bassie1978
VWC lid
kost je weer een hoop vuurwerkbudget 
maar succes iig!

maar succes iig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
. Deze idd wel, maar kan ook naar 1080p en 3840x2160, is dat dan 4K ?Je hebt hem wel in 720p geüpload![]()
. Deze idd wel, maar kan ook naar 1080p en 3840x2160, is dat dan 4K ?
Nou na 30 fonteintjes veder kom ik er achter dat ik handmatige film instellingen nog uit had staan.Vond het al vreemd dat er zo weinig verschil was tussen de instellingen van de iso en witbalans terwijl bij de foto's elk tikje verschil te zien was.
En laat ik nou net 31 fonteintjes hebben die geen geluid maken waarmee ik dus mooi kon testen zonder een last te zijn voor de buren.
Hier dus me laatste met wel handmatige instellingen:
Zo als je ziet nog niet goed, maar ja dit was dus mijn eerste filmpje met handmatige instellingen.
Er zit nu een rare waas over heen(is dit beeldruis?). Mijn eigen idee is dat het nog te donker is want hij kleurt de plekken in waar wat licht is geweest. Morgen maar eerst weer wat nieuwe fonteinen bestellen want nu begint het uitproberen dus pas echt. Jammer van die andere 30 fonteinen haha.
Iemand nog goeie tips?
Instellingen bij het filmpje:
1080 50fps
iso 400 Iso-ruisonderdrukking op high
witbalans 5000K
Sluiertijd 1/125 (weet niet of dit effect heeft bij filmen?)
F 4.5
![]()
Bedankt duidelijk verhaal.
Snel maar weer wat fonteintjes binnen halen en lekker testen. Ik vind de kleuren in mijn filmpje al aardig mooi alleen stoor ik me aan die randenen vlekken er omheen. Heb je daar ook een verklaring voor? Je ziet het goed als je fullscreen kijkt.
Beeld is zeker goed. Qua scherpheid is het zeker netjes, hoewel het naar mijn mening ietsjes under-exposed is.
Vlekken komen waarschijnlijk door processing. ISO 400 is vrij laag (zeker gezien het pikkedonker is) maar processing gebeurd met digitale camera's hoe laag of hoog de ISO ook is.
Iedere receptor op je sensor krijgt een hoeveelheid licht en kleur licht binnen, de silicone deeljes geven dit door, en ieder van die kleine sensortjes geeft dit door aan de processor, die zet dit hele plaatje in elkaar. In feite hebben de pixels en de elementen daarin een soort tresh-hold, dus een minimale hoeveelheid licht die ze nodig hebben om te activeren, met een hogere ISO krijg je dat de pixels sneller licht door willen geven, zelfs als er geen (of weinig) licht aanwezig is, hierdoor krijg je een soort patroon van vlekken in donkerdere plekken.
Het is lastig te verklaren, maar met grotere sensoren heb je er sneller last van.
(Mits we het over dezelfde vlekken hebben)
Altijd lastig om te kiezen, ikzelf ben momenteel tevreden met mijn Panasonic HC-VX870, kan 4K filmen en is momenteel nog te vinden voor 679 euri zie ik.
Even wat filmpjes;
Filmpje, filmpje, filmpje
Dat ziet er best goed uit. Maar videocamera's van Panasonic doen het over het algemeen best wel goed in low light conditions, dat is ook wat kleurechtheid betreft.
Deze keer ben je niet voor het topmodel gegaan zoals jaren geleden met de NV-GS500?
Gebruik je een groothoek en zo ja, wat voor een? Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe Pana.
Misschien een idee om je hele rig, camera + wide angle + ext. mic te fotograferen en plaatsen, kunnen we daarop geilen zoals op die foto van je NV-GS500, HD-6600Pro en Pana zoom mic.![]()
Zeker ik verwacht wel dat hij ook dit moet kunnen en denk dat hij het ook kan met de juiste instellingen . Gelukkig nog tijd genoeg om te oefenen komen straks lekker veel demo's aan.
Heb ook nog maar even film van een fakkel geupload:
Hier het zelfde probleem. Maar hier zie je duidelijk dat het in de beweging zit die ik met de camera maak. Terwijl de vlam er hier volgens mij heel mooi scherp opstaat.
En hier ook nog maar even een filmpje toen hij dus nog op automatisch stond:
Kwaliteit dus niet mooi, maar die vlekken zijn er niet.
Btw: echt een goede fontein voor het formaat. Hij blaast zich zelf gewoon omver haha.
Dat was destijds een hele mooie camera inderdaad en qua geluid ook een geweldige microfoon!
Ik kocht mijn huidige camera niet specifiek voor het vuurwerk, ik gebruik dan ook geen externe microfoon, bij de vorige camera (Canon HV30) ook al niet en dat bevalt prima. Ik heb overigens wel in eerste instantie de HC-VX970 gekocht, maar de toevoeging van de camera in het LCD scherm had voor mij geen waarde, kostte echter wel 100 euro meer... Even terugsturen en omruilen voor de HC-VX870, dikke prima.
Via Panasonic nog een groothoeklens erbij gekocht (VW-W4907HGUK).
Hopelijk is het geen anti-climax voor je, maar hierbij een foto hehe;
![]()
Ik heb eindelijk gevonden wat het was. Uren door gebracht op de wc met een kaars haha. Wel ideale manier om te oefenen. Ik heb echt alles 1 voor 1 iets veranderd en nog bleef het tot dat ik de instelling: ''hoge ruis iso onderdrukking'' uit had gezet. Eindelijk!!! Het was weer een kwestie van iets aan of uit zetten.
Hahaha, zeker anti-climax.
Kon je de Raynox HD-6600PRO overigens niet gebruiken i.c.m. deze Panasonic?
Die Panasonic wide angle is toch stukken duurder? Ik weet nog dat mensen speciaal voor de Canon HV-20/HV-30 camera's die dure Canon wide angle lenzen kochten (tegen de 200/300 euro aan meen ik), terwijl deze Raynox het nog lang niet zo slecht deed en door een groot deel van het NV-GS/HV- publiek werd gebruikt.