Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben een leek in deze kaarten en weet echt niks van weer maar zie in de onderstaande gfs "runs" denk ik dat ze heten dat het een stukje kouder wordt dan er eerst werdt aangegeven.(eerste is van 7 uur avond en de 2e van 0100 op 1 januari, gok dat dit eigenlijk 6 uur en 00 uur zijn)

Betekent dit met een dalende winkracht dan ook juist weer meer kans op mist? Of is dat niet als 1+1 bij elkaar op te tellen? Hoop dat een kenner mij eens kan uitleggen bij welke omstandigheden mist nou snel ontstaat.
Screenshot_20231219_195537_Chrome.jpg

Screenshot_20231219_195542_Chrome.jpg

Ben een leek in deze kaarten en weet echt niks van weer maar zie in de onderstaande gfs "runs" denk ik dat ze heten dat het een stukje kouder wordt dan er eerst werdt aangegeven.(eerste is van 7 uur avond en de 2e van 0100 op 1 januari, gok dat dit eigenlijk 6 uur en 00 uur zijn)

Betekent dit met een dalende winkracht dan ook juist weer meer kans op mist? Of is dat niet als 1+1 bij elkaar op te tellen? Hoop dat een kenner mij eens kan uitleggen bij welke omstandigheden mist nou snel ontstaat.
Bekijk bijlage 78055

Bekijk bijlage 78056

Lijkt me inderdaad niet gunstig, dan liever een lichte windkracht 4 dan windkracht 2 en mist

De kou blijft weg dus krijg je een natte, sloffe bedoening. Hoe nat en slof en met hoeveel wind bij jou op de stoep zie je pas op de dag zelf. Tot die tijd is er echt geen pijl op te trekken.

Dit topic kan bij deze dicht :biertje:

Het spijt me om te zeggen, maar de laatste GFS is echt bagger! Een bak regen en wind zoals vandaag. Buienradar is ook echt niet positief. Weeronline is wat positiever. Ben bang dat het hetzelfde word als vorig jaar.

Ik denk dat we het nog even moeten afwachten,
Vorigjaar was al heel snel duidelijk dat er veel wind aanwezig was in Nederland. Ik ben nu enigszins positief omdat er ook nog steeds runs in zitten die minder wind en regen laten zien. Dus laten we op het beste hopen. Ik heb persoonlijk liever een bui en wind tot max kracht 4 dan geen wind en mist.

Ik zie een parallel met vorig jaar. Vorig jaar tot 21/12 goed, daarna ook een bericht om de GFS run even over te slaan. Laten we hopen dat de parallel heel snel op gaat houden. Het gaat nog alle kanten op. Van de ene run met volledig perfect stookweer tot de volgende run een rampscenario. Ik heb er geen verstand van, maar als het per run zo enorm kan verschillen is het nu nog koffiedik kijken. Laten we hopen dat het scenario van vorig jaar zich niet gaat herhalen. Positief nieuws is dat we met een week wel meer weten…

Ik zie een parallel met vorig jaar. Vorig jaar tot 21/12 goed, daarna ook een bericht om de GFS run even over te slaan. Laten we hopen dat de parallel heel snel op gaat houden. Het gaat nog alle kanten op. Van de ene run met volledig perfect stookweer tot de volgende run een rampscenario. Ik heb er geen verstand van, maar als het per run zo enorm kan verschillen is het nu nog koffiedik kijken. Laten we hopen dat het scenario van vorig jaar zich niet gaat herhalen. Positief nieuws is dat we met een week wel meer weten…

Komt allemaal goed, zie post #436 voor mensen die zich druk maken. :D

Het spijt me om te zeggen, maar de laatste GFS is echt bagger! Een bak regen en wind zoals vandaag. Buienradar is ook echt niet positief. Weeronline is wat positiever. Ben bang dat het hetzelfde word als vorig jaar.

Zie bij buienradar windkracht 2 zw met 3.1 mm regen das nog best te doen toch...

Wisselt wel heel extreem:bonk:, ziet er gewoon weer prima uit nu. Vrij extreme run die van gisteren 18:00. Run van 00:00:IMG_9971.jpg

Krabbelen maar:D

Laatste run is inderdaad in de trend van de afgelopen paar runs windkracht 3, wisselvallig weer.(met uitzondering van de laatste van gisteren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan