semhendriksen02
VWC lid
Mensen bewaar de rust, op deze termijn zal het toch nog vaak zijn Jantje huilt Jantje lacht, eerst lekker genieten van de kerst en dan is er ook langzaam meer duidelijkheid wat het nou precies gaat worden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Snap er de ballen van, gisteren avond was ales heel positief. Koud geen regen weinig wind kans op mist klein. Nu voelt het weer negatief. Ik denk dat ik dit gedeelte van het forum de komende week maar even oversla
Ff teruglezen vandaag. Kan ik concluderen dat het positieve van gister verdwenen is bij de kenners?
Oké dan wacht ik nog even met annuleren. Thx.Nee, de genoemde problemen met name de mist heeft er altijd in gezeten. Nu lijkt die kans gezien grotere kans op vochtige atmosfeer en niet zoveel wind prominenter geworden. Maar om mist te krijgen moet toch ook best veel goed vallen. Hoe veel dichte mist hebben we de laatste drie maanden gehad? Of dit jaar? Een paar dagen misschien. Het zag er even echt heel mooi uit, ik vind de basis voor over 12 dagen nog steeds gunstig.
20% kans op opklaringen is dan weer gunstig voor mist toch? Want dat ontstaat vooral wanneer het opklaart?Nieuwste GFS vn 16 uur:
Gaat helemaal mee met ECWMF van vanochtend.
Kort en krachtig. na aanvankelijk vrij koud weer met overal temperaturen rond nul 26 tot en met 30 december zien we het kwik in kustgebieden met name wat oplopen. In het oosten en zuidoosten blijft de situatie vergelijkbaar. Kans op opklaringen is rond oud en nieuw niet groot (20%), kans op regen van betekenis (1,0 mm/6 uur) 10% en de wind gaat ook hier om van een oostelijke richting naar zuidwest tot west. Daarbij blijft deze zwak soms tippend aan matig 2 Bft n het noordwesten tippend aan 3 Bft.
In deze situatie zoals ook zojuist nog gezegd is alleen mist een mogelijk probleem.
Het is nog ver vooruit en opvallend hier is toch wel de enorme spreiding als het om windrichting gaat. Er is niet een bundeling van windrichting zodat de meste lijntkes ook voor een westenwind gaan. Het gemiddelde zegt hier niet zoveel.
Zeker, heb genoeg pechvogels gezien in mijn medische carrière..Er zijn verschillend soorten misvorming….