Illegaal vuurwerk op Texel

Lev-he

VWC lid
TEXEL - Een 18-jarige man uit Oosterend is donderdagavond rond elf uur aangehouden op de Stuifweg. Hij was in het bezit van illegaal vuurwerk

De politie kreeg ’s middags een melding dat er op de Stuifweg vuurwerk werd afgestoken door een aantal jongens. De jongens waren inmiddels de Schoorenweg opgelopen en hadden niets meer bij zich. Vooral een 14-jarige jongen uit Oosterend zou vuurwerk hebben afgestoken. Hij werd thuis gebracht. Hier leverde hij circa 85 stuks illegaal vuurwerk in. Ook een 15-jarige jongen bleek thuis nog enkele stuks vuurwerk te hebben. Ook hij deed daar afstand van.

Na onderzoek bleek het vuurwerk gekocht te zijn bij een woning aan de Harkebuurt in Oosterend. In een caravan op het terrein van de woning werd een partij van circa 50 kg illegaal zwaar vuurwerk aangetroffen. De 18-jarige bewoner deed afstand van de partij. Hij werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau in Den Burg

BronIllegaal vuurwerk op Texel
Door Redacteur Den Helder
Gepubliceerd op 04 november 11, 13:35 Laatst bijgewerkt op 04 november 11, 13:44
TEXEL - Een 18-jarige man uit Oosterend is donderdagavond rond elf uur aangehouden op de Stuifweg. Hij was in het bezit van illegaal vuurwerk

De politie kreeg ’s middags een melding dat er op de Stuifweg vuurwerk werd afgestoken door een aantal jongens. De jongens waren inmiddels de Schoorenweg opgelopen en hadden niets meer bij zich. Vooral een 14-jarige jongen uit Oosterend zou vuurwerk hebben afgestoken. Hij werd thuis gebracht. Hier leverde hij circa 85 stuks illegaal vuurwerk in. Ook een 15-jarige jongen bleek thuis nog enkele stuks vuurwerk te hebben. Ook hij deed daar afstand van.

Na onderzoek bleek het vuurwerk gekocht te zijn bij een woning aan de Harkebuurt in Oosterend. In een caravan op het terrein van de woning werd een partij van circa 50 kg illegaal zwaar vuurwerk aangetroffen. De 18-jarige bewoner deed afstand van de partij. Hij werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau in Den Burg

Bron

vuurwerk.jpg

Wat denk je van die jongens gewoon in de cel zetten? Weet je hoe heftig dat is als je jong bent? Heb dat ook meegemaakt met gasten die ik ken van jaren geleden.

Die hadden lekker stoer strijkers gekocht eind jaren 90 en liepen die af te steken. Kan je wel lekker waarschuwen dat ze dat niet moeten doen, maar ze zijn toch eigenwijs. De ene zat drie dagen vast en weigerde te praten. Een ander gaf na enkele uren de naam van de dealer prijs onder dwang van zijn moeder. Dealer werd dan ook gepakt.

Maar goed, het betrof zwaar vuurwerk leveren aan kinderen. Dan ben je gewoon een asociale en onverantwoordelijke strontzak. Helaas ken ik nog wel mee van dat soort sukkels. Veelal laag opgeleid, te lui om te werken en ronduit onverantwoordelijk bezig. Dan kan ik er totaal niet mee zitten dat je opgepakt wordt. Opgeruimd staat netjes.

er word dus toch gestookt op die eilanden, leek me altijd vreemd om het helemaal daar te krijgen.

Lekker hoor.. Als 18-jarige verkopen aan minderjarigen en vervolgens erdoor verraden worden! Karma's a bitch!!

Back
Bovenaan