Hoe lang stook jij al?

Lucas

VWC lid
Ik ben ongeveer vanaf m'n 7e begonnen, denk ik. Tot ongeveer 13 jaar was ik bezeten van vuurwerk. Toen eenmaal de pubertijd begon was het niet cool meer om met vuurwerk bezig te zijn en ik had er zelf ook geen behoefte meer aan.

Ik was het hele vuurwerk gevoel bijna vergeten, tot ik op m'n 23e weer eens voor een paar tientjes vuurwerk had gehaald. Gewoon voor de gein. Met het opsnuiven van de eerste kruit dampen was ik meteen weer verkocht. Elk volgend jaar kocht ik voor een groter bedrag vuurwerk en begon ik ook al eerder te kijken naar de voorverkoop.

Op dit moment zit ik nog steeds in die stijgende lijn. Dit jaar voor €500,- aan vuurwerk uit gegeven en ik zit weer middenin dat geweldige vuurwerk gevoel. Ik zou het voor geen goud meer willen missen!

Opgeteld stook ik nu dus zo'n 10 jaar.

Vroeger altijd samen met mijn vader. vanaf mijn 6de ongeveer. Lont vasthouden veilig.
En rond mijn 10de mocht ik het zelf afsteken. :)9 jaar dus.

Van mij 6e jaar door mij oma,in de achtertuin lekker stoken en dan mij oma geld geven om meer te halen en zo ben ik erin gegroeid al 31jaar aan het stoken, Heb nu zin in O&N Super!

Ik stook al sinds ik 11 jaar ben en toen ik 13 jaar was ben ik begonnen met het bezoeken van een vuurwerkforum (toen had je alleen nog maar freakpyromaniacs) ondertussen ben ik 24 jaar en stook ik 13 jaar.

Nou, jullie stoken allemaal al lang zeg. Ik nog niet, ben nog niet zo oud (jong) als jullie. :p
Wel leuk om te lezen Lucas, hoe je het kruitsnuiven weer helemaal hebt opgepakt. Ik zelf stook nu zo'n 6 of 7 jaar gok ik, vanaf mijn 10e ongeveer, en ik wordt binnenkort 17.

Vanaf mijn 9de, een decennium nu al weer.

Om het te vieren heb ik nu een hoger budget dan andere jaren ;)

Als je het m'n ouders vraagt...te lang :p
Inmiddels toch wel een jaar of 10, destijds natuurlijk kleine beetjes kopen waar je o zo veel plezier aan had :D

een jaar of 28 denk ik, is een periode geweest dat het minder was, maar het gevoel is 2 keer zo sterk terug gekomen.

Vuurwerk heeft voor mij inmiddels al een jaar of 10 een ongekende aantrekkingskracht, een gevoel wat elk jaar hetzelfde is gebleven. Niet hele jaar door hoor, vanaf begin september ben ik er echter wel veel en in mijn hoofd langdurig mee bezig. Ik droom er soms zelfs van!
Uiteraard moet het wel binnen de perken blijven en hoeven de zware klappers naar mijn bescheiden mening niet echt. Ook probeer ik het financieel een aantrekkelijke hobby te houden en dus niet te gek veel uit te geven.
Op de dag der dagen ben ik blij met alles waar een lontje aan zit. Van babypijltjes tot een paar mooie cakes. Alleen de geur van ontbrand vuurwerk bezorgt mij al kippenvel...

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan