31 december 2022
Knmi, zo op de dag zelf eigenlijk altijd wel exact goede verwachting:
Vanavond regent het eerst nog in het noorden, ook daar wordt het overwegend droog. Alleen in het noordelijk kustgebied blijft het nog af en toe regenen. De wind komt uit het zuidwesten en is boven land vrij krachtig, mogelijk krachtig, windkracht 5-6 en aan zee krachtig tot hard, windkracht 6-7. In het noord- en noordwestelijk kustgebied is tijdelijk een stormachtige wind, windkracht 8 mogelijk. In het noordwesten komen zware windstoten voor van 80-90 km/uur.
Komende nacht kan lokaal wat regen vallen, maar op de meeste plaatsen blijft het droog. De minimumtemperatuur ligt rond 11°C. De wind komt uit het zuidwesten en is matig tot vrij krachtig, langs de kust krachtig tot hard, windkracht 6-7. In de eerste helft van de nacht is er in het noordwesten en het noordwestelijk kustgebied een stormachtige wind mogelijk, windkracht 8 en zijn zware windstoten mogelijk van 80-90 km/uur.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingen
Oftewel voor ons hier 4e jaar op rij niet normaal stoken. Twee jaar geleden ging nog vanwege voorraad maar geknepen billen vanwege 1e verbod. 2019 zat het hier vanaf 19u potdicht met mist. Vorige jaar al blij met bij mekaar gescharrelde halve zolenzooi. En nu dit. KUTzooi
Dit was het laatste weerbericht van Ricardus vorig jaar 31 december, volgens mij word het dit jaar iets beter, dus als ik bovenstaande lees denk ik, toen was het uiteindelijk ook een top dag