).

Hmmm tijdens de show lijkt me niet echt handig idd, je weet nooit waar ze paar palen in de bosjes hebben verstopt hahaha

Maar ze weten hoe het werkt en staan paraat :)

Meeste brand(jes) bij een show die ik heb zien voorbijkomen was denk ik Lucca Sicula festa di Pasqua 2024.
Daar werd met windkracht 5 geschoten, was eigenlijk misschien wel beetje te maar zo'n enorme show afbreken terwijl ie klaar staat brengt ook gevaren met zich mee (voor de schieters dan iig)
Daarbuiten wil de vereniging de show laten doorgaan te ere van de beschermheilige en de schieters willen ook gewoon betaald worden voor hun werk...Welcome to Sicily :D

En de diurno waar ik al tijdje op zat te wachten: Militello in Vallei di Catania -
Fuochi diurni F.lli Trebbia

Filmpje van de avondshow van Zio Piro volgt als er 1 volgt in goede beeldkwaliteit en vrij zicht ;)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan