Internationaal Vuurwerkfestival Knokke-Heist 2024

pyrofan#1

VWC lid
Stad/dorp: Knokke-Heist
Datum: 16 augustus 2024, 18 augustus 2024, 20 augustus 2024, 22 augustus 2024 en 24 augustus 2024
Tijdstip: 22:00 uur
Schietbedrijf: 16 augustus 2024: Blikas - Litouwen
18 augustus 2024: Platinum Fireworks - Filipijnen
20 augustus 2024: Pirotecnia Hermanos Caballer - Spanje
22 augustus 2024: Højen & Magic Fyrværkeri ApS - Denemarken
24 augustus 2024 Prijsuitreikingsceremonie + eindshow geschoten door HC Pyrotechnics (België), buiten mededinging

Max. kaliber: 6 inch
Bijzonderheden: Internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist

Internationaal Vuurwerkfestival Knokke-Heist 2024 - Litouwen

Datum: 16 augustus 2024
Schietbedrijf: 16 augustus 2024: Blikas - Litouwen

Internationaal Vuurwerkfestival Knokke-Heist 2024 - Filipijnen

Datum: 18 augustus 2024
Schietbedrijf: 18 augustus 2024: Platinum Fireworks - Filipijnen

Internationaal Vuurwerkfestival Knokke-Heist 2024 - Spanje

Datum: 20 augustus 2024
Schietbedrijf: 20 augustus 2024: Pirotecnia Hermanos Caballer - Spanje

Internationaal Vuurwerkfestival Knokke-Heist 2024 - Denemarken

Datum: 22 augustus 2024
Schietbedrijf: 22 augustus 2024: Højen & Magic Fyrværkeri ApS - Denemarken

Internationaal Vuurwerkfestival Knokke-Heist 2024 - HC Pyrotechnics

Datum: 24 augustus 2024
Schietbedrijf: 24 augustus 2024 Prijsuitreikingsceremonie + eindshow geschoten door HC Pyrotechnics (België), buiten mededinging

Vorig jaar waren niet alle shows even spectaculair. San Pio (waar ik meeste van had verwacht) viel ronduit tegen. Daarom wordt dus wikken en wegen welke show ik de voorkeur geef:
16e Hoorn, Duisburg of Knokke
24e Gorinchem of Knokke

De keuzes zullen ook mede door het weer worden bepaald. Maar als het weer meewerkt, staan de shows op de 18 en 20in de planning.

Laatst bewerkt:
Ik wil ook weer keer die kant uit, of caballer of hojen ik denk de laatste want bedrijven waar je het meest van verwacht vallen bijna altijd tegen.

Ik heb vrijdag deze show van Blikas bezocht. Nooit eerder ben ik bij een show van dit festival geweest, dus het werd wel eens tijd. Het leuke van dit festival vind ik dat ze bewust onbekende namen uitkiezen om te mogen schieten. Ik kende dit bedrijf helemaal niet, dus ik had ook geen specifieke verwachtingen. Uiteindelijk heb ik een prima show gezien! Relatief veel schoonheidsfoutjes qua aansluitingen van de ontstekers, maar al met al toch een zeer vermakelijke show. Lekker veel single shots, en ze hadden ook wel bijzondere bommen erin verwerkt. Ik was vooral onder de indruk van de ghost shells, en de ringen van paarsen sterren die in crossettes uit elkaar plopten. De finale had nog even een laatste stoot nodig, mijns inziens, maar was niet verkeerd.

En ik heb zondag de show van Platinum Fireworks - Filipijnen​ bezocht. Blij dat ik gegaan ben, want de show zat redelijk goed in elkaar. Het enige minpuntje vond ik dat er net even te vaak dezelfde effecten (en combinaties daarvan) in de thema's zaten verwerkt. Zie liever dat ieder thema op zichzelf staat, maar dat is een kwestie van smaak. Overal: genoten.
PS het werd zo breed geschoten, dat ik het er niet echt heb opgekregen.

Heerlijk showtje gezien gisteren. Zat mooi materiaal in verwerkt. Hoe voeg je tegenwoordig een video in het bericht? Ken deze nieuwe lay-out nog amper :)

Heerlijk showtje gezien gisteren. Zat mooi materiaal in verwerkt. Hoe voeg je tegenwoordig een video in het bericht? Ken deze nieuwe lay-out nog amper :)

Als je de volledige werkbalk niet ziet bovenin het berichtenvenster dan kan je die zichtbaar maken door op de 3 puntjes te klikken. Zie foto 2 hieronder. Vervolgens is de volledige werkbalk zichtbaar en dan kan je op het icoontje van een filmrol klikken en de link van het filmpje plakken.Screenshot_20240819_163340_Samsung Internet.jpg - Klik op afbeelding voor grotere versie  Naam:	Screenshot_20240819_163340_Samsung Internet.jpg Vertoningen:0 Grootte:85,3 KB ID:	1798631

Screenshot_20240819_163340_Samsung Internet.jpg - Klik op afbeelding voor grotere versie  Naam:	Screenshot_20240819_163340_Samsung Internet.jpg Vertoningen:0 Grootte:85,3 KB ID:	1798631

Op dit moment is het grafweer in Vlaanderen, dus ik voel sowieso mee met de bouwers. Ik ga er vanuit c.q. hoop dat het doorgaat zolang het alleen regen is. In de avond schijnt het op te klaren, maar trekt de wind aan.
Heeft iemand al vernomen of het vanavond door gaat dan wel wordt afgelast? Ik kan er niets over vinden, niet bij de gemeente noch de organisatie.

Back
Bovenaan