[Hong Deng Long] Mandarin 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil nou is tussen de Mandarin 2000 en de Hindoe 3000?
De prijs verschilt wel.

Het scheelt niet zo heel veel behalve dat de Hindoe 3000 een eindbom heeft en de Mandarin niet.
De Mandarin heeft wel meer kruit in totaal maar hij is ook langer en wat duurder.

Grtz Toon.

Volgens de laatste update in de winkel van Olen is als alles volgens planning verloopt de Manderin 2000 begin November binnen

Met tranen in de ogen kan ik jullie meedelen dat alles dus niet volgens de planning verloopt. Dit is zowel voor jullie als voor ons balen. We verwachten hem in december. Fingers crossed!

Ik zie allemaal filmpjes, de 1 van 30 seconden de ander van een minuut..

ik vraag me 1 ding af altijd bij rollen hoelang duren ze???

Die Mandarin 2000 hoelang duurt die en is die harder dan een Hindoe

daarnaast nog een belangrijke vraag moet je hem uit de verpakking halen, want klinkt die dan harder of zachter!!????

WIE WEET HET???

Zoals met al het vuurwerk kun je niet zeggen: dit duurt precies ZO lang. Afgelopen dinsdag ben ik nog bij een lokale vuurwerkshow geweest waar steeds twee dezelfde cakes werden afgestoken. Dit gebeurde electrisch, ze begonnen op exact hetzelfde moment, maar soms was de één al klaar terwijl de ander nog door ging, tot zelfs tientallen seconden.

Bij matten is dit ook zo. En wat dacht je van de weersomstandigheden? Bij harde wind kan het vuurtje lekker aangewakkerd worden wat een kortere tijd tot gevolg heeft.

En wat die verpakking betreft... denk maar niet dat dit papier dat losjes om de mat zit ook maar enig effect heeft op het volume van de mat. Het voordeel van eromheen laten is de extra rode troep die je achteraf in je straat hebt ;)

Deze mat nog niet in mijn straat gehad. Hoop dat ik hem ooit een keer nog ga meemaken, lijk me echt een top mat! Lekker snel tempo, met felle knallen.

Zucht... nee.

Pyroshop = Pyrostar en Bonbridge.
Zena/Original = Hong Deng Long, Original, Thor en Herlat.

Ik heb een vraagje voor de mattenfreaks onder ons, heb zelf nog niet zo veel ervaring met matten uit België.

De Mandarin 2000 kost 37,-. Bij loots verkopen ze 4x nitraatmat 500 (dus ook 2000) voor 75,-. Waarom zou ik in godensnaam het dubbele betalen voor uiteindelijk hetzelfde product? Of is er een beduidend verschil in kruidgewicht, knal of tempo waardoor het de 75,- wel waard wordt?

Ik hoor het wel...

Laatst bewerkt:
Het zijn verschillende matten. De Nitraatmat 500 bevat relatief meer flashkruit per knaller dan bij een Mandarin 2000. De nitraatmat geeft daarom ook beduidend meer geweld. De Mandarin 2000 kun je overigens goed vergelijken met de Hindoe 4000. Goed tempo, maar minder intense klappen dan bij een nitraatmat.

Cameo

De chooet nitraat matten bevatten knallers die beduidend harder gaan, er komt meer druk vanaf en de knal is dof. Bij de mandarin 2000 is het tempo denk wel ongeveer gelijk aan 4x 500CT, maar de knallen zijn fel en minder druk enzo. Zo krijg je ook meer een prijs verschil.

En dan is het aan jou, hoeveel geld je wilt uitgeven aan een mat, en wat je ervoor terug wilt enzovoort.

OK, dus als ik het goed begrijp is het een verschil in kruidgewicht dus knalgeweld. Mandarin = 250gr. en de 4x CT 500 = 4x 250gr. Duidelijk.... kicken hoor, 4x ct500 en een traca als eindbom, ik zie mooie dingen voor de volgende stooknacht!!

Was er in de voorgaande jaren een mooie Mandarin 2000 die ongeveer een minuut duurde, de versie van 2010/2011 duurt nu ongeveer 30 seconden. Mega spektakel, grof geweld. Heel handig, je rolt hem uit/hangt hem op en aan beide uiteinde is de mat aan te steken doordat er een lange visco lont zit.

ergens vond ik het minder leuk dat ze zo snel gingen!
Ik had er rekening mee gehouden dat deze mat ongv 40 tot 60sec zou duren.
heb er 1 overlopend na 2 tegelijk gedaan.
dacht aan 1,5min knal geweld.
nix was minder waar!
30sec was alles weg!!
jammer maar helaas. WEL VEEL GEWELD!!

mijn vraag is nu hoe duur dit matje op dit moment kost aan gezien er een prijs weiziging heeft plaats gevonden.
iemand andwoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan