Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.

De huidige argumentatie voor een vuurwerkverbod is bewust vals
Zware vuurwerkincidenten liggen in de lijn der verwachtingen. ‘We hebben een vuurwerkverbod dat het nu nog legale vuurwerk verbiedt, maar het illegale vuurwerk zal, desondanks, nog steeds worden afgestoken. En dat is precies het vuurwerk dat de meeste schade aanricht, ook bij hulpverleners.’Als je aandacht vestigt op onveiligheid, voelen mensen zich ook onveilig
Dan ben je niet de enigste, die hier last van heeft. Het hele jaar 2025 heeft die discussie zoveel stress bij mij opgeleverd, dat ik er nu een hartprobleem erbij heb. Ik heb er last van hartkloppingen gekregen. Om nog maar te zwijgen over de verschrikkelijke nachtmerries die ik erover heb.eindelijk iemand die zich genuanceerd over de zaak uitlaat.
Ik merk aan mezelf dat ik echt behoorlijk muf wordt van het ene horror verhaal na het andere. Ook valt het me op dat op reddit de hele burgerij de vuurwerkafstekende medemens standaard als "tokkie"wegzet.
Ik merk dat de algoritmes de negativiteit aanjagen, het lijkt bijna wel gecoordineerd maar ik denk dat het er simpelweg op neerkomt "if it bleed, it leads"..maw : negativiteit veroorzaakt verkeer en derhalve zijn er advertentie opbrengsten. Het raakt me, ik ben de afgelopen tijd geagiteerd en bozig..ongelofelijk hoe erg die berichten je kunnen opjutten. Het is gewoon ongezond voor je mentale gezondheid en toch ga je het weer zitten lezen. Het is een bombardement aan anti vuurwerk diarree lijkt het wel, alle nuance is verdwenen het is een donkere put van ellende.
AD, NU.nl..nooit maar dan ook nooit eens een verhaal over een straat die gezellig oud en nieuw met elkaar viert, geniet van vuurwerk, brilletje op, en aan het einde de boel even samen schoonbezemen. Een verhaal wat gaat over verbinding en samen feest vieren. Want deze verhalen worden door miljoenen mensen in Nederland jaarlijks zonder wanklank beleefd.
Ik ga er morgen enorm van genieten en voor mij staat centraal dat iedereen mag meegenieten en een glaasje mee kan komen drinken bij ons...wij gaan er een mooi showtje neerzetten.
Er werd gewoon maximaal afgestoken. Niks van gemerkt!Hoe zat dat in Zwolle, daar was dit jaar, afgelopen oud&nieuw toch ook een verbod, maar volgens mij werd er genoeg geknald.
Waarschijnlijk heeft zo’n willekeurig kamerlid ook nauwelijks zicht op het onderwerp. Die zetten een kruisje waar het door hun partij wordt verwacht en zullen zich verder niet echt verdiepen in het onderwerp. Zou mij niet verbazen als een groot deel van de kamerleden die voor een verbod hebben gestemd niet eens weten dat bv. vuurpijlen al jaren niet verkocht mogen worden. Gelijk aan de gemiddelde journalist of reageerder op sociale media.Sprak op oudjaarsdag tijdens carbidschieten in naburig dorp met een vrouw die namens de VVD in de Tweede Kamer zat toen het verbod werd aangenomen. Vroeg haar hoe hard de voorwaarden zijn voor de VVD. Ze draaide er een beetje om heen. Mompelde iets over wetteloosheid en geen idee hoe de nieuwe fractie er tegenaan kijkt. Ik werd er niet heel vrolijk van.