HBL Fireworks algemeen .

Zijn de 30mm blokken van Hublo 1.3 of 1.4G?
Ze hebben nu hele goede openings aanbiedingen.

Laatst bewerkt:
Ik kan bevestigen dat de say hello to my little friend 1.4g is met kooi.

De maffioso had daarin tegen geen kooi en kan inderdaad niet voorstellen dat dat 1.4 kooiloos is. Dus ik denk 1.3

17670402088067211020892131714037.jpg

20mm. Waarom zou dat niet kunnen 1.4?

Omdat het salutes betreft. Ik zal het even simpel neerzetten.

The Captain bevat 162,5 gram op 25 schoten. Dat is 6,5 gram/shot. In 1.4G max er maximaal 5% flash in een shot zitten. 6,5/100*5 = 0,325 gram aan flash kruit. Je zou nu dus een salut hebben die maar de helft heeft van een belgische nitraat. Dit is waarom "salut" cakes binnen 1.4G niet werken. Binnen 1.3G daarintegen mag je tot 2 gram flash/shot hebben (of 1.4G in kooi, wat praktisch is 1.3G in disguise is). Een salut cake kan GEEN 1.4G zijn. Tenzij jij heel graag muggenscheetjes hebt als salut cake.

Omdat het salutes betreft. Ik zal het even simpel neerzetten.

The Captain bevat 162,5 gram op 25 schoten. Dat is 6,5 gram/shot. In 1.4G max er maximaal 5% flash in een shot zitten. 6,5/100*5 = 0,325 gram aan flash kruit. Je zou nu dus een salut hebben die maar de helft heeft van een belgische nitraat. Dit is waarom "salut" cakes binnen 1.4G niet werken. Binnen 1.3G daarintegen mag je tot 2 gram flash/shot hebben (of 1.4G in kooi, wat praktisch is 1.3G in disguise is). Een salut cake kan GEEN 1.4G zijn. Tenzij jij heel graag muggenscheetjes hebt als salut cake.
Betere uitleg bestaat niet

Je zult wel gelijk hebben dan over de salute lijn.
Maar er staat duidelijk dat alle compounds geschikt zijn voor duitsland en Nederland.

Misschien dat ze zelf duidelijkheid kunnen geven?

Bijlagen

• Screenshot_20260301_165440_Chrome.jpg
    Screenshot_20260301_165440_Chrome.jpg
    482,5 KB · Weergaven: 11
Je zult wel gelijk hebben dan over de salute lijn.
Maar er staat duidelijk dat alle compounds geschikt zijn voor duitsland en Nederland.

Misschien dat ze zelf duidelijkheid kunnen geven?

Zolang het niet op het product staan (1.3G sticker), zul je niet zo snel problemen ermee krijgen. 1.3G is een grijs gebied, we hebben hier met meerdere leden al veel discussies over gehad. De meeste producten van hun zullen wel 1.4 met kooi zijn (ik denk de salute cakes ook, maar ik heb geen karton besteld om het te checken...)

Ik lees dit met interesse en heb even een vraagje aan de kenners onder ons.

Zoals we weten mag een kooi artikel in NL niet meer verkocht worden.
En per 01-02-2026 uit mijn hoofd niet meer in particulier bezit zijn volgens mij.

Mag je dan dus wel een Duits kooi artikel meenemen of is dit een grijs gebied?

En per 01-02-2026 uit mijn hoofd niet meer in particulier bezit zijn volgens mij.

Ik denk grijs gebied, maar ben geen echte kenner. Wat je wel kan doen is gewoon een tangetje meenemen en ze daar af knippen. Geen agent die er achterkomt

Ik vermoed dat je het dan ook niet meer mag meenemen, maar wie weet het zeker 🤣

Back
Bovenaan