Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welk model gebruikt weerplaza dan?
Want in windy zie ik gewoon nkg steeds 5-7bft voor die regio voor zowel emcwf and gfs
Een onbestaande volgens mij. Wordt niet voor niets weerblabla genoemd, heb ik net als uienradar maar zelden met die uursverwachtingen goed zien zitten op termijn langer dan een dag

31 december 2022

Knmi, zo op de dag zelf eigenlijk altijd wel exact goede verwachting:

Vanavond regent het eerst nog in het noorden, ook daar wordt het overwegend droog. Alleen in het noordelijk kustgebied blijft het nog af en toe regenen. De wind komt uit het zuidwesten en is boven land vrij krachtig, mogelijk krachtig, windkracht 5-6 en aan zee krachtig tot hard, windkracht 6-7. In het noord- en noordwestelijk kustgebied is tijdelijk een stormachtige wind, windkracht 8 mogelijk. In het noordwesten komen zware windstoten voor van 80-90 km/uur.

Komende nacht kan lokaal wat regen vallen, maar op de meeste plaatsen blijft het droog. De minimumtemperatuur ligt rond 11°C. De wind komt uit het zuidwesten en is matig tot vrij krachtig, langs de kust krachtig tot hard, windkracht 6-7. In de eerste helft van de nacht is er in het noordwesten en het noordwestelijk kustgebied een stormachtige wind mogelijk, windkracht 8 en zijn zware windstoten mogelijk van 80-90 km/uur.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingen

Oftewel voor ons hier 4e jaar op rij niet normaal stoken. Twee jaar geleden ging nog vanwege voorraad maar geknepen billen vanwege 1e verbod. 2019 zat het hier vanaf 19u potdicht met mist. Vorige jaar al blij met bij mekaar gescharrelde halve zolenzooi. En nu dit. KUTzooi

Dit was het laatste weerbericht van Ricardus vorig jaar 31 december, volgens mij word het dit jaar iets beter, dus als ik bovenstaande lees denk ik, toen was het uiteindelijk ook een top dag

Nog updates over het weer van overmorgen? Vandaag was echt een drama, hoop tog echt dat het beter weer wordt dan vandaag.

Morgen prima weer, overmorgen gelijk aan vandaag. Met een halve windkracht minder hou het op windkracht 5/6 direct aan zee, windkracht 4/5 aan de kust en 4 of harde 3 binnenland.

Daarbij lijkt het er wel een piek is tussen 18.00 en 20.00 uur. Daarna weer wat in kracht afnemend.
Laatste modellen geven dat i.i.g. aan.

Dit is om 4 uur in de middag:
xx_model-en-315-0_modrpdid2_2023122915_48_527_200.png

IMG_0001.jpg

Het is hier sinds einde middag echt perfect weer. Weinig wind heel soms een mini buitje. Als de 31ste ook zo is dan gaat alles de lucht in!

Vind de wind hier echt prima te doen, zou er direct voor tekenen. Maar me meer zorgen om de regen.

Wind is hier ook prima pal aan de kust. Gisteren was het echt huilen. Als Zondag net als vandaag is, teken ik daarvoor. Klein buitje hier en daar is wat mij betreft dan prima!

Hoe betrouwbaar is windfinder? Die geeft aan dat er op dit moment ongeveer 5m/s staat. De laatste weerpluim geeft voor dit moment 3m/s aan. Als windfinder betrouwbaar is zit GFS er dus 2m/s onder. Als ik dat doortrek naar de jaarwisseling geeft GFS 4 m/s aan. De praktijk zou dan +2 een 6m/s kunnen zijn. Dat komt dan dus neer op een goede 20km/h. Dan zie ik het nog aardig positief in.

RTL nieuws zojuist; windstoten precies tijdens de jaarwisseling, en gedoe met vuurwerk. Ik hoop maar dat het anti-lobby is, want het klonk niet best.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan