GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Denk je niet dat rechts weer bovenaan staat bij een nieuwe stemming?
Dat zeker wel maar als je na de laatste zetelpeiling kijkt is het meerderheid tegen een verbod weg, het CDA, D66 klimmen in deze peilingen aardig omhoog, BBB verliest 2 zetels, dus het ziet er gewoon niet best uit voor de traditie

Ik blijf voorzichtig optimistisch, niks is zo veranderlijk als de politiek nu zeggen ze A en volgende maand misschien weer B, maar voor nu positief nieuws als dat zo blijft, dan ga ik dit jaar echt goed er van nemen.

Laat ze nou gewoon beginnen met die Cobra's en Shells onder de wet wapens en munitie te laten vallen, dan denk ik dat veel handelaren zich al achter de oortjes zullen krabben voor ze ermee beginnen. En als je er dan mee gepakt wordt krijg je ook meteen een flinke douw. Dan krijgen de agenten alleen nog stenen naar hun hoofd gegooid met O&N, kunnen ze die gaan verbieden.

Laat ze nou gewoon beginnen met die Cobra's en Shells onder de wet wapens en munitie te laten vallen, dan denk ik dat veel handelaren zich al achter de oortjes zullen krabben voor ze ermee beginnen. En als je er dan mee gepakt wordt krijg je ook meteen een flinke douw. Dan krijgen de agenten alleen nog stenen naar hun hoofd gegooid met O&N, kunnen ze die gaan verbieden.
Ik dacht dat dit al lang was maar blijkbaar ligt dit moeilijk. Want hoe ga je dit regelen voor de profs die dit wel mogen afsteken? Voor wapenwet/munitie gelden denk andere eisen dan voor vuurwerk stoffen?

Ik dacht dat dit al lang was maar blijkbaar ligt dit moeilijk. Want hoe ga je dit regelen voor de profs die dit wel mogen afsteken? Voor wapenwet/munitie gelden denk andere eisen dan voor vuurwerk stoffen?

Dat lijkt me niet zo moeilijk, dat kan je in een vergunning opnemen, er zijn tenslotte ook mensen met een wapen vergunning. Maar ik denk dat er weinig bedrijven zijn die gebruik maken van Cobra's in hun shows, shells uiteraard wel, maar zoals gezegd, met vergunningen valt dat best te regelen lijkt me.

Dus eigenlijk is het hopen dat het nu tot een stemming komt? Want dan kunnen ze hem niet meer gebruiken toch? Of zullen ze hem nu weer id kast zetten? Hoe vaak kan dat eigenlijk?

Wel opvallend dat er de hele dag groot bovenop de pagina van de NOS staat dat t vuurwerkverbod dichterbij is als ooit....nu de VVD tegen blijkt te zijn staat t stuk ineens ergens tussen gerommeld🥱

Laatst bewerkt:
Ja 21 slaat wat spijkers op zijn kop, mag ook gezegd worden.
Joost Eerdmans is heel goed bezig de laatste tijd. Weet alles erg goed te verwoorden en is messcherp over t algemeen.
Zijn motie om de ANBI status van die XR debielen af te pakken is vandaag ook aangenomen, geen belastingvoordelen meer voor onze linkse hippies!!

Back
Bovenaan