Hoe stookt jou straat?

Bij ons is het elke jaar afwachten het ene jaar is druk met vuurwerk afsteken en de andere jaar is rustig net zo als vorige jaar..

ben heel benieuwd hoe het nou zal zijn..:P

Bij ons achter was het altijd groot feest! Toen heb ik ze 2 jaar geleden gezegd kom deze kant op stoken we samen ;)

Als het goed is komen ze dit jaar deze kant op en wordt het 1 groot feest!

Hier bij ons in de buurt koopt niemand meer, omdat ze weten dat ik veel heb.
Daarom heb ik vorig jaar heel lang gewacht. Iedereen naar buiten, maar ik zei dat ik niks had.........dus iedereen droop naar binnen.
Half uur later lekker aan de gang geweest.
Dit jaar ben ik rond 1200 uur bij de chinees in de buurt 200 meter verderop, daar gaan ze goed los, dan loop ik richting huis en eens kijken wat ik dan ga afsteken.

"Vroeger" was het bij mij in de straat inderdaad een wedstrijd tussen mij en m'n buurtjes... Inmiddels kopen alleen mijn buurman van 5 huizen verder en ik het vuurwerk en zorgen we samen voor een mooie show om 12 uur :)! Sinds 2 maanden ben ik gaan samenwonen, dus hoe de nieuwe straat stookt moet ik nog maar zien... Ik hoorde echter wel dat mijn overbuurman ook altijd "veel" vuurwerk heeft, maarja, wat is "veel" als een niet-vuurwerkkenner dat zegt ;-)? Ik ben benieuwd!

Rustig, af en toe een potje.
Straat is ongeveer 800mtr lang, op circa 6/7 punten wordt wat gestookt.
Straat achter me een beetje, maar echt niet veel (zwaar) vuurwerk of zo...
Ik woon ook maar in een rustig plaatsje...
Totaal niet te vergelijken met Den Haag of Eindhoven bijvoorbeeld.

Den Haag gaat lossssssss :p

Naja hangt er van af welke wijk het is, maar als je als buitenstaander oud&nieuw komt vieren in Den Haag en je hebt weinig mee gemaakt kwa oud&nieuw vieringen dan kijk je wel je ogen uit hoe het er aan toe gaat.

Afgelopen week even rondgevraagd, komt toch neer op zo'n 25 jongeren hier. Daarnaast nog een paar mensen die thuis vieren voor familie, eindelijk lekker druk in de straat. We stelen de showww..!

Ik zelf breng de 31dec het vuurwerk naar me vader. En dan stook ik nog wat in Beverwijk samen met me broertjes. Dan weer naar huis om hier s'avonds helemaal los te gaan woon in een dorp (twisk). Waar niet veel mensen vuurwerk hebben dus elk jaar staan er weer mensen te genieten inclusief mezelf :p

Ik vier o&n vaak bij m'n moeder (in een dorp). Daar gebeurt echt helemaal niets, maar dat vind ik juist ideaal!

Hier lijkt oud en nieuw wel oorlog! Zelf stook ik in de avond veel. Om 12 uur komen alle buren meteen naar buiten.. een paar stoken wat potten maar derest gooit de kelderboxen open en dan komen de bomen banden en het hout naar buiten.. dan beginnen met stapelen en de vik erin! Als dat eenmaal goed brand worden eerst de harde knallers afgestoken en rond 1uur half2 begin ik pas weer met potten en vuurpijlen. Sta meestal tot een uurtje of 5 buiten met alle buren.. beetje praten, biertje en vuurwerk.

Waar ik zelf altijd van geniet in de buurt is waarneer het 00.00u is en je loopt dan naar beneden toe van het portiek dat je overal het gerattel hoort van de chineese rollen, onbeschrijfelijk eigenlijk hoe dat is.

Tsja zou zeggen verlaat je dorp eens en kom gezellig naar de stad toe (bijna). :p

Rotjes babypijltjes wondertollen singleshots jumping jacks en romijnse kaarsen...:frusty:
Echt siervuurwerk komt er niet aan te pas... dat regelt die gekke hollander wel :bonk: maar dit jaar zullen ze zonder moeten doen :D

Bij ons in de straat is het nooit veel bijzonders, mijn achterbuurjongen en ik zijn eigenlijk de bazen van de straat, hahaha. :p Er worden wel wat potten en fonteinen afgestoken, maar veel stelt het meestal niet voor. Behalve mijn achterbuurjongen en ik zijn er ook niet echt freaks in onze wijk. 2 straten verder (buiten onze wijk) woont er wel iemand die altijd mooi spul heeft, gisteren avond ging er op die plek ook weer een pot de lucht in en de dag daarvoor was het ookal raak.

Op dit moment aardige "warzone" wel per minuut aantal zware dreunen, in de wijk lopen ze net salutes af testeken denk al stuk of 15, maar wat een dreunen zijn dat zeg.

Ook dit jaar was het weer laf... Kwam zelfs nog een vader van een buurman naar me toe, vroeg of ik dit jaar weer de koning van de straat was...

Nee het enige wat ik gezien heb was verderop in de tuin van een buurman wat van die fontijntjes. Mijn buurman had 1 cake en een paar pijlen, en wat sterretjes voor de kids in de tuin... Verder was er eigenlijk niet zoveel te beleven in de straat. Links tegenover mij waren nog wat buren bezig met wat klein grond vuurwerk zoals grondbloemen enzo maar dat was het dan wel.

Vindt het erg jammer. Ik moet hier altijd zelf maar een feest er van maken. In de lucht zie ik allemaal wel genoeg vuurwerk, maar het is gewoon zonde dat mijn straat verder niet veel heeft. Vroeger was dat wel anders. Mijn buren hadden altijd 2 100k rollen en nog wat ander spul. Nu is het afgezien van mij aardig rustig in de straat...

Bijna geen vuurwerk hier, me vrienden hadden een beetje vuurwerk, maar na mijn 0:00 project zag het eruit alsof het niets was :P

Cobra's hadden ze wel, en iets verderop gooiden ze met iets wat nog 2x zo hard knalde :O alsof ze salutes op de grond legden...

Back
Bovenaan