Help: Distributie gratis dvd 2011/2012

... Ok, mijn problemen met Vimeo:

- Lage kwaliteit tenzij je HD upload en dat kost een hoop ruimte.
- Zonder premium account heb je maar een limiet van 500mb per week.
- Een film van 2+ uur kun je er volgens mij sowieso niet opgooien.
- Je hebt dan alleen een webadres en niet een schijfje wat je overal mee naartoe kunt nemen, dus minder mobiliteit.
- Er zijn verder ook mensen die niet zulke geweldige PC's hebben en als je dan een internetfilmpje van meer dan 2 uur op je werkgeheugen probeert te bufferen... dan gaat dat niet goed.
- Een fysieke dvd hebben, dat nodigt uit om iets vaker te kijken. Een webadres dat vergeten mensen na een maandje. En dat vind ik zonde van de tijd die ik erin heb gestoken.

Vooral die laatste is voor mij heel erg belangrijk. Ik denk niet dat jullie snappen hoeveel tijd hier voor mij in gaat zitten. Laten we zeggen dat als ik zo'n opdracht voor een opdrachtgever zou moeten doen (een dergelijke dvd in elkaar fietsen) dan zou ik daar een heel riant maandsalaris op overhouden... En dan vind ik het zonde om hem dan op youtube of ZEKER vimeo te mieteren...

Dus. Graag of niet. Als er verder geen behoefte aan is op deze manier dan doe ik het ook gewoon niet, want dan loop ik een hoop moeite voor niets te doen.

Kan iemand dit topic anders dichtgooien? Ik heb al een oplossing gevonden dankzij
Vuurwerk_Discount_NL, namelijk: een directe downloadlink, waar geen datalimiet aan verbonden is en als het goed is met een schappelijke downloadsnelheid. Dus geen gezeur met betaalde services, popups en gekke banners, lage downloadsnelheden (als je een hele dvd download dan wil dat bijv. via megaupload nog weleens erg lang duren). En ik ga het ook niet op YouTube of Vimeo of wat voor streaming service dan ook zetten. En als je het via Torrents doet dan kun je het misschien 1½ maand downloaden en dan zijn alle seeders alweer weg, noem maar op...

Ik vind dit de beste oplossing. Bedankt voor de hulp. Maar de hulp waar ik om vroeg heb ik al gekregen nu, dus verdere adviezen heb ik nu verder niet nodig. :)

Zo dan! Eindelijk alle beelden gesorteerd, klaar om gemonteerd te worden. Was lastig met 4 camera's, maar het komt helemaal goed. Op de hindoerollen na is alles perfect opgenomen! :D

2GSkl.jpg

Ben heel benieuwd !

Maar waarom geen usenet?

Lees het topic maar even door. :) Als mensen het op Usenet willen zetten moeten ze vooral hun gang gaan, maar daar ga ik verder niets mee te maken hebben. :)

Ik heb geen idee wanneer ik de dvd klaarheb. Ik heb ook nog niets gemonteerd; ik ben eerst nog heel druk met toelatingsopdrachten voor 4 scholen. De eerste moet op 14 januari af en die is voor Grafisch Lyceum Rotterdam. Heel boekwerk aan instructies, wish me luck... :shocked:

Je mag het eventueel ook nog hosten op vuurwerkfan.nl. Die site ligt nu toch zo goed als stil, doe er niks mee en die heeft ook onbeperkte bandbreedte.. Dan heb je in elk geval al een mirrorsite erbij.

PM me maar als je dat een leuk idee vindt :rolleyes:

Back
Bovenaan