Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik kan ook echt wel janken. Na 2 jaar mogen we eindelijk weer legaal en dan word het schijt weer. Storm en regen nou dat zal heel mij oudjaarsavond verpesten. Sommige proberen nog positief te blijven, maar er is op dit moment echt niks positiefs aan de verwachting.

Dan heb je niet goed gelezen. Je komt overigens wel vaker met aannames zoals die 98% waar je het elke keer over hebt. Nog 6 dagen kerel, er is niks zeker.

Ik word er met de dag chagrijniger van , de voorspellingen worden met de dag ook minder gunstig voor mijn regio. Wat een ellende joh

Welke dag kunnen ze wat meer garantie geven voor de 31ste? Lees nu om het uur wat anders… donderdag of vrijdag kunnen ze toch wel meer garantie geven?

Welke dag kunnen ze wat meer garantie geven voor de 31ste? Lees nu om het uur wat anders… donderdag of vrijdag kunnen ze toch wel meer garantie geven?

De detail modellen/kaartjes zeg 48uur van te voren. Vanaf donderdagavond / vrijdag ochtend kun je beter gaan inschatten wanneer buien, windvelden etc langskomen. En dan nog kan dat op de dag zelf een (aantal) uren schelen van de verwachtte kaartjes :wink:

Ik heb even teruggekeken in de topics van afgelopen jaren, en de voorspellingen vanaf de 27e werden uiteindelijk bindend. Dus nog anderhalve dag geduld..

Waar kijken jullie allemaal naar? GFS ziet er naar mijn mening nog altijd prima uit. Storm overdag, maar wind snelheid neemt af in de loop van de dag en neerslag ook niet te bekennen:

BB44B502-C285-45CE-AF1A-314468A0DE70.jpg

8CAEEE63-9B85-4B3C-8207-302493497CC6.jpg

Ik was aan googlen , kom ik dit tegen ;

Bij een windsnelheid van windkracht 5 of hoger (>9m/s) is het afsteken van vuurwerk niet toegestaan in Nederland.
(Dit is een wettelijke bepaling waarbij de uitspraak van toezichthouder van de Provincie altijd bindend is!)

Windkracht 4 loopt tot 30km/h windsnelheid. De 31ste geven ze 70/h hier nu op ( althans Windy.com ) .

Ik knijp hem nu toch wel een beetje

Hier valt het allemaal reuze mee wat de kaarten laten zien. Op buienradar zie ik max windkracht 3 en kleine kans op een miezerbui… maar goed, zal wel afhangen welke regio je komt.

Maar is wel vaker anders hier in regio breda. Dat jaar met die dichte mist was het hier ook gewoon prima vertoeven..

Hier nog niks te zien, 25 km/uur wind met veel regen. Lekker wachten tot de 30e en dan bepalen wat we doen, gestookt worden gaat er sowieso :p

Ziet er knudde uit nu... Blegh, begin er tegenop te zien :(
Dat is het vervelende van dit soort windpatronen die ook echt een paar dagen aanhouden met alleen maar harde wind is dat er op een gegeven moment weinig ruimte voor variatie bestaat denk ik. GFS en EMCWF beide weer op harde wind, maar pas over 3 dagen weten we het echt zeker.

Wat is jullie plan als het echt hard waait? De opslag in of andere dagen afsteken?

Ik was aan googlen , kom ik dit tegen ;

Bij een windsnelheid van windkracht 5 of hoger (>9m/s) is het afsteken van vuurwerk niet toegestaan in Nederland.
(Dit is een wettelijke bepaling waarbij de uitspraak van toezichthouder van de Provincie altijd bindend is!)

Windkracht 4 loopt tot 30km/h windsnelheid. De 31ste geven ze 70/h hier nu op ( althans Windy.com ) .

Ik knijp hem nu toch wel een beetje

Incorrect, dit geldt voor professioneel evenementen vuurwerkshows. Zoals het nationaal vuurwerk in Amsterdam en Rotterdam bijvoorbeeld. Dit kan hoogstwaarschijnlijk afgelast worden.

Consumenten vuurwerk kan wel ontraden worden, niet verboden worden.

Wat is jullie plan als het echt hard waait? De opslag in of andere dagen afsteken?

Ik heb ooit een keer meegemaakt dat het echt plenste..toen gewoon half uurtje gewacht. Extreme wind in 40 jaar niet meegemaakt… er is altijd wel een moment dat het net even minder waait oid…

Opslaan is niet echt een optie hier, dus gaat sowieso de lucht in, al moet ik tot 7 uur in de ochtend wachten haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan