Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsja, waar is dat Scandinaviie hoog wanneer je hem nodig hebt? Het worden echt weer de last minute details met deze wisselvalligheid zoals elk jaar...en elke dag zal het nog gaan veranderen...

Hier geeft buienradar windkracht twee aan met wat regen. Ik zeg prima. Tussen de buitjes door stoken geen probleem mee, wind is perfect, geen mist. Temperatuur maakt me echt niks uit. Maarja, buienradar veranderd nog met de dag, zoals elk model. Maar mooi dat dit in elk geval nog tot de mogelijkheden gerekend wordt. Beter als dat er nu al windkracht 6 op het programma staat.

overview_20231218_06_330.jpg

Zoals David al zei; het verandert elke dag (en zelfs op de dag meermaals), maar deze run ziet er dan weer wat positiever uit!

Ik ga mij er nog maar niet teveel over druk maken. Het weer is iets waar ik helaas geen invloed op kan uitoefenen, dus het enige wat we kunnen is afwachten en hopen :angel:

Hier geeft buienradar windkracht twee aan met wat regen. Ik zeg prima. Tussen de buitjes door stoken geen probleem mee, wind is perfect, geen mist. Temperatuur maakt me echt niks uit. Maarja, buienradar veranderd nog met de dag, zoals elk model. Maar mooi dat dit in elk geval nog tot de mogelijkheden gerekend wordt. Beter als dat er nu al windkracht 6 op het programma staat.

Buienradar bleef vorig jaar ook constant positief qua wind,terwijl alle andere weerstations/websites al lang windkracht 6 op de kaart hadden staan.

Mijn "favoriete topic" door omstandigheden heb ik nog geen vuurwerk besteld, maar gezien de verwachtingen wacht ik hiermee. Vorig jaar in Noordwijk was het niet te doen met die wind.

Buienrader geeft hier ook windkracht 2 aan met wat buien. Weeronline geeft nu windkracht 4 aan met in de avond windkracht 3 wat prima te doen is. Tis in ieder geval positief, maar het kan nog alle kanten op gaan.

Eerst maar weer even de regen van komende week over ons heen laten gaan. Daarna zitten we misschien wel gebakken.:angel:

Agja laten we het zo zien, beter nu nog ene grote onzekerheid dan dat nu al 90% van de lijnen de verkeerde kant op wijzen toch. :confused:

De weergoden hebben me zojuist ingefluisterd dat het lekker droog wordt, iets onder de vriespunt met bevroren sloten. Verder een lichte briesje zodat het rook niet blijft hangen. Ook kan er een week later een elf stedentocht gereden worden. :D

Nieuwste runs geven wisselvalligheid aan en wind, hoewel die voorlopig redelijk bescheiden blijft met 3-4 Bft in het binnenland. Als we geluk hebben trekt net in de avond een rug van hogedruk over met opklaringen, droog weer en iets afnemende wind. Wat dat betreft is het niet anders dan andere jaren...en duimen maar....

Nieuwste runs geven wisselvalligheid aan en wind, hoewel die voorlopig redelijk bescheiden blijft met 3-4 Bft in het binnenland. Als we geluk hebben trekt net in de avond een rug van hogedruk over met opklaringen, droog weer en iets afnemende wind. Wat dat betreft is het niet anders dan andere jaren...en duimen maar....

Toch wel anders dan vorig jaar....windkracht 3/4 is iets te veel maar alsnog beter dan vorig jaar.

Ben geen weerman en snap dat te veel wind niet goed is voor sommige uitwerkingen, maar wat zijn uiteindelijk de meest ideale omstandigheden?
Windkracht 2, rond het vriespunt? Of juist wat meer wind? Of juist wat warmer?
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan