Hoe lang stook jij al?

sinds me 8ste eerste lontje aangestoken en voordat ik het mocht aansteken stond ik al met grote ogen het te bekijken
word me 9e jaar stoken en het verveeld nog lang niet :)

Begonnen samen met mijn vader in 1986. Nu dus 24 jaar ervaring. Rond 1999 en 2000 alleen overdag gestookt. Stappen was toen even leuker.

Laatst bewerkt:
Ik heb vuurwerk altijd zeer interessant gevonden, alleen had ik een erge bange moeder die mij wou beschermen.

Tot ik toch wel nieuwsgierig werd en mijn moeder overhaalde om voor paar tientjes vuurwerk te halen. Ik was toen een jaar of 12.

Paar jaar daarna kocht ik steeds van die pakketten met rotjes, grondbloemen en al dat andere kleine prul. Ik mocht van mijn moeder nooit veel uitgeven dus bleef het steeds bij de €20,-

Vanaf mijn 16e mocht ik eindelijk zelf vuurwerk bestellen en heb toen gelijk voor een wat hoger bedrag vuurwerk besteld. Toen begon ik steeds meer te kijken naar siervuurwerk voor 's avonds, want al dat knal spul begon me toch wel te vervelen.

En nu ben ik 20, en heb ik een mooi bedrag dat ik elk jaar spendeer om siervuurwerk te kopen. Het gaat om een paar honderd euro, maar ik ben van mening dat het niet belangrijk is voor hoeveel vuurwerk je hebt, maar wat voor vuurwerk je hebt!

Jaar of 20 denk ik, dus rond m'n 9e. Was meteen verkocht haha! Heel lang hielden m'n ouders het budget wat beperkt, maar dat is rond m'n 20e hard omhoog gegaan :D

Sinds ik weet hoe aanstekers en lucifers werken.
Ik was vroeger echt een pyromaan.
Heb ooit een dennenboom in de buurt van de bbq in de fik gestoken en sinds dien heb ik het nooit meer gedaan.

Vuurwerk afsteken des te meer.....

Ik zeg al 10 jaar, begon met sterretjes en noem maar op en ging langzaam "grotere" dingen onder begeleiding afsteken.

ik stook nu een jaartje of 11 denk ik, :D en ben sinds een jaar of 4-5 echt fanatiek, en besteed ik er veel meer aandacht aan de maanden eromheen !!

19 jaar als je sterretjes niet meerekend ..... vroeger was het ook leuk mochten we sterretjes afstekend toen ik 4/5 was ( gangster ) op 1 januari gewoon smiddags .... bij mijn oma achter op de stoep en wij maar kijken of we nergens politie zagen omdat we als de dood waren omdat het "niet mocht" aldus mijn moeder.

ik zie het nu nog voor me 2 kinderen van 3 en 5 die para om zich heen staan te kijken verstopt achter het huis omdat anders de politie ons mee zou nemen naar de gevangenis good old times

Back
Bovenaan