Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wilde net zeggen. Iedereen zegt positief blijven, maar er is echt niks om positief te zijn. Alles blijft staan in iedere geval. Ben echt klaar met die ZW/ W wind! Het word gewoon een bak wind en een bak regen. Er zijn geen rust punten. Sorry ben hier zeer negatief in.

Dan zal ik je helpen. De operationele run ligt hoog in het ensemble en behoort tot een groep van ~25% van de leden die het warme sector weer ondersteunt. De overige 75% laat polaire lucht toe met aanmerkelijk minder wind en een gematigd buiensignaal waarvan de timing nog in het ongewis is.

Over een dag of twee moet er wel een rode draad gevonden worden, tot dan is de onzekerheid en springerigheid te groot en krijg je een soort 'jantje lacht, jantje huilt' verhaal :D.

T850_gfs12.jpg

Wilde net zeggen. Iedereen zegt positief blijven, maar er is echt niks om positief te zijn. Alles blijft staan in iedere geval. Ben echt klaar met die ZW/ W wind! Het word gewoon een bak wind en een bak regen. Er zijn geen rust punten. Sorry ben hier zeer negatief in.

Zolang jij nog in de stress schiet van buienradar de vriendelijke vraag om je negativiteit hier niet zo te laten schitteren. Pas als Davidh, dabombe en wat andere gerenommeerde leden zo in de stress schieten over de weersverwachting is het echt tijd voor negativiteit…

:wink:

Wat een negatief gedram zeg...wacht gewoon ff en blijf positief zo houden we de sfeer dr in!!
We hebben nog een week te gaan en het veranderd nog constant..

Die voorspellingen voor oudejaarsnacht vind ik de dag van te voren pas enigzins interresant worden. Die weerlui kunnen amper het weer van gisteren voorspellen, zit weinig meerwaarde aan zo.

Was jij ook zon plee papier verzamelaar in tijden van corona? Er is wel heeeel weinig voor nodig om jou in paniek te brengen?

28 post waarvan 20 in dit topic met het aller zwartste scenario. Allejezus doe is ff rustig joh. Er zijn hier genoeg mensen van kennis die al meerdere keren je foto's van buienradar hebben ontkracht maar het blijft maar doorgaan. Zou ff tijdje niet in dit topic kijken als ik jou was, of je verkoop al je vuurwerk dan hoef je hier zeker niet meer te kijken.

Dan zal ik je helpen. De operationele run ligt hoog in het ensemble en behoort tot een groep van ~25% van de leden die het warme sector weer ondersteunt. De overige 75% laat polaire lucht toe met aanmerkelijk minder wind en een gematigd buiensignaal waarvan de timing nog in het ongewis is.

Over een dag of twee moet er wel een rode draad gevonden worden, tot dan is de onzekerheid en springerigheid te groot en krijg je een soort 'jantje lacht, jantje huilt' verhaal :D.

Bekijk bijlage 78352

Kijk, hier hebben we wat aan. Helaas ben ik bang dat er een aantal hier dit soort berichten niet lezen, en alleen maar op die stomme apps kijken en het hier direct neerknallen. Wat wind betreft is het gewoon niet te vergelijken met vorig jaar, en de neerslag moet gewoon nog blijken. (al vind ik het er ook niet zo slecht uit zien als wat hier af en toe geschetst word)

Als de 127 pagina's nu nog gehaald moet worden,zal er ineens een orkaan op de kaarten moeten verschijnen:)

Maar laten we wel wezen...het weer van de afgelopen 2 weken is wel erg triest,en verandering hiervan word toch wel een keer tijd.
Daarom hoop ik dat tijdens de verkoop alles weer rustiger word zodat we allemaal weer kunnen genieten!

Zolang jij nog in de stress schiet van buienradar de vriendelijke vraag om je negativiteit hier niet zo te laten schitteren. Pas als Davidh, dabombe en wat andere gerenommeerde leden zo in de stress schieten over de weersverwachting is het echt tijd voor negativiteit…

:wink:
Haha er zit altijd een labielo tussen, soms maken we er ons allemaal schuldig aan.
Moet wel zeggen, 2 paginas terug zegt dabombe dat het niet lekker zit, en laatste bericht van DavidH was nou ook niet al te positief. Echt billenknijpen dit

Ik hoop het niet. Slecht teken over het algemeen. #stormdesdoodsopoudjaarsavond :p

Ik wil niet negatief zijn hoor, maar vorig jaar op dit tijdstip hadden we slechts 38 pagina’s gevuld, nu zitten we al op de 55… Dus wat dat betreft ben je nu nog heel erg mild met de voorspellingen als hier een causaal verband tussen zit haha

:D :wink:

Haha er zit altijd een labielo tussen, soms maken we er ons allemaal schuldig aan.
Moet wel zeggen, 2 paginas terug zegt dabombe dat het niet lekker zit, en laatste bericht van DavidH was nou ook niet al te positief. Echt billenknijpen dit

Denk dat in beide gevallen benadrukt is dat de onzekerheid groot is momenteel. Zoals Davidh het noemt, de modellen zijn zoekende. Meestal zie je vanaf 2e kerstdag de boel geleidelijk naar elkaar toe trekken. Tot dan is het flipperkastgehalte in geval van wisselvallig weer eigelijk te groot om er iets van te zeggen.

IMG_6402.png

Ach we kunnen nog altijd kiezen voor “cloud seeding”, een methode om neerslag eerder naar beneden te halen doormiddel van weermanipulatie, zo komt de neerslag eerder naar beneden en kan er een tenminste een droog O&N gerealiseerd worden..
Doen ze bij grote evenementen in China en Rusland ook, naar mijn inziens is O&N net zo belangrijk!

Ik stel een crowdfunding voor! :p

Bekijk bijlage 78354

Ach we kunnen nog altijd kiezen voor “cloud seeding”, een methode om neerslag eerder naar beneden te halen doormiddel van weermanipulatie, zo komt de neerslag eerder naar beneden en kan er een tenminste een droog O&N gerealiseerd worden..
Doen ze bij grote evenementen in China en Rusland ook, naar mijn inziens is O&N net zo belangrijk!

Ik stel een crowdfunding voor! :p

Dit is dus ook een manier om oud en nieuw te verpesten idd, laten regen op oudejaarsdag. Bizar de afgelopen jaren alleen maar regen. 2023 was de natste jaar. Hopen dat het meevalt. Hoe het er nu naar uit ziet. Hebben we een goede oud en nieuw!

Ik zie tot nu toe overal nog steeds weinig wind, neerslag aantal moet blijken wanneer, maar ik maak me niet heel veel zorgen op dit moment dus begrijp de paniek ook niet zo.

Momenteel maak ik mij nog niet naar! Beetje regen is prima. Klein windje ook. Maar ja, heb misschien makkelijk praten.....woon aan de Duitse grens en niet aan de kust.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan