Hoe stookt jouw straat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Door deze discussie ging ik eens nadenken hoe het in onze straat is maar m'n conclusie is dat ik het niet weet. Woon nu meer dan 10 jaar in de straat maar ga meestal op wintersport of we vieren het bij vrienden ergens anders. Dit jaar lijkt het erop dat we het thuis gaan vieren dus volgend jaar weet ik het!

Ben benieuwd naar dit jaar, er zijn wat veranderingen in de straat qua bewoners, ook rondom. De meest enthousiaste buren zijn helaas vertrokken, maar wie weet zien we dit jaar wel juist veel buren lekker stoken, stiekem wel goede hoop daarop.

Hier jet zelfde verhaal. De twee gezinnen die echt goed mee knalde zijn dit jaar helaas verhuisd en dan nog twee die elk jaar speciaal thuis iedereen uitnodigde voor ons vuurwerk zijn ook weg. Hoop toch dat de nieuwe bewoners het ook waarderen en het mooiste zou zijn zelf stoken. We gaan het zien.

Nieuwe straat dus geen idee nog.
Ik hoop dat er veel gestookt wordt maar zal mijn oude buurt wat dat betreft gaan missen. Denk dat er weinig buurten zijn waar mooiere spullen worden gestookt als m'n oude buurt.

Hier is het altijd een gezellige boel. Geen overdreven hoeveelheden vuurwerk, maar vele buren steken wel een aantal cakes en wat fonteinen af. Hier in de straat steken wij ver weg het meeste af, maar hier is het vooral een gezellig samen zijn met de hele straat. Heb niets te klagen gelukkig.

Haha ik heb het enigste huis hier in de straat dus het rijk voor me alleen! Afgelopen jaar stonden ze massaal door de straat en op een flat 200 meter verderop te kijken en juichen

Geen idee, altijd bij mijn ouders gevierd. Daar werd redelijk gestookt. Dit jaar voor het eerst bij mij thuis. Dorp waar ik woon bestaat uit 12 huizen en 3 boerderijen. Voornamelijk oudere mensen. Dus we gaan zien wat het wordt.

Komend jaar voor het eerst sinds 3 jaar weer eens thuis vieren. In de tussentijd zijn er 2 ''verhuizingen'' geweest. Één daarvan is zeker vóór vuurwerk, onze directe buren heb ik zo geen idee van, maar de indruk is dat zij niet zo moeilijk zijn. Dat betekend maar een ding: gelijk een goede 1e jaarwisseling geven!

Hoop nieuwe bewoners in mijn straat waarvan ik hoop dat er wat liefhebbers bij zitten,meestal is 3/4 van de bewoners in onze straat tijdens de jaarwisseling niet thuis.
Voor de rest stook ik in alle rust lekker door want kijkers vanuit de omliggende straten zijn er zat.

Zelfde plekken als altijd waar gestookt werd, m'n concullega aan andere eind van de straat was dit jaar ipv de winkels in, de markt op gegaan en had enkel Triplex blokken dus daar kon ik mooi van mee genieten :)

hier in de straat altijd volle bak , redelijk goed uitzicht in de wijk hier maar bizar om 12 uur kun je het niet bij houden met kijken voor, achter ,links ,rechts het vuurwerk vliegt hier rond je oren . en het aller belangrijkste geen zeikers hier altijd iedereen op straat elkaar de beste wensen , wensen met een biertje erbij en genieten van het vele vuurwerk .ik verhuis nooit

In de straat ben ik altijd de enige, dooi boel...
In de wijken om mij heen nog wel wat andere plekken waar veel gestookt wordt, en vannacht ook.

Ik ben echt de enigste in een straat van zeker 50 huizen hier. Maar de helft ervan stond gister wel te genieten van mijn vuurwerk gelukkig. 1 zeurpietje maar die ligt toch al niet lekker in de wijk haha. Buren verzochten zelf om een cake op ze kant richting haar te doen, dat was wat aan de extreme kant haha. Achter de straat en ervoor ging het wel echt helemaal los. Vooraal heel veel shells en 2 inch blokken

en het aller belangrijkste geen zeikers hier altijd iedereen op straat elkaar de beste wensen , wensen met een biertje erbij en genieten van het vele vuurwerk .ik verhuis nooit

Hier hetzelfde en volledig mee eens, dat de buurt achter het stoken staat en/of het respecteert en niet klaagt is voor mij ook erg belangrijk. Kan behoorlijk sfeer bedervend zijn, hier ook enkel positieve reacties gehad! :D

Wat een verschil met vorig jaar. Letterlijk 1 cake ging er hier toen de lucht in. Dit jaar trok ik voordeur open en een golf van lawaai meteen. Heerlijk! Gaf mij ook een goed gevoel om te gaan starten met de grote dozen. Uiteindelijk stonden alle mensen die een wandelingetje aan t maken waren te kijken. Werd meerdere keren bedankt voor de show.

Was de enige in de straat, maar de reacties waren echt super positief. Als er mensen je staan toe te zingen is het nog mooier, dan sta je echt met lach op je gezicht te stoken.
Mensen hebben de jaarwisseling met vuurwerk echt gemist en vinden dat het er gewoon bij hoort.

Op naar de komende jaarwisseling, op naar normaal!

Laatst bewerkt:
Hier is in de straat goed gestookt. Meerdere buren hadden ook wat. En de complimenten die ik kreeg kan ik niet op twee handen tellen, iedereen was positief. Hoewel er op meerdere plekken in de wijken goed gestookt werd al meerdere keren gehoord dat onze straat er toch wel bovenuit stak. Dat doet je dan wel goed:)

Ik ben met de jaarwisseling nog nooit thuis geweest. De wijk waar ik woon is altijd al erg rustig qua vuurwerk. Dit jaar was ik bij mijn schoonouders met uiteraard vuurwerk ( zoals elk jaar). In de buurt daar word altijd erg veel afgestoken en zo ook dit jaar. Ik had een bescheiden bedrag van 200 euro bij zena gehaald. Tijdens het stoken reden er op een gegeven moment elke paar minuten afwisselend een koppel agenten in een wagen voorbij. Deze heren zagen de afgestoten cakes toenemen maar op moment dat ze langsreden stond ik ofwel gewoon naar de heren te "onschuldig" kijken of cat. 1 afsteken met mijn dochter. Dit ging zo een uur lang door fantastisch was dat, en hoe frustrerend moeten deze agentjes zich gevoeld hebben��. Verder was het in de hele buurt als vanouds daar het was heerlijk dat zoveel mensen een middelvinger opstaken richting den Haag, zoals eigenlijk in heel Nederland. Het sterkt mij in de gedachte dat een verbod op vuurwerk geen nut heeft.

In mijn straat en de straten eromheen was het heel gezellig. Partytenten, vuurtonnen en veel vuurwerk. Er was meer volk op straat dan voorgaande jaren. Het leek wel of veel mensen dit moment nodig hadden in deze tijd. Gewoon weer ouderwets genieten en elkaar gelukkig nieuwjaar wensen. Die behoefte was er zeker.Al met al een zeer geslaagd oud en nieuw!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan