Help: Distributie gratis dvd 2011/2012

Patroontje

VWC lid
Sinds dat mijn DVD op Usenet staat heb ik vrijwel geen bestellingen meer gehad, een stuk of 3~4 maar sinds dat het vuurwerkseizoen is begonnen. Dat terwijl ik eigenlijk een piek had verwacht. Het gekke is dat ik dat eigenlijk nieteens erg vind. Mensen zien mijn film, en ik hoef er niet meer over wakker te liggen. Dat winstmarge op die dvd was toch al niet zo schrikbarend hoog.

Dus: Ik doe jullie graag het volgende voorstel. Ik ga van de komende jaarwisseling weer een dvd maken met een close-up camera, een camera op statief en een hd camera in de hand. Als iemand mij 4~5gb aan webruimte ter beschikking wil stellen zodat die dvd gewoon gedownload kan worden, dan ben ik bereid de .iso (= het bestand waarmee je de dvd brandt) ter beschikking te stellen zodat iedereen die gewoon zelf op een schijfje kan branden zonder dat daar kosten aan zijn verbonden. :)

Dat is voor mij voordelig: Ik maak die dvd en ik zet hem online en ik hoef er verder niet meer naar om te kijken. Maar voor jullie is dat natuurlijk zeker voordelig!

Om principiële redenen wil ik hem niet graag online hebben als torrent of op usenet, dus het is of het een of het ander. Ikzelf heb het geld niet om die hosting + bijbehorende bandbreedte te kunnen veroorloven voor jullie kijkplezier, maar misschien heeft iemand anders de benodigde middelen zelf al ter beschikking.

Dus jongens, roep maar! :D

Wat een leuk aanbod! Minder dat ie op Usenet staat natuurlijk maar in deze tijd voorkom je dat bijna niet meer.

Wat ik zat te denken is dat iemand misschien een dropbox account heeft (betaald) en deze .Iso dan in een publieke folder zet. Is maar een ideetje:wink:.

Wat een leuk aanbod! Minder dat ie op Usenet staat natuurlijk maar in deze tijd voorkom je dat bijna niet meer.

Wat ik zat te denken is dat iemand misschien een dropbox account heeft (betaald) en deze .Iso dan in een publieke folder zet. Is maar een ideetje:wink:.

Dat is inderdaad een goede mogelijkheid. Zover ik weet heb je bij Dropbox onbeperkte bandbreedte, dus dan zou die dvd in principe gewoon duizenden keren gedownload kunnen worden. :p

vind een hoesje ook wel zijn charme hebben.
maar aan de anderre kant hd kabeltje verbinden aan me tv en laptop,en er is toch nog een dvd 'gevoel'.

Matig dat iemand hem online heeft gezet. Het is voor de Disney's e.d. ook niet leuk om hun producten daar terug te zien, maar zeker voor een hobbyist is het niet tof. Ook omdat je het sowieso moet hebben van een beperkt aantal Freaks en niet van miljoenen klanten zoals de Disney's e.d.

Wel een toffe actie!

vind een hoesje ook wel zijn charme hebben.
maar aan de anderre kant hd kabeltje verbinden aan me tv en laptop,en er is toch nog een dvd 'gevoel'.

Album art kun je makkelijk zelf uitprinten (of laten uitprinten/drukken) en ik upload alleen de .iso (echt een hele hd film online zetten dat is veel te groot), dus je zult hem nog steeds wel zelf op dvd moeten zetten. :wink:

Als er genoeg vraag naar is, dan wil ik wel weer (eventueel in samenwerking met de striptekenaar van de vorige keer) een unieke, getekende dvd cover maken. :) Die kun je dan zelf afdrukken of laten afdrukken en in een dvd hoes stoppen.

Waarom gooi je hem niet gewoon op YouTube? :)

Dan moet je hem weer in delen gaan uploaden en dan haalt YouTube de audio weer eruit omdat ik er geen rechten over beschik enzo... Ik zal wel losse films op YouTube zetten maar ik wil de gehele film toch wel graag als dvd ter beschikking stellen. Een echte dvd is ook gewoon veel leuker en handiger. :)

Tenzij niemand daar trek in heeft natuurlijk, dan doe ik het gewoon niet. Ga geen onnodig werk lopen doen natuurlijk. :wink:

Waarom gooi je hem niet gewoon op YouTube? :)

Inderdaad. Ik snap niet waarom mensen opeens allemaal hun eigen DVD willen gaan verkopen. Zet het gewoon gratis online op Youtube. Mocht het dan nog echt een succes zijn kan je er ook geld mee verdienen doordat Youtube jou reclame kosten betaald....

Veel minder gedoe en veel mee plezier.

Dat is mijn mening hierover.:bye:

Ik zet hem toch ook gratis online?!

Hoor eens, als het niet gewenst is dan doe ik het toch gewoon niet? Dat is helemaal makkelijk natuurlijk... Ik zal nog eens een voorstel doen! :shocked:

Ik zet hem toch ook gratis online?!

Hoor eens, als het niet gewenst is dan doe ik het toch gewoon niet? Dat is helemaal makkelijk natuurlijk... Ik zal nog eens een voorstel doen!

Je moet het niet zien dat ik ondankbaar ben. Haha, vat het niet te zwaar op. Het is alleen mijn eigen mening dat het zo een stuk makkelijker is.

Youtube lijkt mij een goed idee, ze zullen de muziek ook niet weg halen zover ik weet :-)
Dus knal hem daar maar op ! :-)
Super idee, toppie !

Een .iso bestand op een webruimte parkeren is ook makkelijk, en dan kan de kijker een dvd branden die ze overal mee naartoe kunnen nemen zonder daarvoor een computer op een tv te hoeven aansluiten of iets dergelijks. Ik vind zelf dat een dvd kijken op tv toch wel wat meer heeft dan een youtube filmpje en ik wil jullie alleen maar tegemoetkomen zo. Er zijn echt zat mensen die dvd's gewoon kopen en dat hebben tientallen mensen dan ook gewoon gedaan bij mij, en er zijn mensen die dvd's maken die door honderden mensen worden gekocht. Dus waarom zou er geen vraag zijn naar een gratis dvd?!

Ja en dan zitten er een paar rotte appels tussen die dat bestand manipuleren en dan heb je opeens 50 mensen met een virus op hun pc en dan heb ik dát gezeik weer.

Grote bestanden tot volgens mij 2 Gb kan je bijvoorbeeld versturen via wetransfer.
Werkt prima, een keer uploaden en dan kan je een liefhebber een link sturen dit bestand weer te downloaden.
Zo heb je het ook deels zelf in beheer...
Moet je wellicht alleen nog je dvd in 2'en delen.

Grote bestanden tot volgens mij 2 Gb kan je bijvoorbeeld versturen via wetransfer.
Werkt prima, een keer uploaden en dan kan je een liefhebber een link sturen dit bestand weer te downloaden.
Zo heb je het ook deels zelf in beheer...
Moet je wellicht alleen nog je dvd in 2'en delen.

Dat is geen probleem, tijdens het comprimeren kun je 1 bestand opdelen in meerdere pakketjes. :) Bedankt voor de tip!

Ik zeg doen! Youtube kan, maar om hem te downloaden met eventueel een cover lijkt me erg leuk. Dan heb ik thuis gewoon de dvd, geeft net wat meer sfeer er aan. Ik kan je helaas niet helpen met wat je zoekt, maar ik sta wel achter je idee. Succes :wink:

Ik wil hem best op mijn webruimte gooien. Graag hoor ik de tegenprestatie. Geld boeit me niet, maar vind het leuker als je elkaar voort kunt helpen zonder geld. Wat kun je bijv. voor mij betekenen ;-)?

Zeg het maar ;-)

Btw al die file sharing websites zijn allemaal prut;-)
Die kijken naar het dataverkeer, en wanneer er opeens veel gedownload wordt vinden ze dat verdacht en blokkeren ze 't bestand.

Als tegenprestatie? Misschien iets van een muziekproductie, of illustratie? Promo video? Sowieso vermelding op de dvd. :)

Bedankt dat je je diensten aanbied!

Back
Bovenaan