Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De voorspelling die ik eigenlijk al maanden in mn hoofd had, blijkt toch weer ongeveer uit te gaan komen.
Het is natuurlijk zo onstabiel als de pest, maar heel voorzichtig zeg ik voor Tilburg:

-8 a 9 graden overdag
-5 a 6 graden s'nachts
-3-4 bft wind
-60% neerslagpercentage

We wachten af :)

Het maakt mij niet uit, zolang het maar niet mistig is en niet harder waait dan windkracht 3.
Regen kan het vuurwerk prima tegen, wind is zonde van de effecten en door de mist zie je het niet, dus dat zijn 2 zaken die je echt niet wil.
het maakt mij ook niet uit, zolang het maar droog is, niet meer als windkracht 2, niet te koud en een heldere hemel met heldere sterren.

De voorspelling die ik eigenlijk al maanden in mn hoofd had, blijkt toch weer ongeveer uit te gaan komen.
Het is natuurlijk zo onstabiel als de pest, maar heel voorzichtig zeg ik voor Tilburg:

-8 a 9 graden overdag
-5 a 6 graden s'nachts
-3-4 bft wind
-60% neerslagpercentage

We wachten af :)

zoiets had ik dus ook ongeveer maar dan had ik 65% neerslag percentage en 2-4 bft wind

Gaat voornamelijk om de windsnelheid, binnenland zit volgends die kaart op max. 6 knopen (ca. 3.1 m/s). Dat geeft windkracht 2/3 (hoge windkracht 2/lage winkracht 3).

Maar ook ik ben in die zin een leek, ik kijk verder niet naar trends of interpreteer niks. Ik kijk puur naar de laatste run. En die veranderd nog (flink) met de dag.

Gaat voornamelijk om de windsnelheid, binnenland zit volgends die kaart op max. 6 knopen (ca. 3.1 m/s). Dat geeft windkracht 2/3 (hoge windkracht 2/lage winkracht 3).

Maar ook ik ben in die zin een leek, ik kijk verder niet naar trends of interpreteer niks. Ik kijk puur naar de laatste run. En die veranderd nog (flink) met de dag.

Is alleen wind wat hier weergegeven word. Zuidwest.

Juist ja, ik zie het helemaal....... not :D

Ik ben dus echt een leek als het om het weer gaat, maar als ik kijk naar Den Haag zit het tussen 6-10 in komt dan uit op windkracht 5-6 ?

Ik ook, maar de kaart uitlezen lukt me nog net haha.
Zit zo'n beetje op windkracht 4 in die run.
Maar nogmaals, deze kaarten veranderen echt nog flink per dag.

Ik ook, maar de kaart uitlezen lukt me nog net haha.
Zit zo'n beetje op windkracht 4 in die run.
Maar nogmaals, deze kaarten veranderen echt nog flink per dag.

Klopt hect er ook nog geen waarde aan maar dan weet ik een beetje de inhoud van de kleuren op de kaart, na de kerst wordt het pas meer duidelijk

Ben ook een ‘leek’ maar heb wel veel interesse in het weer, en ben dol op kaarten!:D

De kaart die overigens werd gedeeld geeft niet de wind in m/s, maar in knopen.

Korte toelichting: laatste GFS run is vrijwel perfect:
Wind tussen de 2-6 knopen, wat neer komt op windkracht 2. Regen: niks, volledig droog vanaf 18:00. Oftewel, een perfecte oudejaarsavond.

Kanttekening: je hebt te maken met een GFS run, die kan ook heel positief genomen zijn en veranderen sowieso nog elke dag.

Echter vind ik het er wel al een stuk positiever uit zien dan vorig jaar, maargoed, het is nog ver weg en kan nog veel veranderen, blijft immers lage druk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan