Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ben ik het niet mee eens. Autofocus levert tot nu toe prima beelden op bij mijn cam. Als handmatig focussen niet goed gaat zet ik hem op automatisch en dat gaat vrij netjes.
Dat autofocus voor jou ook goede beelden oplevert, wil niet zeggen dat dat de beste stand is. Ik blijf van mening dat je beter met handmatige focus kunt filmen(/fotograferen). Al is het maar omdat je dan zelf de baas bent over het focuspunt en de camera niet voor jou kiest.
Verder is het aannemelijk dat bij mijn (foto)camera de scherptediepte veel kleiner is dan bij een filmcamera, en ik dus eerder out of focus ben. Maar het verschilt per camera en per instelling (scène) hoe de focus zal worden bereikt. Ik wil geloven dat de camera in de vuurwerkmodus veel eerder op oneindig focust dat een standaard automatische stand.
Een goede cameraman is met de handmatige instellingen een camera te slim af.
Bedankt voor de reacties, ik moet maar wat gaan proberen
vorrig jaar had ik hem volgens mij op de vuurwerk stand gezet en er verder niets mee gedaan
toen ik in de voor avond wat cakes ging schieten en dus met de camera de lucht in ging op statief.
moest hij zoeken naar het juiste punt, dit zie je dus terug op de films, het beeld word dan even vaag en wazig en na enkele seconden weer scherp.
Ik ben nog egt een leek wat betreft camera's maar neem aan dat dit dus met de focus te maken heeft.
aankomend seizoen ga ik wel wat meer proberen
thnx igg, groetjes
Ik heb sinds 2 jaar deze full hd camera in mijn bezit.
Is er iemand met ervaring over deze camera m.b.t opnemen van vuurwerk.
Telkens kies ik het vuurwerk programma maar vallen de kleuren achteraf heel erg tegen.
Heeft er iemand ervaring met handmatig instellen en wat is de beste instelling.
Tevens heb ik afgelopen jaar een wide angle lens aaangeschaft voor meer breedte te krijgen en dat ik wat dichter bij het vuurwerk kan staan dan normaal,ook dit valt tegen moet ik zeggen.
Heeft er iemand misschien een tip voor mij.
Is hier iets aan te doen zonder de wide angle lens te verwijderen ??
stel je de focus wel handmatig in en de witbalans etc ??
deze kleuren krijg ik niet met mijn sr10-e ( sony full hd ).