Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat klinkt als een hele berg onzin om maar mensen naar hun pagina te trekken. Wat weten zij überhaupt van of het verboden zou worden??

Op zulke sites zal ik niet al teveel op uit doen. Vaak zijn dat berichten om maar mensen naar de site te lokken. Ik hou dit topic gewoon in de gaten, vertrouw ik meer op.

Wat een kansloze post van MeteoNederland zeg.. Meest recente model, en vervolgens een model van vanmiddag tonen en ook nog eens op 29 december.. haha laten we dit maar niet serieus nemen en zelf de kaarten in de gaten houden..

Op zulke sites zal ik niet al teveel op uit doen. Vaak zijn dat berichten om maar mensen naar de site te lokken. Ik hou dit topic gewoon in de gaten, vertrouw ik meer op.

Klopt zitten allemaal vuurwerkhaters op te reageren, ik ben zo blij voor me hondje, je kent het wel wat voor zielige praatjes

Slecht nieuws: Zware storm tijdens oudejaarsnacht.

Als het een beetje tegen zit, vieren we dit jaar oud en nieuw weer zonder vuurwerk! Al enkele dagen lang komen diverse modellen met flinke stormkaarten op de proppen voor aankomende jaarwisseling. De storm begint naar verwachting in de loop van de avond van 31 december, en houd tot diep in de ochtend van 1 januari aan.

En de kaarten liegen er niet om. Als deze modellen uitkomen dan gaat het om een storm waar doorgaans een code rood voor wordt afgegeven. Met windstoten van 100 tot 120, en volgens enkele modellen zelfs 145 / 150 kmph.

Vuurwerk afsteken of een vreugdevuur houden is dan levensgevaarlijk. Er bestaat een grote kans dat dit verboden zal worden… voor de 3e keer op rij…

Voor nu is het een kwestie van afwachten, maar wij houden jullie uiteraard op de hoogte zodra we meer zekerheden hebben.

MeteoNederland volg onze pagina en blijf op de hoogte. Volg ook MeteoNederland LIVE voor meer updates.

Ik ken ze niet…
persoonlijk zou ik vertrouwen op de mensen hier met kennis, die weten waar ze het over hebbben…zonder mezelf op mijn borst te slaan overigens……geen sensatie zoeken….

Nieuwe EPS zeker 4 Bft boven land, 6 aan zee uit het zuidzuidwesten…verder superzacht met 10 graden in de nacht…dat is meteen wel een probleem want met zulke zachte lucht zal de wind zeker niet afnemen door de zogenaamde ontkoppeling door afkoeling, want die is er niet helaas… windstoten aan zee snel richting 65 km per uur, in het binnenland 50 km per uur….wind lijkt aardig vlagerig…0BCABEF5-1A36-4B3B-A48B-2DD7D47FD92A.jpg

Stoken zal ik. Ik kan moeilijk alles een jaar lang gaan lopen opslaan :bonk:
Dan zoeken we maar een veilige open plek op.

Pfff 6 bft slechter kan niet :frusty:

Ik zou me nog niet zo'n zorgen maken. Het gridpunt "noordwest" komt gemiddeld aan 9 m/s voor ECMWF op basis van het ensemble en slechts 4 m/s gemiddeld in het GFS model. 6 B zit daar (ver) boven, namelijk 11-14 m/s. De spreiding is in beide modellen onverminderd flink. Het kan wel 7 B worden maar het kan ook in dat winderigste deel van het land bij 3 B blijven.
Met 9 m/s zou ik niet blij zijn als ik het zo lees, maar 4-5 m/s is nog goed te doen. Afwachten dus maar.

Kijk, daar is David alweer. Geweldig dat jullie ons telkens zo updaten over het weer. Kan dat erg waarderen en vertrouw het meer dan zulke vage sites.

We hebben er wel eens beter voor gestaan qua weer zullen we maar zeggen, maar zoals al vaker gemeld in dit topic: liever iets meer wind (iets!) dan regen. Daar heb ik toch wel zo'n hekel aan. Druppels op de lens, kleding die vastplakt, bah

Alle weerstations geven wind en regen aan 6mm regen wind 4 bft ik voel een gigantische kut oud en nieuw aa komen

Met aan de kust 65km per uur.. nou dan kan ik wel gaan afsteken maar dan zie ik er niets van.. dan waaif het achter de huizen. Laten we hopen dat flink afneemt.

Nieuwe EPS zeker 4 Bft boven land, 6 aan zee uit het zuidzuidwesten…verder superzacht met 10 graden in de nacht…dat is meteen wel een probleem want met zulke zachte lucht zal de wind zeker niet afnemen door de zogenaamde ontkoppeling door afkoeling, want die is er niet helaas… windstoten aan zee snel richting 65 km per uur, in het binnenland 50 km per uur….wind lijkt aardig vlagerig…Bekijk bijlage 69747

Waardeloos dit, gewoon niet te stoken op deze manier voor iedereen die aan de kust woont. Wat is de kans dat er nog veranderingen plaatsvinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan