Het grote oliebollen topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Maak je ze zelf? Laat ons je beste recepten weten..
Koop je ze? Dan zijn we natuurlijk ook benieuwd waar ze het lekkerst zijn!

Afgelopen jaar flink gebakken, en wat waren ze weer heerlijk. Kan niet wachten op de eersten van dit jaar.

IMG_4333.jpg

Mijn schoonmoeder en vriendin bakken ze altijd zelf overdag en dan nemen wij er een paar mee naar de stooklocatie :D

krijg meteen trek in oliebollen na het lezen van dit topic. er gaat toch niets boven de zelf gemaakte bollen :)

Wij maken ze ook altijd zelf. Dan wel met de pakken van Koopmans. Heb ze zelf ook wel eens gemaakt met het recept van Cees Holtkamp. Die zijn ook erg lekker.
IMG20221230111545 - kopie.jpg

IMG20221230130204 - kopie.jpg
Krijg zelf ook meteen weer zin in een oliebol:)

Krijg er ook direct zin in als ik die foto’s hier zie. Hopelijk staan de kramen er weer snel zodat we een zak mee kunnen nemen.

Afgelopen weekend een aantal Ham & Kaas bollen gegeten. Echt, wat een heerlijke bol is dit!

20230826_144014.jpg

Laatst bewerkt:
Ook nog nooit van gehoord of gezien. Lijkt me niet direct heel lekker ofzo, maar laat me graag ooit eens verrassen. Hoe heb je ze gemaakt Janniekske.

Traditie getrouw op oudejaarsdag tussen doorlonten door bij mn ouders wat oliebollen meebakken met de kinderen. Ooit komt die oude patatpan naar mij en mag ik traditie voortzetten :p

Afgelopen jaar was t toch nog vrij lastig om op de laatste dag ergens oliebollen te vinden, maar gelukkig net als dit jaar diverse kermissen al afgegaan om lekker te genieten van zo'n oliebol :)

Ook nog nooit van gehoord of gezien. Lijkt me niet direct heel lekker ofzo, maar laat me graag ooit eens verrassen. Hoe heb je ze gemaakt Janniekske.

Tijdens de kermis bij het oliebollenkraam gehaald. Mocht je ze eens tegenkomen, zeker proberen!

Ga dit jaar ook maar eens een poging wagen om zelf te bakken. Uiteraard de ouderwetse appelflappen. Gewoon de ring appel door de kaneelsuiker, t beslag, bakken en dan zijn ze top!

Vaste prik oudjaarsdag oliebollen maken met de kinderen. Oma maakt de appelflappen want dat kan ik dan weer niet :bonk:
Maar kijk ook wel weer uit naar volgende maand want dan staat de oliebollenkraam er weer en dan wordt er zeker een zakje gehaald.

Het water loopt me al in de mond in dit topic. Ontzettend veel zin in die 1e oliebol. Hoort er zeker bij!

Elk jaar weer traditie voor mijn moeder, slechts 2x niet door kunnen gaan 1x vanwege werk en 1x vanwege ziekte maar buiten dat om staat ze elk jaar weer met dr veel te kleine pannetje de keuken blauw te stoken met het warme vet. Veel te veel oliebollen en een redelijk vast groep mensen komt altijd op de 31e even langs om een bakje oliebollen op te halen. Zonder dit is voor haar de dag ook echt niet compleet en word ze oprecht een beetje depri haha.

FB_IMG_1695035603483.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan