Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spanning spanning spanning...maar een stuk minder dan een jaar geleden.
Naar mijn idee is oudjaarsdag/avond/nacht al redelijk veilig gesteld.
Nu de dagen ervoor nog en de sfeer is compleet.

Dat dus, uiteraard is de 31ste ver weg het belangrijkste, maar voor de sfeer mag het tijdens de verkoop dagen ook droog zijn.

Heb te vroeg gejuicht. Wtf 12 mm regen… dat is gewoon een bak regen :( Waarom geeft buienradar zoveel neerslag vergeleken met andere weerapps. Dit is gewoon niet best. Wind is perfect, maar de regen man man man! En dan valt dit nog mee. In Maastricht 25 MM regen! AbsurdIMG_2998.jpg

We praten over details en daar is 7 dagen van tevoren nog niks zinnigs over te zeggen. We zitten in de winter helaas 9 van de 10 keer onder een westcirculatie met een komen en gaan van lagedrukgebieden. Wacht de detailkaarten af, deze zullen vrijdag komen. Tot die tijd heeft het onder een westcirculatie weinig zin om over de details te praten. Vooral een week van te voren niet. Denk aan je hart.

Heb te vroeg gejuicht. Wtf 12 mm regen… dat is gewoon een bak regen :( Waarom geeft buienradar zoveel neerslag vergeleken met andere weerapps. Dit is gewoon niet best. Wind is perfect, maar de regen man man man! En dan valt dit nog mee. In Maastricht 25 MM regen! AbsurdBekijk bijlage 78295

Je hebt hier niks aan. Overigens zie ik ook W-2. En 12 mm kan ook in de ochtend vallen, zware buien etc.

Maar je hebt er gewoon niks aan, KNMI is gewoon goed alleen voor ons op die termijn te weinig detail.
De KNMI Guidance, die niet iedereen kan duiden denk ik, is beter. Daarin is ook te zien dat men voor volgend week door een meer meanderend stromingspatroon het wat rustiger wordt.

Weke site kunnen wij het beste raadplegen dan, ik lees dat buienradar ruk is, weeronline hetzelfde pak aan. Dus ..... ? :shy:

De wind is wel oke aan het worden in het vooruizichten idd. Alleen nu moet je met een rubberbootje door de straat haha.

Ik zit toch een beetje met de regen en dan ook voor overdag. Overdag gaan wij carbid schieten dus hoop daar ook al goed ( lees; droog ) weer te hebben. Als het de hele dag al miezerige regen is is het echt ruk...

Ik zit toch een beetje met de regen en dan ook voor overdag. Overdag gaan wij carbid schieten dus hoop daar ook al goed ( lees; droog ) weer te hebben. Als het de hele dag al miezerige regen is is het echt ruk...

Ik hoop voor jou dat het mee valt kerel. En begrijp mij niet verkeerd, maar wat mij betreft plenst het tot een uur of 18.00 en is het dan de hele nacht droog. Maar het zal voor ons beiden wel een utopie zijn :sad:

Regen schept een band, gezellig samen schuilen :)
En spoelt de auto's fijn schoon van de kruit- en kleiresten.

In verschillende lange termijn voorspellingen zie ik toch een windkracht 3, dat was voorheen vooral 4. Daarnaast ook minder regen, voorheen ruim 4mm en nu rond de 3mm. Dus het lijkt de goede kant op te gaan.
Fingers crossed.

Overigens vroegah toen was geen regen van nog groter belang, dan kon je de volgende ochtend nog goed spul vinden. Regen was daarvoor echt een ramp. Ook omdat die grijslontrotjes zo makkelijk uitgingen. Ik heb wel goed leren timen toendertijd :) Iets te vroeg weggooien betekende uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan