Het weer op 31 december en 1 januari

Ik weet het, weeronline heeft het vaak fout, maar wat hij nu zegt ben ik wel blij om:)

zaterdag
31-12-2011

7 °C - maximum temp.
0 °C - minimum temp.
17 km/u - windkracht (is dat eigenlijk veel??)
39% - regenkans
0.8 mm - regen

Al die weerberichten en site's schateren nu om ons. Ineens zo geïnteresseerd over het weer. Volgens mij vinden ze het prachtig om ons in spanning te houden.....

Even bij buienradar gekeken...

Hier in Goes ook regen vanaf de nacht van vrijdag op zaterdag. Ook rond 8 uur s'ochtends wordt die regen daarvan nog verwacht. Maar vanaf 11 uur wordt het stuken beter, veel bewolking en wat zon, en dat eigenlijk de rest van de dag. Aangezien we om 10:00 los gaan vind ik dit geen slecht vooruitzicht, maar voorspellen blijft lastig. We wachten af !

het word indedaad steeds spannnender, maar ik maak me altijd meer druk om de wind, de kans dat er de hele dag regen valt en dan wel non stop is klein. Dus altijd wel ruimte om eens een uurtje los te gaan, zo kom ik me dag wel door hoor.

En in de uren dat het minder is, dan gezellig binnen met de familie een spelletje spelen, oliebolletje erbij, gaat helemaal goed komen. Als het niet anders is en die dag houd ik buienradar erbij dan is alles maar op voor 12 uur. Dan heb ik toch een topdag gehad

het verschilt hier heel erg, weeronline zegt 11mm regen, terwijl buienrader dan weer redelijk positief is.

Jammer dat het hoge druk gebied zich weg laat duwen door het lage druk gebied.
Vraag voor de weerkenners... zou het Hoge drukgebied zich nog onze richting op kunnen duwen of dit een realistische kaart?
PL3112.gif

weeronline is wel héél positief!

Vuurwerk goed te zien tijdens jaarwisseling

(Novum) - Het vuurwerk is bij nieuwjaarsnacht waarschijnlijk redelijk tot goed te zien. De kans op mist is klein, laat Weeronline woensdag weten.

"Zoals het er nu voor staat, verwachten we pas vanaf 04.00 uur regen", zegt een woordvoerder. "Maar, dat kan altijd nog vijf uur eerder of later worden. Maar het zorgt er in ieder geval voor dat er nauwelijks mist is."

De meteorologen verwachten in het binnenland een 'volle' windkracht 4 en een temperatuur van rond de zeven graden. "Degenen die vuurwerk afschieten moeten er rekening mee houden dat hun vuurpijlen uit koers worden geblazen. Ook kunnen flessen die dienst doen als lanceerinrichting door de wind omvallen", waarschuwt de woordvoerder. "De wind zorgt er verder voor dat het koud aanvoelt."

Voor nieuwjaarsduikers hebben de meteorologen goed nieuws. Het lijkt erop dat het zeewater 1 januari een temperatuur heeft van ongeveer acht graden. "Zo warm is het in de afgelopen tien jaar niet geweest. In 2007 was het in die periode met 7,7 graden het warmst."

Bron

10.5 graden.. niet normaal voor deze tijd.
windsnelheid is niet bepaald hoog hoor. Zal een windkracht 3-4 zijn .

Bij mijn dorp kom ik op 56% kans op regen en dan een hoeveelheid van 1,4mm. Hier kan ik me echt niet druk om maken!:D Windkracht: 24 km/h ook precies goed volgens mij.

Vanavond uitgebreide update....ben al bezig ermee...nieuwe gegevens lopen nu binnen, eps is er rond 21.30....
:D

Pff hoop dat het mee gaat vallen met de wind... Volle windkracht 4 in het binnenland is aan de kust vaak 5 of zelfs 6.. minstens zo irritant als regen. We zien wel.

Back
Bovenaan