IJmuiden Haven 30 augustus 2008

Ruben

VWC lid
Stersponsor Corus grijpt het eerste lustrum van het Havenfestival aan om de bezoekers te trakteren op een groot vuurwerk dat wordt afgestoken vanaf het Forteiland. De eerste vuurpijl gaat zaterdagavond na het laatste optreden de lucht in. 'Bezoekers die om elf uur naar huis zijn gegaan, zullen daar achteraf spijt van hebben', voorspelt Fans Baud, voorzitter van de Stichting Havenfestival IJmuiden. Volgens Baud wordt het vuurwerk nog spectaculairder dan drie jaar geleden. Toen werd Sail IJmuiden met een imposante show afgesloten.

Tijd: 24.00 uur (na het laatste optreden)

33dd6f8d6f.jpg

Tip van Rufes.

Bron:
http://www.havenfestivalijmuiden.nl/index.php?id=194

Haha, Gelukkig want ik moet namelijk helpen bij het havenfestival en daarna gezellig wat drinken met een mooi showtje! nooit verkeerd toch..

Mijn moeder werkt bij Corus en kreeg dit vandaag via de mail toegestuurt:

Zaterdagnacht vuurwerk
Op 30 en 31 augustus zal in IJmuiden het vijfde jaarlijkse Havenfestival
plaatsvinden.
Ter gelegenheid van het 90-jarig bestaan van het staalbedrijf in IJmuiden zal
Corus aan de omgeving, vanaf het Forteiland een groot vuurwerk aanbieden. Dat
vuurwerk begint om middernacht, in de nacht van zaterdag op zondag. Vanaf
beide zijden van het kanaal zal het zichtbaar zijn.

ik ga waarschijnlijk kijken vanaf de noordpier van wijk aan zee bij de parkeerplaats daar kan je op die soort van uitkijk toren staan

Laatst bewerkt:
Ik vat hem niet, dat zijn nog al wat lokaties Di Resta? Wordt het geschoten vanaf plek 1 zoals jij om schrijft dan, want ik dacht dat het meer in die visstraat zou zijn?

Klopt, maar vroeg me meer af waar anderen gingen staan. Ik ga op de pier samen met mijn vriendin, die weet niet dat er een show is maar ik wel... Ga niet fotograferen dus.. :p

ijmuidenpf8.jpg

Stooklocatie = forteiland en ligt midden op het water en kun je dus niet bijkomen

Ik ga zelf proberen om bij punt 1 of 2 te komen. Je kunt eventueel de auto parkeren bij de sluizen en lopend naar punt 1 of 2

Punt 4 zou ik niet proberen, aangezien daar langs de kade het festival is, en het dus zeer druk kan zijn

is er niet een manier om bij punt 5 te komen. mij lijkt dit de beste plek! En is er al meer info beschikbaar gemaakt? caliber etc?

Bedankt voor alle info, ik ga denk ik voor punt 1. Aan de lokatie te zien kan het wel eens een hele mooie show gaan worden, want daar ligt het niet aan!

Fijn avond gewenst voor degene die gaan.

Hmm nog niet bekend wie het schiet, kaliber e.d Ik twijfel nog tussen deze show en die in Harlingen want dat is t/m 12 inch hoorde ik

Back
Bovenaan