Hoe stookt jou straat?

in mijn straat stookt helemaal niemand, om 12 uur snachts komt me buurman na buiten en die knalt wel de duurdere flowerbeds erdoorheen. maar overdag is deze straat echt levenloos. PS: er wonen allemaal mensen van 80 hier:p

Mijn straat is lang, maar voor zover ik kan zien zijn er wel 5 andere gezinnen die er elk jaar lekker op los stoken. Achter ons huis woont een Vietnamees, die knalt er elk jaar ook lekker op los kan ik je vertellen :P Mijn buurvrouw is zo'n beetje net als de overburen van TS, schijthekel aan vuurwerk, en zit altijd een beetje met een rotkop naar buiten te kijken. Vorig jaar kwam ze nog naar buiten om te zeiken dat de jeugd van tegenwoordig alles maar mag (we waren heksenkring aan het maken en namen gwn veilige afstand) De buren aan de andere kant moeten er ook niet veel van hebben, maar gaan er iig niet openlijk over zeiken

Dit jaar niet thuis vieren, vorig jaar wel. Vorig jaar was ik zwaar onder de indruk van hoeveel er daadwerkelijk hier in de lucht ging, van de 35-40 huizen hier in het blokje staken er zeker 15 wat af, tot rond 1.30 's nachts.

Dit jaar ben ik in lelystad, bij mijn opa en oma, ik weet nog wel dat het daar altijd een hels kabaal is, superveel vuurwerk, mensen die schuin tegenover mijn opa en oma wonen hebben altijd enorm veel potten, pijlen, fonteinen etc.
Heb echt zin in dit jaar oud en nieuw, omdat ik voor vorig jaar 3 jaar achter elkaar in Spanje oud en nieuw heb gevierd, waar werkelijk helemaal niets te doen was, behalve het spaanse vuurwerk, waar de mensen daar toch geen geld voor hebben dusja..

Ben zelf student in Utrecht en zit op kamers maar O&N vier ik hier nooit. Als ik na de jaarwisseling terugkom en dan de flat zie, ligt er bijna niks en ik neem aan dat er ook niks wordt afgestoken. Hier en daar een potje.

Mijn ouderlijk huis ligt behoorlijk afgelegen(buitengebied, tussen de bomen), hierdoor vier ik O&N altijd bij mijn vriendin, woont in een nieuwbouwwijk en dus een stuk levendiger wat dat betreft. Eerlijk gezegd weet ik niet goed wat er na 12en hier in de straat wordt afgestoken, ben in een soort van trans en kan me slecht voor de geest halen wat de andere buurtbewoners afsteken, meestal niet echt veel. De overbuurjongen van haar heeft wel altijd het nodige in huis(vorig jaar 5 min blok), en als je mijn collectie foto bekijkt van afgelopen jaar heb ik meestal ook wel leuk spul(dit jaar alleen consumentenvw). Vorig jaar stond er zo'n 75-100 man en was er gewoon applaus toen ik klaar was, geeft toch wel een kicken gevoel. Het is gefilmd, maar het is een raar bestand en het is me tot dusver nog niet gelukt om om te zetten. Het was zelfs de bedoeling dat er dit jaar ingezameld zou worden voor mij, zodat ik er een show neer kon zetten, helaas niks meer van gehoord en dat is prima. Leuk als het zou gebeuren maar niet noodzakelijk.

Dit jaar hopelijk weer de show stelen, maar als ik die overbuurjongen moet geloven heeft die ook wel het een en ander in petto. Ik ben iig de 29e + 30e druk om alles door te lonten en als het goed is staan er dan 3 pallets met potten klaar om een show te geven!

Hangt af wie er allemaal thuis blijven, maar erwordt altijd veel afgestoken. We doen meestal gezellig met de buren mee, die steken ook altijd vuurwerk af.

In mijn straat ben ik de enige die nog cakes, en pijlen enzo heeft. Paar buurjongens hebben alleen wat klein spul rotjes babypijlen enzo dus stook met hun beetje mee. Voor de rest heb ik paar zeikerds in de straat, 1tje die niet eens in mijn straat woont komt me zeggen dat het van haar heel hard mag regenen.

De buurman stookt er lekker op los! En nu en dan komen er een paar jonge jongens voor bij (9-10 jaar) de andere buren zijn roterdammers die vuurwerk prut vinden stak gister een rotje af om 5 uur gelijk politie bellen spreekt politie mij aan: steek jij soms hier nitraatbommen af? Nee hoezo? Wij hebben vernomen uit betrouwbare bron dat jij met zwaar illigaal vuurwerk klust... FAIL

Dus ik ga ze met O&N helemaal gek maken en voor hun huis stoken YAY

In mijn straat ben ik de enige die nog cakes, en pijlen enzo heeft. Paar buurjongens hebben alleen wat klein spul rotjes babypijlen enzo dus stook met hun beetje mee. Voor de rest heb ik paar zeikerds in de straat, 1tje die niet eens in mijn straat woont komt me zeggen dat het van haar heel hard mag regenen.

Wat een aso LOLXD

bij ons is het eigenlijk wel idiaal!

als je bij de voordeur er uitloopt komt je al snel op een open stuk daar stoken we allemaal op en genieten de buren of stoken de beurt. lijkt wel special er voor gemaakt.!

Laatst bewerkt door een moderator:
Redelijk. Woon in een wijk met veel jonge lui/ouders met kinderen. Metertje of 75 verderop worden jaarlijks wat flinke blokken gestookt, waarbij ik er met mijn Nederlandse spulletje vaak maar krachtig probeer te antwoorden en er een spelletje van maak om het publiek daar ''af te pakken''. Verder veel vaders die met hun kroost wat afsteken:)

Overdag is het anders, dan beperkt het zich vaak tot hier voor het huis.

Grtz

Ik weet het eigenlijk niet meer.

Was laatst 3 jaar geleden thuis, en toen was het flink stoken.

Ik ben benieuwd, maar niemand zal mij kunnen overtreffen :D

Heb er zin in! na 3 jaar eens weer thuis.

Bij ons is het altijd een feest in de straat veel profblokken 100kl ga zo maar door om 12uur is het een gekkenhuis overal zie je wat !!
Maar na een half uur is het weer rustig en gaat iedereen nog wat drinken bij de buren of dergelijke En dan begin ik pas met het mooie spul

bij ons in de straat staat maar 1 gekkenhuis, daar woon ik dus:P

het valt allemaal wel mee maar ik heb wel een geweldig uitzicht op het dorp.

Er wonen bij mij 3 mensen in de straat en ik ben de enige die stookt :P Alleen 12 u komt mn buurman naar buiten om wat af te steken met de buurjongens :P Helaas stoken zij sinds 2 jaar niet meer(echt overdag knallen) omdat hun neef een hand is kwijtgeraakt door VW:( andere buren die komen wel ff naar buiten om 12 uur en dat is het dan ook... In de buurt word wel veel afgestoken, mooie potten enzo

Hier is het altijd vrij rustig, vorig jaar wat mooie shells gezien, maar ze hadden maar 1 buis dus moest steeds afkoelen!

Verder ben ik wel degene die het hardste stookt, vooral om 12 uur!

Hebben jullie ook dat als er teveel van andere mensen is dat je het overzicht verliest en dat dat soms best niet leuk kan zijn? Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.. :rolleyes:

Hebben jullie ook dat als er teveel van andere mensen is dat je het overzicht verliest en dat dat soms best niet leuk kan zijn? Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.. :rolleyes:

Ik begrijp je wel, in principe hoor je per persoon een paar vierkante meter te hebben maar als het druk is lukt dat niet en vliegen de rotjes om je oren als jij een cake wilt afsteken. Dan moet je zo vaak iedereen waarschuwen en wachten dat het niet meer leuk is.

De straat stookt zeker goed.
Iedereen hier heeft vuurwerk, knal en sier.
Dus om ongeveer 00:10 staat iedereen buiten handen te schudden en meestal gelijk cakes in de lucht te schieten.

Rustig, af en toe een potje.
Straat is ongeveer 800mtr lang, op circa 6/7 punten wordt wat gestookt.
Straat achter me een beetje, maar echt niet veel (zwaar) vuurwerk of zo...
Ik woon ook maar in een rustig plaatsje...
Totaal niet te vergelijken met Den Haag of Eindhoven bijvoorbeeld.

Back
Bovenaan