Hoe versier jij jouw huis?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Kerstbomen, lampjes, kerstdorpen het is allemaal prachtig maar waar de een heel uitbundig is zijn sommige mensen wat rustiger. Voor veel mensen is een kerstboom met wat ballen erin voldoende, andere mensen zijn een maand aan het opbouwen in huis en de tuin zoveel decoratie hebben ze. En uiteraard alle mensen die daar tussen in zitten nog.

Maar hoe versier jij jou huis? Zoveel mogelijk en van alles wat of juist alles in 1 stijl. Wat rustiger of toch juist uitbundig in kleuren. laat het weten, show ons de foto's van jou versierde huis en tuin

Wij hebben altijd gewoon 1 kerstboom in huis. Deze bespuiten we met nep sneeuw en komt goed vol te hangen met kerstballen en accessoires. Dan hebben we nog 2 kleine kerstboompje bij het raam in de vensterbank staan. Achter in de tuin hebben we ook verlichting hangen. Aan de voordeur hebben we een krans en ook daar uiteraard wat verlichting bij.

Altijd mooi om bij andere mensen te kijken hoe zei uitpakken. Dit huis is ieder jaar weer prachtig versierd, op foto's komt het niet helemaal over zoals het is. Maar deze mensen pakken altijd wel lekker uit.

A7BA993D-C60B-4C40-ABF5-CA7F8448B259.jpg

A7286910-405B-4FB4-8B0C-DAA80E9FCB89.jpg

B3008C90-870A-4D66-89C1-28E7687F90EA.jpg

Mijn woning zit direct aan de stoep, behoudens wat lampjes en dingetjes in de erker niets versierd. Wil dit jaar de erker qua aankleding verzorgder aanpakken.
Ik heb wel verschrikkelijk genoten van de halve kunstwerken die mensen er van gemaakt hadden. Elke avond met de kleine in de buggy lampjes kijken, elke dag een andere route. Zij blij, ik blij.

Misschien dat mensen uit dit filmpje nog inspiratie opdoen.
Sommige pakken wel heel goed uit. Zijn gewoon hele attracties.

Dit vindt ik het mooiste van heel december. Mensen pakken inderdaad goed uit en zie dat ook terug. Volgende maand ga ik alvast 1 boom verlichten in me achtertuin die kan maar alvast gedaan zijn. En heb een kerstboom klaar staan die van de achtertuin naar de voortuin moet en krijgt 1 december zijn verlichting daarnaast krijgt het hek ook verlichting wat past bij de kerstboom. Voor de rest is het altijd een verrassing wat er bij komt meeste verlichting komt 6 december buiten als de achtertuin af is.

Mijn plan is om mijn Philips Hue assortiment uit te breiden. Ik heb nu nog redelijk veel 'wit' licht, maar daar komen meer de gekleurde lampen bij. Verder natuurlijk een kerstboom en wat losse accessoires.

Zijn er al mensen bezig met de voorbereidingen? Het word steeds vroeger donker, tijd voor een beetje licht in de duisternis!

Hebben jullie nog alibaba of aliexpress aanraders? Tuincentra waren altijd al duur en ik vermoed dit jaar nog duurder. Ivm transport gedoe over de hele wereld lijkt het me handig dit jaar iets eerder te bestellen.

Zijn nu op vakantie, maar zodra we terug zijn ga ik in de achtertuin vast de kerst pegels neerhangen. Lekker op tijd de sfeer erin brengen.

Het huis zelf doe ik weinign aan behalve zo'n schijnwerper op de gevel. verder in de bomen buiten lichtjes etc.

Hou het altijd gewoon klein, later deed de buurman ook nog gezellig mee.
Vorige week een vuurwerk projector bij van cranenbroek mee gescoord wel geinig ding! Dus die komt er dit jaar bij.
9DCAF6AE-AED8-47E4-A03E-B32BFDE67925.jpg

Ziet er erg sfeervol uit hoor., vooral die ijspegels aan de dakgoot vind ik altijd gaaf om te zien bij mensen.

Naast de kerstboom verhogen ook de kerstkrans bij de eettafel en de guirlande de sfeer weer flink. Zeker als het 's ochtends nog helemaal donker is in de woonkamer en ik dan de verlichting aan doe, dat blijft genieten.

Screenshot_20211204-171111_Gallery.jpg

Screenshot_20211213-202058_Gallery.jpg

Screenshot_20211213-202107_Gallery.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan