Hoe reageert jouw huisdier ?

Gisteravond weer een paar knallen buiten. De kat schrok er wel even van en ging even kijken wat het was. Vind het niet heel leuk, maar is er altijd snel overheen. Die paar dagen dat het heel heftig is overleeft hij wel.

Tja ik heb een angsthaas van een kat die zelfs schrikt als ik iets te snel de tussendeur open doe... :bonk:
Heb genoeg schuil plekjes als ze ergens van schrikt, 12 uur moment schuilt ze meestal in de kattenbak.
Maar goed he het hoort erbij, dus ik laat haar meestal gewoon met rust ipv sommige baasjes die gelijk zielig gaan praten enzo.

Ik heb een Franse Bull van bijna 5 jaar.
De fokker heeft de pups vanaf het nestje laten wennen aan vuurwerk door zo nu en dan een vuurwerkfilmpje op YouTube aan te zetten.
Het gevolg: mijn hondje kijkt niet om naar vuurwerk en schrikt er niet van, sterker nog; ze lijkt ernaar te kijken alsof ze het allemaal wel prima vindt.

Natuurlijk is het echt sneu als dieren stress/angst krijgen van vuurwerk, de radio iets harder zetten kan hierbij (een beetje) helpen

heb 3 katten hier, 2 geven er niet heel erg om en komen zelfs voor het raam kijken, de laatste geeft er niet zoveel om overdag maar wordt om 00:00 als alles losbreekt vaak wel erg bang.

Onze 2 katten vonden 't reuze interessant! Zaten op de vensterbank boven de radiator lekker te kijken na de cakes die afgingen. Vonden enkel een onverwachte harde dreun van ' carbid bus in de verte schrikkerig.

Kat is geen fan en blijft liever binnen. Onze hond is wel fan, liep vrolijk om 12 uur mee naar buiten om iedereen te begroeten. Tot haar teleurstelling vond ik binnen toch een beter idee die avond.

Paar mensen in de buurtapp die wilde om 6 uur en om 10 uur even een vuurwerkpauze om hun hondjes te laten plassen. Ik ben helemaal voor respect voor de dieren en zou ook zeker niets afsteken als iemand met een hond voorbij komt... Maar kom op. Om 6 uur? En dan van die buren die geen vuurwerk hebben enthousiast in de app: Wij doen mee! Om 6 uur deed de buurt hier alvast ff een 12uurtje gelukkig. Dus er werd weinig gehoor aan gegeven. Wordt nu bij het uitlaten van onze hond door sommige met de nek aangekeken haha. Tja.

• Like
Waarderingen: bri
Andere jaren was hier de poes echt wel wat bang. Dit jaar voor het eerst alleen wat alerter en niet meer verstopt.

Back
Bovenaan