... Ok, mijn problemen met Vimeo:
- Lage kwaliteit tenzij je HD upload en dat kost een hoop ruimte.
- Zonder premium account heb je maar een limiet van 500mb per week.
- Een film van 2+ uur kun je er volgens mij sowieso niet opgooien.
- Je hebt dan alleen een webadres en niet een schijfje wat je overal mee naartoe kunt nemen, dus minder mobiliteit.
- Er zijn verder ook mensen die niet zulke geweldige PC's hebben en als je dan een internetfilmpje van meer dan 2 uur op je werkgeheugen probeert te bufferen... dan gaat dat niet goed.
- Een fysieke dvd hebben, dat nodigt uit om iets vaker te kijken. Een webadres dat vergeten mensen na een maandje. En dat vind ik zonde van de tijd die ik erin heb gestoken.
Vooral die laatste is voor mij heel erg belangrijk. Ik denk niet dat jullie snappen hoeveel tijd hier voor mij in gaat zitten. Laten we zeggen dat als ik zo'n opdracht voor een opdrachtgever zou moeten doen (een dergelijke dvd in elkaar fietsen) dan zou ik daar een heel riant maandsalaris op overhouden... En dan vind ik het zonde om hem dan op youtube of ZEKER vimeo te mieteren...
Dus. Graag of niet. Als er verder geen behoefte aan is op deze manier dan doe ik het ook gewoon niet, want dan loop ik een hoop moeite voor niets te doen.