het grote Toppers en Floppers topic 2019-2020

toppers in willekeurige volgorde:
-immortal gold (blijft mooi dat goud)
-mega willows (blijft de beste box met de hardste burst)
-acatenago (mooier dan hamlet)
-phantom van royal (de verrassing van het jaar! 1ste cake is zaad de rest valt het goud nog brandend op de grond!)
-wicked whistle (lekkere velle fluit met leuke tips, beter dan rotp)
-transbomber (blijft gewoon een topper)

floppers:
-4x25mm orthen (enkel de kleur groen)
-big cake (leuke waaiers maar kleine boeketten)
-alle single shots (sonnet 9, ball python, big chill, junk allemaal leuk voor om 6 uur maar om 12 uur niet indrukwekkend genoeg. mss als je er een 100sh blok van maakt maar daar zijn ze weer te duur voor)

Top: alles van El Gato (vooral de salute blokken echt niet normaal, (lees schuurmans salute cake 1 op steroïden)
Alles van Triplex en tropic was super.
Funke silbercracker Fontijnen (Duitse 100grversie) fantastische kwaliteit.
KATAN super boller old school knallers gingen serieus hard.
Kometa crazy shaman ook top blok voor niet teveel geld :)
Zink (bugano) vulkanen prachtige dingen
Al met al geweldig spul

Toppers:
Amsterjam: ik had er echt niet veel van verwacht, maar deze was gewoon super. Al helemaal voor 30 euro.
Transbomber: voor het eerst gehad en zeker niet voor het laatst.
W triple layer: brede effecten en harde burst voor een mooi prijsje.
19x12 katan suprise 12: man man man, de potten zien er niet groot uit maar er komt heel wat van af!
Wicked whistle: mijn oren deden gewoon pijn van de fluit!!

Floppers:
Happy thunder q: had meer van verwacht, salutes vond ik niet heel hard. Had ook niet de all at once versie helaas.
Fortaleza: had geen spinners, verder wel een goed ding.
Dumbum 16/20: ook van deze cake verwachte ik hardere salutes. De mines zijn dan wel weer mooi.
Shockmania: belachelijk slechte en gevaarlijke dingen.
Super 5 assortiment: magere effecten.

Toppers

- Transbomber: Wat geeft deze een hoop geweld! Lijkt wel of deze met het jaar beter wordt!
- 2" Big Chill: Wat een dreunen kwamen hier vanaf! En de boeketten waren ook lekker groot.
- Funke Kometbomben 2: Harde burst en prachtige effecten!
- Luypaers Ball Python: ook deze had een harde burst en de effecten waren ook zo mooi!
- Funke Cracker en Cuckoo Cuckoo fonteinen: Beide prachtige fonteinen. Deze moet je gewoon in je collectie hebben.
- Colossal (Massive): Dikke multi colour boeketten en harde burst! Voor mij wel de beste 30mm cake die er is.
- W Triple Layer: Onwijs mooie box met een harde burst en grote uitwerking. Alleen is dit wel een box die je in alle rust zou af moeten steken en niet om 0:00, want dan winnen de transbombers het toch.

Floppers heb ik niet echt gehad, wel dingen waar ik meer van had verwacht...

- WCKD Warlord: Voor de prijs is dit zeker geen slechte cake, alleen had ik er meer van verwacht... gekocht op basis van de positieve reacties in de WCKD Warlord discussie.
- Head Hunter: Hier ook hetzelfde verhaal als de WCKD Warlord. Zeker geen slechte cakes maar toch te hoge verwachtingen na alle positieve reacties.

Toppers:

Willow Mayhem
Wicked Warlord (zie dat iemand hem bij hem flop heeft staan) ik vond het een zeer goede 500 grammen.

Topppers:
- Stombird - Rubro
- Power 6 - Rubro
- Double Demolition - Vuurwerkmania
- Final Colorz - Vuurwerktotaal
- Delicious Thunder - Rubro

Toppers:
Rubro transbomber - geen woorden voor nodig
Vuurwerkmania strong celebration - voor die prijs echt een hele goeie compound
The Junk, 2” fall out, Vulcan mortar bomb en Eccentric shots stuk voor stuk erg goed!
Mega 6 - allemaal erg mooie effecten en doen het heel erg goed
Weco Daredevil - ik haal jaren duits vuurwerk maar ik was echt onder de indruk van de Daredevil. Hele mooie cake

Floppers:
Secret Salute - gaf niet de chaos zoals ik had verwacht, aan de andere kant is het voor die prijs een prima cake

Toppers, eigenlijk teveel om op te noemen. Dankzij dit forum en alle inspanningen, comments, verslagen en straatfilmpjes heb ik een prachtig assortiment samen kunnen stellen.

Even snel: Berlin en transbomber, wat een geweld! De Serenity was heerlijk mooi. De Immortal Gold voor het eerst (batch 2016), nog nooit zo'n mooie goud box gezien.

De singleshots en pijlen van Funke waren top. Meeste van Magnum was ook goed.

Flops waren er niet echt, wel dingen die redelijk goed waren.. maar waar ik meer van had verwacht. Eerste cake van de Headhunter (Magnum) vond ik bijvoorbeeld minder. Wel overal van genoten.

Toppers.

- Funke Scala A
- Noiz
- Redwire Autograph box

En niet te vergeten de Funke fontijnen wat een geweld uit zo'n klein buisje.

Had veel toppers: Tournamentbox2019, transbomber2019 etc. De grote single shots heeeuuulijk: Junk,ball python,big chill,eccentric:applause:.

Minder:El Monstro te klein boeket en effect blijft niet lang genoeg hangen.

Toppers:
vuurwerkmania 6-star assortiment
Funke Crackling fountain (zeer kort maar krachtig)
Funke Chuckoo Chuckoo fountain ook lekker harde crackling
Heron Funk Devision,deze kwam echt hoog!
Zena Ragnarok zeer mooie langdurige fontein
Alle F3 shots die ik had: Ball Python (Luypaers) Kometenbombe (Funke) en Eccentic Shots (Evo).

had 1 redelijke flopper: El Monstro van Vuurwerktotaal

Volgend jaar ga ik voor meer van Funke en Heron!!

Toppers:

1.2" Golden Illusion 2019 Vuurwerkmania, prachtige goudbak
Espada Palms Box 2019 Vuurwerkmania, eveneens mooi strak goud, geweldige prijs/kwaliteit ratio
Dragon Box 3 2019 Evolution, Mooie kleuren, harde knallen, top
Blushing Crossettes 2019 Evolution, de meest sierlijke cake van de avond, onwijs strak, mooie felle kleuren, zou deze graag in compound versie zien, of verwerkt in een compound.
Triple Trouble 2018 Wolff Had hem voor de 4e keer, maar het blijft een absolute topper.

Floppers:

Geen

Toppers
-Bulldozer China Red
-Decibel Wolf Vuurwerk
-Las Fallas China Red (beste knalcake van NL?? Dumbun 16 was er niks bij)
-Goldfunken Assortiment Funke
-Ball Phyton Luypears
-Kometenbomben Funke
-2" big chill Broekhof

Floppers
-El Monstro Vuurwerktotaal // Puur vanwege het kleine effect. Duidelijk Sample op de filmpjes
-Ruffnek/Sparks/Kings Gold Van Evolution // Zelfs met pootjes vielen ze om. Goed maar onveilig product

had eigenlijk maar 1 flopper en dat was de Unicorn verder alleen maar leuk en mooi vuurwerk gehad.

Back
Bovenaan