Het was even stil rondom Ignis Brunensis maar door andere zaken in mijn privé leven kwam ik er even niet eerder aan toe om jullie weer te voorzien van een nieuwe show. Maar goed, de volgende show die ik graag met jullie wil delen is het slot vuurwerk geschoten vanaf het Spilberk kasteel.
Deze slotshow werd geschoten door het Tsjechische Flash Barrandov. Natuurlijk zou deze op muziek geschoten gaan worden. De slotshow zouden we gaan bezichtigen vannaf het 12 verdiepingen tellende BVV Veletrhy flat gebouw. Ik ben normaal gesproken niet zo van de hoge gebouwden.. en al helemaal niet omdat vannaf een dak te gaan doen.
Echter het dak van deze flat was voorzien van een heus dak terras met overkapping. In de ochtend zijn we eerst even gaan kijken op het kasteel zelf. Daar troffen we onderaan de voet van het kasteel, dat op een steile heuvel gebouwd is, de grotere kalibers aan. Overal zagen we dozen liggen van Ricasa , Vincente Caballer enzovoorts. Dat moest wel wat woorden! maar dat wás ons al voorspeld. Daar even rondgekeken te hebben en wat foto en video materiaal te hebben geschoten zijn we naar het kasteel zelf gegaan.
links het hotel , rechts de BVV Veletrhy toren met dak terras
Pal voor het kasteel stond een massa aan candles, singleshots, blokken en klein kaliber shells opgesteld. Ook hier hebben we veel fotos en videos gemaakt. Na een half uurtje vonden we het wel welletjes. En vroegen we aan Jaroslav of het misschien niet mogelijk was om het museum in het kasteel open te gooien zodat we toch eens de tentoonstelling Vulcanalia konden bezichtigen. naar een telefoontje was ook dat geregeld.
Nadat we uit het museum gekomen zijn, zijn we terug gegaan naar ons hotel waar we even genoten van wat rust. En wachten we op de avond. Zo tegen 21 uur was het tijd om naar beneden te gaan. Daar wachten we even op de rest. Al snel was het hele gezelschap compleet en vertrokken we richting dde BVV Veletrhy toren.
Eenmaal op het dak terras aangekomen troffen we een gezellige menigte aan van allerij pluimage. Variërend van de sponsoren, Burgemeesters en wethouders, ministers tot aan het personeel van de diverse vuurwerkbedrijven. Ook stond ons een geweldig lopend buffet te wachten. Daar hebben we ons dan ook te goed aangedaan. Het uitzicht vanuit het dakterras was ronduit adembenemend. een betere plek om de show te gaan zien konden we ons dan ook niet bedenken. Zo even voor half elf werd het tijd om onze posities achter de camera's in te nemen en kon de show beginnen.
De show zelf? Deze kenmerkte zich door echt prachtig hoog kwaliteit merendeels Europees vuurwerk. Daar werd duidelijk niet op bezuinigd. Het samenspel van het vuurwerk, de muziek, en het decor met het kasteel en Brno op de achtergrond maakte het hele plaatje compleet!
Natuurlijk heb ik van deze show een video klaar staan en deze kun je
*HIER* downloaden. Meer fotos kun je vinden in
ons foto album!
Veel kijk plezier!