Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ICON voor regio Twente de hele dag niet boven de 7 m/s. Met een beetje geluk dus een lage tot middelmatige 4 Bft. Ik teken er direct voor. Harmonie ziet er ook niet bijzonder slecht uit kwa wind voor de tukkers onder ons. ECMWF zit er nog een stukje boven, meer ICON en Harmonie hebben een hogere resolutie...

De helft van de leden is negatief. We maken elkaar hier negatief�� Maar ik heb het uit zeer betrouwbare bronnen dat hier een dikke windkracht 6 met uitschieters windkracht 8 gaat staan. Zelfs in Middelburg en Goes staat er minder wind dan hier�� Ik laat de cakes gewoon staan en hou het bij Grondvuurwerk als grondbloemen en knetterlinten. IMG_3048.jpg

De helft van de leden is negatief. We maken elkaar hier negatief�� Maar ik heb het uit zeer betrouwbare bronnen dat hier een dikke windkracht 6 met uitschieters windkracht 8 gaat staan. Zelfs in Middelburg en Goes staat er minder wind dan hier�� Ik laat de cakes gewoon staan en hou het bij Grondvuurwerk als grondbloemen en knetterlinten. Bekijk bijlage 79157

Geniet ervan kerel, dat gaat je lukken! :wink:

Kuststroken lijken idd zw/w tegen/vol 6bft te worden (windstoten niet benoemd) n/no net tot vol 5bft (en dam windstoten). Het kan ook meevallen, of tegen.

Ik weet wel dat heel veel tot volle 5bft nog prima genietbaar is. Goud verwaait, palms toch ook, heel hoge screams kunnen te vroeg afzwaaien dus das riskant. Fontein, vastzetten en accepteren dat ze volle hoogte niet bereiken en anders binnen houden...

Lekkere beukcakes/compounds doen! Dierbare, kwetsbare dingen bewaren.

Hier op dit moment 4bft. Als dit morgen ook zo is, teken ik er voor. Het is nu echt prima te doen, mooi windje om het rook te laten weggaan en daardoor minder kans op mist vorming. Regen maak ik me morgen dan wel iets meer zorgen over maar hoe dan ook, we gaan toch wel vlammen!

De helft van de leden is negatief. We maken elkaar hier negatief�� Maar ik heb het uit zeer betrouwbare bronnen dat hier een dikke windkracht 6 met uitschieters windkracht 8 gaat staan. Zelfs in Middelburg en Goes staat er minder wind dan hier�� Ik laat de cakes gewoon staan en hou het bij Grondvuurwerk als grondbloemen en knetterlinten. Bekijk bijlage 79157

Je zoekt ook wel het model met de meeste wind.
HARMONIE bv is veel positiever.
ICON D2 ook

Welke app is dat?

Man man, niet zo negatief joontje....
Ik kijk de laatste dagen altijd naar harmonie en die komt altijd als beste uit de bus.

En die geeft voor waar jij woont, gezien je kaartje een dikke 4 tot 5 in de avond. Het is maar 1 dag in het jaar. Ga gewoon genieten vorig jaar had ik een dikke 7 en toch een topavond gehad.

Diverse regionale modellen bekeken. De meest actuele neigen ernaar het windmaximum na oud en nieuw te verleggen. Als ik kijk naar de meest ongelukkigen (oostkant Ijsselmeer en Zeeland) dan zie ik daar wel een verbetering. In Zeeland bijvoorbeeld in diverse modellen wat verder van zee (Middelburg Goes werden hier zojuist genoemd) ook soms rond 4 B. Icon D2 laat dat zien, maar ook andere regionale modellen. Er zijn er ook, volgens mij meer de globale modellen, die het voor 50-60% van het land op 6 B houden.

Het blijft dus nog steeds best spannend.

Icon geeft hier nu 3bft aan rond 6 uur. Wel tussen door vallen er buien en loopt het op richting de 4-5. Kan ik mee leven. Ik ga me nu niet meer zoveel druk maken.

Ik hoop dat die modellen dan gelijk krijgen. Met een windkracht 5 valt nog wel te stoken. En misschien na de buien als de wind iets ligt even.

Joontje, op jouw kaartje zie je dat de wind over het land komt. Meestal is die dan echt wel wat lager dan wanneer de wind van over het water komt. Waar je rekening mee moet houden, is dat die modellen wind intekenen aan de hand van gridpunten. Als er vlakbij jouw positie veel gridpunten boven water zijn, zal er dus ook meer wind ingetekend worden. Ze zijn niet zo extreem nauwkeurig dat ze op een km nauwkeurig de wind intekenen. Met andere woorden, boven water bij jelou in de buurt kan het best 6bft waaien. Maar kijk eens een stukje verder naar het zuiden, waar de wind over land waait. Dat is een betere indicatie voor jouw positie, ik denk echt dat het ook bij jouw een 4/5 bft gaat zijn. Hoop dat ik je wat psoitieviteit teruggegeven heb die ik de afgelopen dagen bij je zag :wink:

ICON voor regio Twente de hele dag niet boven de 7 m/s. Met een beetje geluk dus een lage tot middelmatige 4 Bft. Ik teken er direct voor. Harmonie ziet er ook niet bijzonder slecht uit kwa wind voor de tukkers onder ons. ECMWF zit er nog een stukje boven, meer ICON en Harmonie hebben een hogere resolutie...

Jij hebt er meer verstand van dan mij. Win komt goed dus zo te zien, hoe staat het met de regen?

Joontje, op jouw kaartje zie je dat de wind over het land komt. Meestal is die dan echt wel wat lager dan wanneer de wind van over het water komt. Waar je rekening mee moet houden, is dat die modellen wind intekenen aan de hand van gridpunten. Als er vlakbij jouw positie veel gridpunten boven water zijn, zal er dus ook meer wind ingetekend worden. Ze zijn niet zo extreem nauwkeurig dat ze op een km nauwkeurig de wind intekenen. Met andere woorden, boven water bij jelou in de buurt kan het best 6bft waaien. Maar kijk eens een stukje verder naar het zuiden, waar de wind over land waait. Dat is een betere indicatie voor jouw positie, ik denk echt dat het ook bij jouw een 4/5 bft gaat zijn. Hoop dat ik je wat psoitieviteit teruggegeven heb die ik de afgelopen dagen bij je zag :wink:
Wij pyros passen een beetje op mekaar. Lief van je t rixxer :p Joontje kan t wel gebruiken

Jezus man waar haal jij die 6 a 7 vandaan?
Je bent wel meest negatieve persoon van heel dit forum.
Beide dingen kunnen waar zijn, hij is idd de meest negatieve persoon van dit forum (niet iets om trots op te zijn en iets wat ie met zich meedraagt de toekomst in als slechte reputatie) maar tegelijkertijd gaan we hier aan de kust van zuid tot noord toch gewoon flinke wind krijgen minimaal 5-6 bf met uitschieters naar boven….
Ik hoop uiteraard dat we er compleet naast zitten, ga wel al vanavond starten met stoken.

Je zoekt ook wel het model met de meeste wind.
HARMONIE bv is veel positiever.
ICON D2 ook
Ligt eraan, het is al tiental keer benoemd hier. Landinwaarts zal het prima zijn, kust not so much.

Overigens Harmonie, benoemd in knopen maar vertaald naar BF is het 5-8:
IMG_4610.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan