Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volg zelf altijd Weerplaza en wat ik al maanden denk blijkt ook deze keer weer uit te gaan komen.
Graadje of 8 overdag, graadje of 5 snachts, windje kracht 3 en momenteel de voorspelling 2.8mm nattigheid.

Teken ik gelijk voor, ziet er voor Tilburg tot nu toe helemaal niet slecht uit :thumbup:

Het is afwachten. Vanmorgen gaf hij nog regen op met windkracht 4 en nu is het weer droog met windkracht 2 op de 31e. Het veranderd iedere keer. Afwachten dus

Veranderd nog 100 keer. Ziet er nu weer heel prima uit. Over 10 dagen weten we het zeker. Gaat zeker mooi worden.

Er is eigenlijk barweinig veranderd de afgelopen dagen. Zie hieronder de ensemble gemiddelden van GFS06 en EC00. Klassieke drukverdelingen met zuidwestelijke stroming, zachte lucht en periodiek frontpassages. Je moet voor de fun eens kijken naar het ensemble gemiddelde dat enkele dagen geleden werd gepost. Nauwelijks verschillen.

Komt er dus op neer dat het aankomt op geluk, waarbij je maar net mazzel moet hebben dat je tussen de storingen in een droge dag of dagdeel tegenkomt op oudjaarsdag. Op deze termijn zijn de modellen 'random generators' waarbij timing van lagedrukgebieden en frontale storingen niet in beton gegoten is. Enige wat je nu kunt concluderen is dat de kans op wisselvallig, zacht en periodiek nat weer groot is op de DE dag.

Laten we hopen dat een trekrug goed getimed is, of dat de oceaan zich uiteindelijk een beetje koest houdt en hogedruk iets meer invloed heeft....(die opties zijn er gelukkig ook nog steeds, maar in de minderheid).

GFS_ensmean.png

GFS06.

EC_ensmean.png

EC00.

Laatst bewerkt:
Daarom, alleen keiharde wind of dichte mist is voor mij killing. De rest overleven we wel!

Toch zit er een bepaalde druk op dat het wel goed MOET gaan na 3 jaar voor mij... :bonk:

Poh, zenuwen schieten wel omhoog hoog door al die berichten hier. Zo shit, maar ook dat hoort erbij.

Voor mij is regen ook killing hoor.. overdag namelijk Carbid schieten en daar moeten we echt geen regen bij hebben. Dan kunnen we het wel vergeten

Voorspellingen voor Zwolle veranderen op buienradar ook continu :bonk: Maar er zit geen enkele keer een voorspelling bij waarvan ik denk dat het geen stookweer is.

Je hoopt altijd op goed nieuws hier, maar het hoort erbij, spanning voor het weer, berichten zijn minder positief momenteel.

Ik bekijk zo nu en dan verschillende weer sites,en allemaal geven ze iets anders aan.

Kijk nu voornamelijk maar naar accuweather,deze blijft het meest positief:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan