Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook buienrader is positiever. Minder regen nog maar 2 mm op een dag en windkracht 3 ZW. Ook is de nacht temperatuur van 10 graden naar 6 graden gegaan.

Wordt wel erg spannend. Als ik die GFS mag geloven dan komt het hoogtepunt van de storm op 30 dec in de middag en die lost dan precies op 31 dec in de loop van de dag op. Zelfde geldt voor de neerslag. Precies om 18:00 wordt het droog :rolleyes:

Niet te doen dit, vliegt echt alle kant op voor m’n gevoel. Maar zoals het er nu bij staat gaan we de goede kant op voor iedereen.

Elke keer weer hartkloppingen als ik dit topic bekijk. Nu lijkt het weer mee te vallen voor te stoken. Ik ga toch weer een kaarsje opsteken voor goed stookweer op de 31ste en begin 1ste. Heeft al enkele jaren geholpen hier in midden-Limburg, zelfs met die dikke mist van een paar jaar geleden. Die mist trok hier precies in de vooravond van de 31ste weg...

Ik heb er nu in ieder geval wel een goed gevoel over...

Nieuwe GFS iets rustiger qua wind met een iets sterkere rug om middenacht, EC nog niet binnen voor de 31e…

Nieuwe ECMWF,,.pffft, wordt ik niet blij van, uitdiepend laag boven Engeland met veel wind en een koufront met regen in de buurt…dat gaat nog wel wat schuiven maar of dat positief schuiven wordt…straffe zuidenwind hier met aan zee zeker een 6-7 Bft en windstoten, binnenland 4-5 Bft….mmm,mq0EDCAF93-3286-4875-BE11-89E55A04E2E6.jpg

Nieuwe ECMWF,,.pffft, wordt ik niet blij van, uitdiepend laag boven Engeland met veel wind en een koufront met regen in de buurt…dat gaat nog wel wat schuiven maar of dat positief schuiven wordt…straffe zuidenwind hier met aan zee zeker een 6-7 Bft en windstoten, binnenland 4-5 Bft….mmm,mqBekijk bijlage 69766

Wat is nu het verschil tussen gfs en ecwmf?

En welke is het meest betrouwbaar?

ECMWF is over het algemeen wat betrouwbaarder op de wat langere termijn…eens kijken hoe deze oplossing in de pluim ligt..

Ik zie in mijn omgeving dat het per weer website nogal verschilt, zo zeker zijn ze er nog niet van����

Wellicht beter voor mezelf om dit topic niet meer te openen. Vanmorgen positief bericht, paar uur later weer helemaal anders. Wat een spanning.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan