Hulp nodig met je lijstje vraag het hier.

MC_MH

VWC lid
Hallo Medefreaks,

Ik zie een zelfde soort topic als dit elk jaar voorbij komen op sommige vuurwerk forums. Als je hulp nodig hebt met je lijstje voor dit jaar kan je dat hier vragen. Vermeld dan wel duidelijk wat je budget is, Welke lijn je wilt en van welke importeur die is. Of eventueel een of meerdere winkels waar je wilt bestellen. Wat voor soort vuurwerk je wilt (Cakes, Pijlen, Fontijnen, Single shots, Mines). En even voor de duidelijkheid Het gaat hier alleen om legaal vuurwerk.

Panter is idd een zeer mooie cake, maar ik zou persoonlijker eerder de Sniper van Wolff kiezen. Die brocade crown valt namelijk echt heel mooi naar beneden. Maakte op mij een hele diepe indruk. Deze cake kost €42.50

New York van Wolff is ook een hele dikke bak, kost wel €66.50, maar je hebt echt een monsterlijk ding in je huis staan. Schiet rustig op het begin en op het einde schiet hij fanshape omhoog.

Ik heb ongeveer een budget van 120 à 130 euro en kan aan Broekhoff, GBV, Zena en de Kruiterij komen ik wil graag van alles een beetje maar vooral een paar mooie pijlen en een mat

Ik heb ongeveer een budget van 120 à 130 euro en kan aan Broekhoff, GBV, Zena en de Kruiterij komen ik wil graag van alles een beetje maar vooral een paar mooie pijlen en een mat

Een nederlandse mat zou ik mijn geld echt niet aan verspillen als ik jou was. Dat pruttelt alleen een beetje, of knalt zichzelf uit. Dan kun je naar mijn mening beter een extra cake nemen. (of een belgische mat natuurlijk :wink:)

Mwa vorig jaar had Lesli/Welkoop een 12 meter mat voor 45 was wel lagge hoort voor dat geld vond ik :)

Een nederlandse mat zou ik mijn geld echt niet aan verspillen als ik jou was. Dat pruttelt alleen een beetje, of knalt zichzelf uit. Dan kun je naar mijn mening beter een extra cake nemen. (of een belgische mat natuurlijk :wink:)

Illegaal kan ik nog niet aan beginnen

Ik denk dat ik dan maar een paar van die 90 shots dingen neem en mssn gwn maar een cake en dan 500 gram ofzo:rolleyes: bedankt alvast

Weet je wat ik niet helemaal snap.
Je kan op deze site informatie over bijna alle nederlandse producten vinden.
En dan gaan mensen vragen welke producten ze moeten kopen.
En echte freak stelt zijn eigen lijstje samen en weet wat zijn eigen smaak is.

Maar dit is mijn mening, misschien zijn jullie het er wel niet mee eens.

Weet je wat ik niet helemaal snap.
Je kan op deze site informatie over bijna alle nederlandse producten vinden.
En dan gaan mensen vragen welke producten ze moeten kopen.
En echte freak stelt zijn eigen lijstje samen en weet wat zijn eigen smaak is.

Maar dit is mijn mening, misschien zijn jullie het er wel niet mee eens.

Daar heb je wel gelijk in Teun! Iedereen houdt van iets. Bij de 1 is het een effect, bij de ander een vuurwerksoort. Aan de hand van dat alles stel je je lijstje samen.

Ik denk dat we best mensen kunnen helpen met lijstjes, Maar dan moeten deze mensen ook wel aangeven wat ze precies willen, welke merken en waar ze van houden.

Want anders krijg je wel hele brede lijstjes, en blijf je bezig.

:bye:

Iedereen wil iedereen graag helpen, op zeker.
Maar net wat mijn voorgangers zeggen:
Wil je advies dan moet je minimaal aangeven:
Beschikbaar budget
Voorkeur voor merk
Voorkeur voor effecten
Kies je voor kwantiteit ( dus veel) of kies je juist voor 1 of meer grotere dingen waar je hoopt de show mee te stelen

Ik wil dit jaar eens wat anders als mercurius. Maar ik weet nog niet wat omdat ik eigenlijk alleen maar mercurius heb gehad de afgelopen jaren.

Mijn Budget is +- 140 euro.
Ik heb de mogelijkheid tot deze lijnen.

Brave & Wichers: Lidu & Star
Broekhoff: Crown collection, Dynamic, High Performance, Pyro Power, Phoenix
Mercurius: Superior, Gold Collection,
Schuurmans: Kaboom, Diamond collection
Wolff,
Zena Nederland,

Ik wil Cakes, En eventueel pijlen of romeinse kaarsen.

Ik ga zelf kijken wat ik ga kopen ik ga voor Brave & Wichers. Weten jullie nog mooie producten van B&W.

Laatst bewerkt:
Daar heb je wel gelijk in Teun! Iedereen houdt van iets. Bij de 1 is het een effect, bij de ander een vuurwerksoort. Aan de hand van dat alles stel je je lijstje samen.

Ik denk dat we best mensen kunnen helpen met lijstjes, Maar dan moeten deze mensen ook wel aangeven wat ze precies willen, welke merken en waar ze van houden.

Want anders krijg je wel hele brede lijstjes, en blijf je bezig.

:bye:

helemaal mee eens, als je echt lol wilt hebben moet je je lijstje zelf maken en gewoon alles onderzoeken

Hoi, ik heb zo'n 350 eutjes te besteden.(NL)
Ik wil wolff in mijn collectie en BenW en zeer waarschijnlijk bonfireworks.
wolff: panter, sniper i.i.g.
BenW : extreme salute i.i.g.
Van deze potten wil ik er wel een aantal van en dan met korting van orthen
Maar ik heb nog geen ervaring met bonfireworks en heb er alleen filmpjes van gezien, misschien iemand enige ervaring met producten van hen?
Ik houd van harde bursts,grote boeketten, niet te snel, geen mixen, mijn favoriet zijn willows en oh ja ik heb nog nooit fanshape gehad en dat komt omdat ik ze vaak vrij duur vind mede door het feit dat ze vaak in een mum van tijd leeg geschoten zijn.
Ik houd dus wel van de wat zwaardere potten, max. gevuld per tube vind ik het mooist.
Iemand wat tips/adviezen?
Bij voorbaat dank!!!

nog even om terug te komen over het matjes verhaal ;

ik vind de kliene matjes hier in NL wel leuk zolang je maar max de 90 shots haalt van bijv. GBV :)

omtopic ;

ik had vorig jaar de big MC thunder van lesli.
leuke dingen, maar zijn er ook alternatieven (hier in NL) voor dit blokje?

Zelf raak ik op dit moment extreem in de war, maar toch, ik wil de beste vuurwerk hebben, het meeste, voor maar 200 euro. Dus ja, ik vraag het u allen na, voordat ik domme beslissingen maak. Want heb wel al 2 lijsten, maar volgens mij biedt deze niet het maximale.

Budget € 150 - Frans Mulder (Wolff Vuurwerk) (LET OP! 10% KORTING)
Ze verkopen geen Heavy 5, ze verkopen alleen de Diamond Collection.
Mijn vraag is, kunnen jullie een lijst maken met:
- Minstens de pijlen pakket Fire (Imperial)
- Minstens een goedkope 500 grams pot, met effect (ik hou niet van knal cakes).
- Zoveel mogelijk vuurwerk met de effecten die gelijk zijn, of soort van aan deze foto, die oranje/goude lijkt me het mooist, zover mogelijk:
vuurwerk.jpg

Ik vraag dit na omdat mijn lijst met een budget van 150, 84 artikelen bevat (ook de artikelen in een verpakking geteld dus, shocks tellen als 6). En ik heb het gevoel dat dit veel meer kan zijn voor hetzelfde geld met zelfs betere effecten.

Budget - € 50 - Goudvuur (Lesli/Beko Vuurwerk) (LET OP! 10% Korting)
Hier ga ik dit jaar weer mijn vuurwerk kopen, vond die klantvriendelijkheid zo geweldig, dat ik er weer moest komen. Dit jaar is het budget wel 3 keer zo klein maar voorruit. Ik hoop dat ze prijzen gaan weggeven, dus. Hier ga ik.

- Minstens 1 ratelband (maximaal 1000 shots)
- Minstens 1 Flashing Thunder
- Minstens 1 fluit pot
- Minstens 2X5 aansteeklonten
- De rest moet zoveel mogelijk siervuurwerk zijn. Geen grond, maar echt siervuurwerk. Zoveel mogelijk, dus niet 1 simpele pot met 200 shots, nee echt goed en goedkoop vuurwerk. Maar dit goedkope vuurwerk moet wel meer zijn dan een poef, een tolletje. Het moet effect hebben als in dat het de lucht vult. Bijvoorbeeld de Blue Dolphin mag wel. Ik hou btw niet zo van fonteinen!

Het budget kan groter worden en ik heb nog aardig wat klein/grond/knal vuurwerk over van verleden jaar dus. Ik wil dit jaar zoveel mogelijk hebben van hen voor zo weinig mogelijk.

Tevens! Geen fonteinen AUB!

Als de officiele prijzen in November uit zijn, dan ga ik het bekijken! Budget van Beko blijf denk ik het zelfde. Van Wolff ook. Alleen ja, ik heb nog meer kleingeld, maar dat moet ik sparen voor zeg maar Kerstmis en zo. Wat ik daarvan overhoud besteed ik aan Streefland.

Hopelijk duidelijk genoeg.

Zolang ik maar mooie boeketten krijg, iets in de richting van die foto, ben ik tevreden. Lekker veel zal handig zijn. Want Beko steek ik op de avond af, Wolf in de nacht. (Eventueel als ik een hoger budget zal krijgen komk hier ook voor Royal Class)

Ik kom er niet uit.

Ik kom er niet uit.

Bericht verwijderd omdat ik al besteld heb en dus geen hulp meer nodig heb.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen groot budget qua vuurwerk betreft (ben enigs kind dusja niet veel te vertellen). Ik heb 50 eurotjes te besteden :( maar wil wel een leuke avond met mooi sier vuurwerk hebben. Ik zoek het liefste alleen cakes (potten) geen fonteinen (hier heb ik een onwijze hekel aan) en pijlen.

Ik denk dat jullie hier een hele opgave aan hebben,

Maargoed alvast bedankt.

Ik denk dat je dan het beste met dat budget de grens over kan gaan, Naar Duitsland dus. Daar heb je goedkoop maar wel kwaliteits siervuurwerk.

Edit: Zie net dat je in Hoofddorp woont, dus Duitsland zou wel niks worden.

Back
Bovenaan