Firecracker
VWC lid
ben erg benieuwd, ga misschien zondag kijken

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Leuk man, leuk!
Ik ben een echte Grunneger, maar heb nét niet het vuurwerk van Bommen Berend op de Grote Markt meegemaakt. Westerhaven (bij Kanovereniging) waren mijn eerste keren.
Ik fiets ff de stad in, net op een strategisch moment in mijn film, net als mijn biertje op is, richtig de enige AH die tot 22u open is. Langs de Grote Markt fietsend zie ik de hekken staan, het geluid van acteurs en een kleine menigte toeschouwers.
Heel leuk, maar in mijn roes fiets ik doelgericht verder naar de Korenbeurs, een oud handelscentrum (heb ik nog net meegemaakt) waar nu een van de studentenAppie zit. Even biertjes halen voor de laatste uurtjes van de avond, in de overtuigde, Groningse weet dat alles altijd precies op tijd loopt.
En ja hoor, uwer heer R. staat net zijn beugeltje Grolsch (duh) te genieten als de acteur op zijn fiets springt en de St. Jansstraat inscheurt. Vervolgens fietst iemand met een pyrotorch een paar vulkaantjes of kaarsjes ofzo bijlangs wat een kleine finaleshow ontketent.
Eerst een fluitbatterij met mooie zilveren glitterstaarten(welke? tell me!) en daarna wat sier met gouden finale. Een stuk of 3, 4 cakes in tweetal afgestoken. Wat vooral nostalgisch overkomt zijn de knallen en het beeld. Zo voor het door ons zo Groningers zo geliefde Grunneger Stadhuis, met in de ooghoek rechtsachter d'Olle Grieze weer eens hard geknal. God, wat is dat lekker. En ook al is het niet veel bijzonders, beetje Marijn, beetje Skyline, zo op 'onze' plek met de wind tegen is dat toch even heel lekker ouderwets kruitsnuiven.
En dat nog een dik week lang! Ik weet wel wat ik ga doen...
Ik heb alles op filmlagge showtje en in de finale dat knal blok van Hardix als ik het goed heb supper blokje hoor
![]()
Heb hem snel even online gezetweltrusten allemaal
http://www.vuurwerkcrew.nl/films/VWC_Groningen_24_01_2009.rar