Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lol, Amerikaanse model komt alweer met de klassieke oudjaarssingulariteit op de proppen: in de loop van de dag sterk stijgende temperatuur en dus dauwpunt waarbij de wind in de avond opeens zakt, oftewel...mist! Europese heeft het enkel nog nat op de ochtend, dat is te overleven. Wind niet bijzonder hard maar ook niet windstil (koop pas op maandag evt. confetticake :D )

Tuurlijk mag je vragen. Later morgenochtend en aan het begin van de middag bereikt een buiengebied de kust en trekt dan het binnenland in. Op jouw route morgnmiddag dus nat, buien en een zw lijke wind, 4-5 Bft, wellicht tijdens de buienlijn aan de voorzijde nog iets meer met tijden de buien flinke windvlagen tot ond 80-85 km per uur, best fors... Later in de middag weer meest droog.:shocked:

In sommige gevallen vind ik het vervelend als je op zondag moet werken. Maar nu niet. :wink:

Morgenochtend mag ik zelf ook op pad, dus ik zie jou stuk in de avond pas. Wel moet ik een flink stuk reizen, dus ik ben benieuwd wat je mij kan vertellen over het weer op de route langs Den Haag zo naar amsterdam. Windvlagen?

Naar goede gewoonte voor de mensen van vuurwerkcrew straks een artikel rond de kansen op neerslag / mist / windstoten op Kerstmis / Nieuwjaar 2013-2014. U mag dat zowel hier als op onze eigen website (www.noodweer.be) verwachten.

Tuurlijk mag je vragen. Later morgenochtend en aan het begin van de middag bereikt een buiengebied de kust en trekt dan het binnenland in. Op jouw route morgnmiddag dus nat, buien en een zw lijke wind, 4-5 Bft, wellicht tijdens de buienlijn aan de voorzijde nog iets meer met tijden de buien flinke windvlagen tot ond 80-85 km per uur, best fors... Later in de middag weer meest droog.:shocked:

Super! Goed om te weten, dat wordt weer spoken op de weg. Kan ik mij goed voorbereiden :wink:

Het is nu al zoveel op rij een probleem dat weer op oudjaarsdag. Mocht het dit jaar weer stormen en regenen is het de laatste keer voor mij dat ik het in NL vier. Je kijkt er zo lang naar uit geeft er een duit centen aan uit en dan word je weer keihard genaait door het weer en zeurende groene zeik figuren bah.

10 dagen is nog ver. maar denk dat dit voor veel mensen de dag wel maakt of breekt. Ik zelf ben woonachtig in het oosten. Heel vaak hebben we hier geluk. Alleen ik zelf als fanatiek stoker sta toch liever droog dan met regen. helemaal voor mensen die brildragend zijn is regen echt niet leuk. Daarnaast is het wel spannend om deze verwachtingen in de gaten te houden en een beetje weerkennis op te doen uit de verhalen van Davidh en alle anderen hier.
Uiteindelijk hebben we het niet in de hand en komt het zoals het komt, echter kunnen we de inrichting wel een beetje aanpassen op het weer dat komt.

Tien dagen geleden, zou het vandaag met bakken uit de lucht moeten vallen. tot op nu geen druppel gevallen. Dus wat er nu ook uit een voorspelling komt er is niks over te zeggen.

Tien dagen geleden, zou het vandaag met bakken uit de lucht moeten vallen. tot op nu geen druppel gevallen. Dus wat er nu ook uit een voorspelling komt er is niks over te zeggen.

Hier is een aardig plensje gevallen vandaag, maar idd het is nog ver weg.

Ja, het wordt gauw duidelijker. Cijfers staan hier weer normaal nu.
Noorden vooral zonnig, en helder met kleine kans op regen. Zuiden 't zelfde behalve de nacht licht bewolkt en iets meer kans op regen.

Hopen dat het de 31e mee valt, belangrijkste is toch echt dat het in de avond wat droger is.

Vorig jaar regende het de hele avond, dat was echt geen pretje.. :(
Overdag stoken is nog wel te doen met wat regen, maar in de avond wil je toch leuk buiten kunnen staan.

Even een snelle blik vooruit, morgenochtend een langere update vanaf mijn werk.

Onderstaande ECMWF kaart is een hele slechte voor ons. Hij geeft de 31e 00 uur aan maar als deze kaart uitkomt draait het uit op een flinke storm en zware buien.
De storing ligt 00 uur de 31e (dus nog een hele dag te gaan) nabij Bretagne en snelt naar het NNW toe, waarschijnlijk nog iets dieper wordend.
DUIMEN mannen dat dit het niet zal worden...::mad:
riru.jpg

Doe mij de GFS 12Z dan maar. Na vele runs met die vervelende regen en storm, nu een droge dag in de berekeningen met enkel een aardig windje, maar niet meer zo veel als in voorgaande runs.

31dec1.png

31dec2.png

31dec3.png

31decwind.png

Alles kan dus nog, al vrees ik er toch voor. Duimen inderdaad!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan