Het weer op 31 december en 1 januari

Het lijkt erop dat de wind in de noordelijke helft van NL na middernacht sterk in kracht afneemt. Met het passeren van het regenfront verdwijnt ook de wind. Bekijk de volgende weerkaarten maar eens (hoe donkerder blauw hoe beter).

Wind 31 december 21:00 uur:
Wind2100uur.jpg

Wind 01 januari 00:00 uur:
Wind0000uur.jpg

Wind 01 januari 03:00 uur:
Wind0300uur.jpg

Woon in het oosten, waait daar nu al aardig hard (4 bft) en morgen zou het ook 4 bft waaien... Hopelijk gaan de pijlen een beetje fatsoenlijk de lucht in

Heb eens gekeken in het topic van vorig jaar. Daar was tot op het laatste moment ook sprake van regen en wind tijdens de jaarwisseling. Maar ik heb gewoon een geweldige jaarwisseling gehad qua weer. Dus ik heb er nu ook alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen :)

Vorig jaar trok de wind behoorlijk aan. En vanaf 1:00 uur regende het in het westen. Dus we gaan het zien. Van een beetje regen, ga je niet dood!

Ik zie het toch wel weer positief in.
de locatie waar ik een show wou geven is veelste winderig, maar aan de andere kant van het huizenblok hier is een mooi kruispunt met een inham die doodloopt. hier ga ik nu het showtje neer zetten.
Ik heb alles inmiddels klaar gemaakt en de ontstekers op se schietkist aangesloten etc.
De wind blijft erg jammer, regen maakt me niet zoveel uit, als het maar niet continue stort regent!

vorig jaar vield het ook mee, net even gekeken om 16.00 komt er hier morgen en kleinen bui over. dus dan denk ik dat het rond een uur of 7 weer droog is. is het echt te slecht is er dinsdag ook nog en dag. of bewaar het gewoon tot aankomende zomer..... zolang het niet mistig is vind ik alles goed. okee en de wind en beetje

Bij mij verschuift de regen langzaam van maandagmiddag/avond naar dinsdagochtend/middag. Ik hoop dat het nog iets verschuift tot dinsdagmiddag/avond dan ben ik blij! Alleen wel windkracht 5, funest voor de pijlen en wensballonnen...

Goedenavond heren,

Zoals u gewent bent, een update:

update 17:12 (30 december 2012) ~ de regenzone nadert vanaf 20:00 de westelijke grens van België en Nederland en helt vervolgens over met boven Nederland algauw regen (mogelijk tegen middernacht matige regenval en windstoten tot 60 km/h). In België blijft het iets langer droog (m.u.z. van het westen). Tegen middernacht en vooral erna toenemende neerslagkansen ook elders in de Benelux, maar zoals het er nu naar uitziet verloopt de overgang van 2012-2013 op de meeste plaatsen bewolkt met neerslag en flink wat wind.

Bron bericht: noodweer.be

Dit zie ik staan op de knmi site:

Op oudejaarsdag is het bewolkt en blijft het overdag op de meeste plaatsen droog. In de avond gaat het van het westen uit enige tijd regenen. De middagtemperatuur ligt rond de 10 graden. De zuid- tot zuidwestelijke wind is (vrij) krachtig, langs de kust en boven het IJsselmeer hard.

Dat zou prima zijn :)

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

Dit zie ik staan op de knmi site:

Op oudejaarsdag is het bewolkt en blijft het overdag op de meeste plaatsen droog. In de avond gaat het van het westen uit enige tijd regenen. De middagtemperatuur ligt rond de 10 graden. De zuid- tot zuidwestelijke wind is (vrij) krachtig, langs de kust en boven het IJsselmeer hard.

Dat zou prima zijn :)

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

Wat is hier volgens jou prima aan?
Savonds regen en veel wind...

Update DE DAG DER DAGEN:

Overdag meest bewolkt maar overwegend droog, 8-10 graden. STEVIG doorstaande wind uit een zuidelijke richting, 4-5 Bft binnen bebouwing, 5-6 Bft buiten bebouwing. Maakt niet zoveel uit of je vlak aan zee woont of in het oosten.
In de avond neemt de wind iets in kracht af. In de avond en nacht trekken vervolgens twee fronten over het land naar het oosten toe. Rond 19.00 uur kan de eerste regen aan de westkust verwacht worden, die dan langzaam naar het oosten trekt. In het uiterste oosten en Limburg houdt men het wellicht nog net droog tot middernacht. Als men in het westen geluk heeft, is het eerst front rond middernacht gepasseerd met de meeste regen en valt daarachter nog slechts af en toe wat regen, droog lijkt het pas in de loop van de nacht te worden. 5-8 mm.

Positief: geen mist, blindgangers zijn onbruikbaar en wellicht een veel positievere jaarwisseling dit jaar, ondanks de regen....

Morgen om 10.00 uur sta ik buiten tot diep in de nacht.....succes allemaal.....:bye:

Het belangrijkste vind ik dat het droog is om 00:00 uur, dat is echt het moment, de rest van de dag kan ik de projecten/stooksessies wel verplaatsen, maar om 00:00 uur begint het nieuwe jaar toch echt, en dat moet gevierd worden!

David en alle andere die hier de boel op de hoogte houden, bedankt! :)

Maar ik moet flink doorstoken om de boel voor de regen de lucht in te jagen, dus dat kunnen wel eens brute koppelingen worden, lekker doorlonten.

Bedankt! Ik woon in het Oosten, zal wel weer de pech hebben dat het gaat regenen 0:00-05:00....

Back
Bovenaan