Het bijhouden van al je vuurwerkorders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn excel-bestandje met tabjes..... Misschien beetje doorgeslagen maar heb wel alles in 1 bestand staan :p Bij bestellingen staan niet alleen alle bestellingen incl bedragen maar op de ophaalmomenten bij de winkels incl kilo's/kilometers en hoeveel ophaalbonnen ik moet hebben straks :shy:

En stiekem al een wishlist (prijzenlijstje) voor volgend jaar aan het maken en nu bijhouden wat de freakprijzen voor een stapel producten doen zodat ik volgend jaar niet meteen in januari/februari denkt te moeten kopen omdat het anders niet meer goedkoper wordt :bonk:

Knipsel.PNG

Ik gebruik een Excel sheet om alle producten bij te houden, en alle bestelbevestigingen gaan naar een mapje in mijn mail.

Hier in Dropbox een map vuurwerk met per jaar een mapje met daarin alle orderbonnen. In de naam de winkel met daarachter een volgnummer.

Ik gebruik een Excel bestand om al mijn bestelde producten bij te houden. Orderbevestigingen staan in een aparte map op Dropbox. Beter niet te vaak naar kijken :applause:

Nice topic inderdaad! Ik heb alles op een map op de computer staan, en apart in een mailfolder. Daarnaast hou ik alles bij in Excel om de producten in een tijdslot te plaatsen. Wanneer het 27 december is loop ik alles nog een keer na, ook langs de website van de verkoper inderdaad. Gaat alles in een map met een Excel tabel van de tijden, locaties en reisduur voorop. Elke ophaal locatie een apart tabblad zodat het makkelijk te vinden is allemaal.

Hierbij nog een inkijkje in het excel. Vorig jaar hield ik goed bij hoeveel gram kruid, aantal schoten etc maar dit jaar iets minder ingevuld. Mogelijk dat ik nog wat tijd er tegenaan gooi om de voorverkoopprijs eraan toe te voegen maar dat vind ik tegenwoordig wel lastig met al die verschillende prijzen (online, voorverkoop, actieprijs etc). Wat is nu de 'niet-freak' prijs. Ook doe ik via Excel bijhouden welke producten ik doorlont en op welke wijze. Ook hou ik hierop bij of ik al het plaatje van de cake heb gedownload voor de compilatie, en daarnaast alles in een privé playlist om regelmatig even te genieten van de collectie via straatfilms.

Bijlagen

• Overzicht excel.jpg
    Overzicht excel.jpg
    231,6 KB · Weergaven: 0
Heb zelf ook alles in een Excel bestand staan. Werkt voor mij toch het makkelijkst om alles te berekenen en overzicht te hebben. Alles wat met geel is gemarkeerd heb ik niet besteld maar staat nog op de wishlist mocht er nog budget bijkomen of anders eventueel voor volgend jaar.

Bekijk bijlage 56698

Bijlagen

• Screen.jpg
    Screen.jpg
    175,1 KB · Weergaven: 0
Ik hou de hele administratie bij in Excel zodat er geen bestellingen tussen wal en schip raken. Dit jaar leg ik ook voor het eerst nauwgezet de freak acties vast van de importeurs en de shops (kortingen, prijzen, en artikelen) om voor volgend jaar nog beter voorbereid te zijn. Want ook in 2021 gaan we gewoon stoken :handsup:

In het Excel bestand heb ik verder de kruitgewichten en het aantal shots staan. Op 1 januari zet ik daar dan mijn indruk van het artikel achter, plus de foto van het artikel. Mooi naslagwerk zo.

Voor de bonnen heb ik een apart mapje in de mailbox. Die trek ik op 28 december leeg en dan vergelijk ik de bonnen met het Excel lijstje. Zeg maar een dubbel check om verrassingen te voorkomen.

Al m'n bestellingen markeer ik als favoriet in m'n gmail-account. En wat ik besteld heb hou ik bij in Samsung Notes.

Niet dat ik overdreven veel bonnen heb, maar heb ze in een mapje staan in de email, en in een notities op mijn telefoon een lijstje met hoe laat naar welke dealer en welk ordernummer.

Toch leuk om al die verschillen te zien. Ik heb zowel op mijn mobiel als mijn laptop en tablet lijsten staan. Zo kan ik makkelijk en altijd met mijn vuurwerklijstjes bezig zijn. Hieronder een screenshot van mijn excel sheet die ik op mijn laptop heb staan. De adviesverkoopprijs zet ik er altijd wel bij zodat ik een idee heb hoeveel ik nou bespaar. Vorig jaar zat ik met mijn totale uitgaven 50% onder het totaal adviesverkoopprijs. Leuke bijkomstigheid waar ik dit jaar ook een beetje op uit wil komen.

Ook heb ik filters toegepast en het veld 'rit'. Zo kan ik makkelijk zien wat ik per rit in de auto heb liggen. Zo weet ik ongeveer hoe vol de auto zit en hoeveel er dan nog bij kan. Natuurlijk wel tot ik ht limiet van 25 kg heb bereikt.:yes:

Capture.jpg

Zeker niet printen!

Zie het allemaal als bewijsmateriaal.
Sommige dingen moet je gewoon voor jezelf houden hehe...

Ik heb een Excel sheet waarin ik invul wat/ hoeveel/ waar/ besteld J/N / betaald J/N

bestellingen print in gelijk uit en schrijf ik in de agenda en voeg ik toe aan de Excel sheet.

Is wel makkelijker geworden aangezien ik sinds een paar jaar nog maar bij maximaal 3 winkels bestel...

De paar bevestigingen van bestellingen staan in een apart mapje in mijn email. Daarnaast houdt ik via numbers op m’n telefoon bij wat ik heb besteld om het budget wat in de gaten te houden. Daarnaast een bestandje voor mijn totale wishlist en een ‘must-have’ wishlist voor volgend jaar. In excel heb ik ook nog een bestandje waarbij ik de bestelling van vorig jaar en dit jaar heb staan om te vergelijken. En als ik dit topic doorneus kan ik dat excellijstje nog wel uitbreiden. Ga ik binnenkort vast nog voor zitten. Leuk dit topic!

Ik ben nog steeds iemand die het uitprint en meeneemt naar de winkel! De avond voor de verkoopdagen leg ik alles op volgorde gestift met tijd, plaats en hoelang het rijden is! Ik bewaar ook alle bonnen zodat ik jaren later nog eens terug kan kijken wat ik toen besteld had en waar ik geweest ben!

LOL, zo ben ik ook min of meer, nou ja, ik probeer het. :D

Zo hou ik mijn bestellingen inzichtelijk , ik hang ze onder een bepaalde kleur categorie.
Ieder jaar een ander kleurtje :idea:

DB49EDE8-0C92-404E-A034-741258EDFF9F.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan